فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

رشد سهام خودرویی در گرو حمایت از تولید

عصر خودرو : اگر صنعت خودرو رونق بگیرد قطعا باعث رشد سایر صنایع و حرکت سایر بخش‌ها می‌شود و می‌تواند بخشی از مشکلات از جمله اشتغال را حل کند چراکه رشد حجم قابل توجهی از صنایع منوط به حرکت این صنعت است.

رشد سهام خودرویی در گرو حمایت از تولید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه در مورد وضعیت بازار خودرو و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: به منظور بررسی وضعیت صنعت خودرو در بازار سهام، باید پیش از هر چیز، به بررسی جایگاه صنعت خودرو در اقتصاد ایران پرداخت و دیده می‌شود که این صنعت پیوندهای زیادی با سایر صنایع فعال در بازار سهام دارد.

    مهدی باقری، تصریح کرد: به سخن دیگر اگر صنعت خودرو رونق بگیرد قطعا باعث رشد سایر صنایع وابسته و حرکت سایر بخش‌های اقتصادی می‌شود و می‌تواند بخشی از مشکلات از جمله اشتغال را حل کند چراکه رشد حجم قابل توجهی از صنایع منوط به حرکت این صنعت است. این تغییر در روند فعالیت صنایع، تولید و درآمدزایی شرکت ها را افزایش داده و در آن صورت می‌توان شاهد تغییر در روند فعلی و نزولی شرکت‌ها در بازار سهام بود.

    این کارشناس اقتصادی با اشاره به سهام شرکت‌های خودرویی در بازار سرمایه گفت: هرگاه تولید رونق بگیرد به تبع آن اقتصاد حرکت روبه رشد خود را آغاز می‌کند، در این شرایط اگر دولتمردان از صنعت خودرو حمایت کنند این صنعت به سمت سودآوری حرکت کرده و در یک برآیند کلی رشد سهام شرکت‌های خودرویی را شاهد خواهیم بود.

    این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: وقتی صحبت از تولید داخل می‌شود اگر تنها موضوع اشتغالزایی ناشی از آن را بخواهیم مدنظر قرار دهیم این نکته مطرح می‌شود که مصرف‌کننده باید مهربان‌تر با تولید داخل برخورد کرد. اما این دلیلی نمی‌شود تا هر خودرویی را با هر کیفیتی به ما بدهند ما آن را بپذیریم. هرچند در مقابل هم باید از تولید داخل حمایت کنیم.

    به گفته باقری در سایر کشورها مردم برای حمایت از تولید داخل؛ کالاهای تولید داخل را بیشتر استفاده می‌کنند و این اتفاق دلیلی نیست که بتوان چشم را بر روی بی کیفیتی تولیدات خودرو داخل بست ضمن اینکه رابطه دو‌سویه بین کیفیت و قیمت وجود دارد، به این ترتیب که بالا رفتن کیفیت رشد قیمت را به همراه دارد.

    به گفته او باید نگاه دو سویه منطقی در این میان وجود داشته باشد به این معنا که مصرف‌کنندگان باید با نگاه به تولید داخل از تولید‌کنندگان حمایت کنند و در مقابل تولید کنندگان با روش‌های مدیریتی، ایرادات فنی را رفع کنند.

    این کارشناس اقتصادی بر این ادعاست که حداقل انتظار مصرف‌کننده داخلی است که خودرو خریداری شده ایرادات فنی ساده را نداشته باشد. در همین راستا باید قدری مدیریت را در صنعت خودرو اصلاح شود و این تغییر نگاه مدیریتی است که مقداری مشکلات را حل می‌کند .

    باقری بر این باور است که وقتی از مصرف‌کننده داخلی انتظار حمایت داریم ما هم به‌عنوان تولید‌کننده باید انتظار مصرف‌ کننده را برآورده کنیم، ضمن اینکه صنعت خودرو ما در سال‌های اخیر به سمت مونتاژ رفته و از توان تحقیق و توسعه به راحتی استفاده نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو