فونیکسریمکسبهتام

سهم ۹۰ درصدی کشورهای درحال توسعه در تلفات رانندگی

عصر خودرو : مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری با اشاره به اینکه فرهنگ سازی بهترین راه رسیدن به ایمنی پایدار است، گفت: ۹۰ درصد از آمار تلفات و مجروحان تصادفات مربوط به کشورهای در حال توسعه است.

سهم ۹۰ درصدی کشورهای درحال توسعه در تلفات رانندگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جواد هدایتی با اشاره به اینکه عوامل جاده، خودرو و نیروی انسانی در تصادفات رانندگی نقش دارند، گفت: اما تمامی این عوامل در اختیار راننده است و راننده به عنوان عامل انسانی می تواند با توجه به شرایط موجود، رانندگی را تنظیم کند.

    وی با اشاره به اینکه دربک محوری مانند فیروزکوه سالانه 7 میلیون تردد خودرو انجام می شود اما در این مسیر تعدادی خودرو هستند که تصادف می کنند، افزود: جاده و خودروها همان هایی هستند که در اختیار همه رانندگان وجود دارد اما بخشی از رانندگان هستند که دچار سانحه می شوند بنابراین اگر انسان مهارت داشته باشد از بخش زیادی از تصادفات جلوگیری می شود.

    مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: توصیه‌ای که نهادهای بین المللی به کشورهای در حال توسعه دارند، فرهنگ سازی برای عامل انسانی است چرا که راه رسیدن به ایمنی پایدار فرهنگ سازی است.

    هدایتی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون و 240 هزار کشته در دنیا ثبت می‌شود و بیش از  50 میلیون نفر مصدوم و مجروح حوادث رانندگی هستند، گفت: حدود 90 درصد از این آمار مربوط به کشورهای درحال توسعه یا کمتر توسعه یافته است، در صورتیکه سهم کشورهای توسعه یافته از وسیله نقلیه حدود 52 درصد است.

    وی با تاکید بر اینکه بطور حتم خودرو  و جاده ایمن تاثیر زیادی بر کاهش تلفات رانندگی دارد، افزود: اما ارتقای صنعت خودروسازی و ایمن سازی راه ها هزینه بسیار زیادی دارد و زمان بر است؛ بنابراین برای کاهش تلفات بهترین و موثرترین راه این است که بر روی عامل انسانی کار شود.

    مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه اگر عامل انسانی مهارت و آموزش ببیند، جلوگیری از تصادفات سریع تر و موثر انجام می‌شود، گفت: مثال این موضوع کشور امارات است چرا که این کشور درآمدسرانه بالایی دارد و بهترین خودروهای دنیا در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد همچنین وضعیت راه های بسیار خوبی دارد اما آمار تصادفات و تلفات رانندگی در این کشور بسیار بالا است و در رتبه های بالای تلفات رانندگی در منطقه خاورمیانه قرار دارد.

    هدایتی با تاکید بر نقش عامل انسانی در تصادفات رانندگی، اظهار داشت: ایمنی پایدار چند پایه دارد اما مهمترین رکن آن، عامل انسانی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو