فونیکسریمکسبهتام

برای اولین بار در کشور صورت گرفت

تولید مخازن سی‌ان‌جی که منفجر نمی‌شود

عصر خودرو : یک تولید کننده مخازن سی ان جی از خودکفایی صددرصدی در تولید این مخازن خبر داد و گفت: برای اولین بار مخازن سی ان جی در کشور تولید می‌شود که منفجر نمی‌شوند.

تولید مخازن سی‌ان‌جی که منفجر نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، کیومرث ناصری در نشست خبری یادآور شد: در دوگانه‌سوز کردن خودروها یکی از مهمترین نیازمندی‌ها و در عین حال گرانترین آنها سامانه دوگانه‌سوز کردن مخازن سی ان جی است.

    وی با بیان اینکه تولید یکپارچه و بدون درز مخازن سی ان جی یکی از مولفه‌های بسیار مهم در این حوزه است، گفت: از همان ابتدا نیاز کشور به مخازن سی ان جی از طریق واردات تامین شد اما در ادامه با تعیین یک استراتژی بلندمدت گام‌هایی برای ایجاد کارخانجات تولید مخازن سی ان جی کشور برداشته شد.

    مدیر عامل شرکت آسیا ناما در ادامه با بیان اینکه با مشارکت مستقیم یک بانک داخلی بزرگترین پروژه تولید مخازن سی ان جی در خاورمیانه ساخته شد، یادآور شد: در طول 5 سال گذشته حدود 250 میلیارد تومان برای ایجاد کارخانه مکانیزه تولید مخازن سی ان جی در استان قزوین سرمایه‌گذاری شده است.

    ناصری با بیان اینکه یک سال از بهره‌برداری این کارخانه می‌گذرد، بیان کرد: خطوط بهره‌برداری از این کارخانه با چالش تولیدی مخازن مواجه شدیم چرا که بزرگترین سهم تولید مخازن  مواد اولیه آن است.

    وی با بیان اینکه بین 60 تا 70 درصد یک مخزن مربوط مواد اولیه است گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته طرح خودکفایی صفر تا 100 در تولید مخازن سی ان جی در دستور کار قرار گرفت. در این راستا توانستیم با کمک دو شرکت داخلی مواد اولیه به روش ورق را تولید داخل کنیم.

    مدیر عامل شرکت آسیا ناما با اعلام اینکه هم‌اکنون در تولید مخازن سی ان جی به خودکفایی کامل رسیده‌ایم یادآور شد: دیگر نیازی به واردات مواد اولیه از چین نداریم. پیش از این با توجه به اینکه بزرگترین ناوگان سی ان جی دنیا (3800000 هزار دستگاه خودرو) را در کشور داشتیم بیش از 85 درصد از مخازن از خارج وارد شده بود.

    ناصری با یادآوری اینکه برای واردات این مخازن حدود 500 میلیون دلار ارز از کشور خارج شد، تصریح کرد: شرکت ما ظرفیت تولید سالانه 300 هزار مخزن سی ان جی را دارد که با توجه به تقاضا در سال اول 150 هزار مخزن سی ان جی تولید می‌شود.

    وی در ادامه در پاسخ به این  پرسش که کیفیت این مخازن در چه استانداری است بیان کرد: این مخازن به هیچ عنوان منفجر نمی‌شوند چرا که در 3 مرحله از آنها بازرسی به عمل می‌آید.

    وی گفت: در مرحله اول از روند تولید مخازن بازرسی به عمل می‌آید، در مرحله دوم آزمون کنترل کیفی غیرمخرب را برای این مخازن انجام می‌دهیم و در مرحله سوم آزمون کنترل کیفی مخرب را روی نمونه‌های تولیدی با حضور نمایندگان مقیم موسسه استاندارد انجام می‌گیرد.

    ناصری تاکید کرد: به همین دلیل علاوه بر استاندارد اجباری که برای تولید این مخازن صورت می‌گیرد ما با بازرسی‌های 3 گانه مخازن سی ان جی را با عالی‌ترین کیفیت تولید می‌کنیم به طوریکه هیچ ‌گاه منفجر نمی‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو