فونیکسریمکسبهتام

قیمت خودروی خارجی گم شده است

کاهش۴۵درصدی واردات خودرو

عصر خودرو : بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت در ۵ ماهه ابتدایی امسال واردات خودرو کاهش شدیدی داشته است.

کاهش۴۵درصدی واردات خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا،  از فروردین تا مرداد ماه 94 تنها 300 دستگاه خودرو مدل سال وارد شده است که بیشتر آنها بر خلاف روند سالیان قبل جزو خودروهای ارزان قیمت جهان محسوب می‌شوند. البته این در حالیست که کل واردات خودرو در این بازه زمانی 17 هزار و 778 دستگاه بوده است که نسبت به سال قبل، کاهش 45 درصدی داشته است.

    بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 93 در همین بازه زمانی 36 هزار و 422 خودرو وارد کشور شده بود. همچنین ارزش واردات خودرو طی پنج ماهه نخست امسال معادل 420 میلیون و 325 هزار دلار بود. در حالی که در همین مدت زمان و در سال گذشته ارزش دلاری خودروهای وارداتی 747 میلیون و 307 هزار دستگاه بود.

    طبق آمار موجود واردات خودرو در چهارماهه ابتدایی سال هم به‌ لحاظ وزنی 51 درصد کاهش داشته است، درحالی که در مجموع پنج ماهه سال جاری این میزان 48 درصد کاهش داشته است. با توجه به کاهش وزنی مشخص می‌شود که سهم خودروهای شاسی بلند در واردات امسال کاهش داشته است.

    جعفری فعال بازار خودرو علت اصلی کاهش واردات را رکود حاکم بر اقتصاد کشور و نبود نقدینگی در بازار می داند.

    وی با بیان اینکه علت دیگر این امر توافق هسته ای است بیان می دارد: پس از توافق وین مشتریان خارجی به امید کاهش قیمت ارز و ارزان شدن خودرو و دیگر اینکه زمزمه حضور کمپانی های خارجی یا مستقر شدن نمایندگی آنها در ایران به این رکود کمک کرد.

    وی می افزاید: در بحث خودرو های کار کرده خارجی نیز علاوه بر اینکه رکود در این بازار حاکم شده است قیمت‌ها نیز گم شده است. منظور از گم شدن قیمت این است که به حدی خرید و فروش کم شده است که فروشنده فقط در صورت نیاز مالی ماشین خود را می فروشد و کسی که به خاطر نیاز خودرو می‌فروشد حاضر است تخفیف خوبی به خریدار بدهد.

    وی تصریح کرد: با وجود پایین آمدن قدرت خرید مردم و نبود نقدینگی در بازار دیگر نباید انتظار بازار سال‌های گذشته را در زمینه خودروهای خارجی داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو