فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی کیفیت هوای تهران منتشر شد

تهران یک هفته هوای سالم را نفس کشید

عصر خودرو : بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه­­های سنجش آلودگی هوا، شاخص کیفیت هوای تهران در تمامی روزهای هفته گذشته (۲۱ تا ۲۷ شهریور) در شرایط سالم قرار داشته است.

تهران یک هفته هوای سالم را نفس کشید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش بینی این شرکت گفت: «میانگین تغییرات ساعتی غلظت ذرات معلق کمتر از 10 و 5/2 میکرون اندازه گیری شده در ایستگاه ­های سنجش آلودگی هوای تهران و پارامترهای هواشناسی (سرعت و جهت باد، رطوبت نسبی و عمق میدان دید) طی هفته گذشته در ایستگاه مهرآباد نشان می­دهد، ورود سامانه هوای ناپایدار جوی و موج هوای سرد همراه با سامانه بارشی (طی اواخر هفته)، کیفیت هوای تهران را تحت تأثیر قرار داده است».

    به گفته وی، همان‌گونه که در نمودار تغییرات غلظت آلاینده­های ذرات معلق همراه با تغییرات پارامترهای جوی نمایان است، تقریباً در تمامی روزهای هفته گذشته شاهد افزایش سرعت باد و به دنبال آن افزایش غلظت ذرات معلق بویژه PM10 در ساعات پایانی روز بوده­ایم و این افزایش غلظت رابطه معکوس با عمق میدان دید داشته است. وی ادامه داد: در بعد از ظهر روز دوشنبه و چهارشنبه، همراه با افزایش سرعت باد (بیش از 7 متر بر ثانیه) و وقوع پدیده گرد و خاک کوتاه مدت، عمق میدان دید به کمتر از 4000 متر رسیده است، جهت باد در زمان افزایش غلظت آلاینده­ها متفاوت بوده، ولی به‌طور کلی از سوی جنوب شرق وزیده است. با این وجود شرایط ناپایدار جوی، افزایش کوتاه مدت غلظت آلاینده­ها را جبران نموده و شرایط کیفیت هوا در تمامی روزهای هفته گذشته به بیش از حد مجاز نرسیده است.

    بر اساس گزارش واحد پایش و پیش بینی، از چهارشنبه تا پایان هفته بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب به سبب ناپایداری­های همرفتی، رشد ابرهای جوششی، بارش نسبتاً شدید باران (بویژه در روز جمعه) رطوبت نسبی به بیش از 70% افزایش یافته و در ساعات بارانی شاهد کاهش شدید غلظت آلاینده ها بوده ایم.

    اطلاعات غلظت آلاینده ها بر اساس داده ایستگاه های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط