فونیکسریمکسبهتام

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور خبر داد

ادامه طرح تابستانه پلیس راهور در جاده‌ها تا ۴ مهرماه

عصر خودرو : سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که طرح تابستانی پلیس تا چهارم مهرماه در جاده‌های سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

ادامه طرح تابستانه پلیس راهور در جاده‌ها تا ۴ مهرماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ نادر رحمانی درباره اجرای طرح تابستانه پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: همه ساله در روزهای پایانی شهریورماه افرادی که به سفر نرفته یا به هر دلیلی قصد مسافرت تا پیش از اتمام تابستان را دارند، اقدام به سفر کرده و همین موضوع باعث افزایش حجم ترافیک در جاده‌های کشور می‌شود.

    وی با بیان اینکه در روزهای پایانی شهریورماه طرح ویژه ترافیکی پلیس همانند ایام نوروز برگزار شده و جلسات هماهنگی با کلیه دستگاه‌های مربوطه نظیر راهداری، اورژانس، هلال‌احمر، امدادخودروها و... برگزار می‌شود، گفت: طرح تابستانه پلیس در سال 94 تا چهارم مهرماه ادامه خواهد داشت و پس از آن در صورت نیاز و تخلیه نشدن کامل جاده‌ها از مسافران تابستانی، طرح با صلاح‌دید فرمانده نیرو تمدید خواهد شد.

    سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به روند رو به رشد تعداد تصادفات و شمار کشته و مجروح‌شدگان حوادث رانندگی در سه روز گذشته اظهار کرد: روند رو به کاهش تصادفات از ابتدای شهریورماه آغاز شده بود اما در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه متاسفانه این روند افزایش داشت. از این رو لازم است شهروندان نیز به پلیس کمک کرده و مقررات رانندگی را رعایت کنند.

    رحمانی با بیان اینکه پلیس با تخلفات حادثه‌ساز بدون اغماض برخورد خواهد کرد، گفت: همچنین اگر راننده خودرویی مرتکب دو تخلف حادثه‌ساز و به شکل همزمان شود خودرویش قطعا توقیف خواهد شد.

    سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی، سرعت و سبقت غیرمجاز، تردد در جاده خاکی، عدم رعایت فاصله طولی، تجاوز به چپ، خستگی و خواب‌آلودگی و... را از مهم‌ترین علل بروز حوادث رانندگی برشمرد و گفت: پلیس با تخلفات می‌تواند برخورد کند اما در مورد خستگی و خواب‌آلودگی که سهم زیادی در بروز تصادفات دارند کاری از دست ما بر نمی‌آید و این خود رانندگان هستند که باید در فواصل زمانی حدودا 2 ساعت با توقف در حاشیه امن در جاده استراحت کرده و سپس ادامه مسیر دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو