فونیکسریمکسبهتام

معاون محیط زیست خبر داد

راه اندازی سیستم یکپارچه معاینه فنی خودروها در سراسر کشور طی چند روز آینده

عصر خودرو : معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از راه اندازی سیستم یکپارچه معاینه فنی خودروها در سراسر کشور طی چند روز آینده خبر داد و گفت: این سیستم هم اکنون مرحله تست می‌گذراند و ظرف چند روز آینده با همکاری وزارت کشور راه اندازی می‌شود.

راه اندازی سیستم یکپارچه معاینه فنی خودروها در سراسر کشور طی چند روز آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سعید متصدی در مورد تدابیر سازمان حفاظت محیط زیست برای کنترل آلودگی هوای کشور در فصل‌های پاییز و زمستان گفت: برای سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت‌های کوتاه مدت جایگاه خود را دارد اما در سیستم جدید سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال این نیستیم که وقتی به یک فصل نزدیک می‌شویم فعالیت‌های مربوط به آن فصل را آغاز کنیم.

    وی ادامه داد: برای ما ایران مهم است و تهران جایگاه خود دارد و فعالیت‌های سازمان حفاظت محیط زیست بیشتر کشوری است و ادارات کل فعالیت‌های استانی را انجام می‌دهند.

    معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: ما به دنبال استراتژی‌های ملی هستیم لذا از دو سال گذشته که فعالیت‌ جدید سازمان شروع شده است برنامه‌ای را در زمینه کاهش آلودگی هوا در کشور که شامل راهکارهای اجرایی بود به دولت اعلام کردیم، این راهکارها در اردیبهشت ماه سال 93 به تصویب هیأت دولت رسید و هم اکنون این برنامه‌ها را دقیقا بر اساس برنامه زمان‌بندی خود دنبال می‌کنیم.

    متصدی افزود: لذا این براساس زمان ‌بندی که وجود داشته است امروز توزیع سوخت را در کلان‌شهرها داریم، حذف مازوت از سیستم نیروگاهی، ارتقای استاندارد خودورها که به نتیجه رسیده است و سیستم یکپارچه معاینه فنی مراحل تست خود را می‌گذراند و به زودی ظرف چند روز آینده با کمک وزارت کشور عملیاتی می‌شود.

    وی تصریح کرد: تمام این موارد مسائلی است که ما به دنبال آن بودیم و دولت آنها را پیگیری کرده است. تبدیل نیروگاه‌های گازی به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی نیز از دیگر اقدامات انجام شده است و با کمک مردم انتظار داریم امسال را بهتر از سال قبل بگذرانیم.

    معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ما در طول سال گذشته کاهش میزان آلاینده‌ها را داشتیم و یکی از مهمترین اقدامات حذف بنزین پتروشیمی بود که در کل کشور اتفاق بود و به بهبود وضعیت آلودگی هوا منجر شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو