فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس‌راه آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

محورهای خروجی اهر پرتصادف‌ترین محور آذربایجان‌شرقی

عصر خودرو: رئیس پلیس‌راه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد تصادفات در محدوده‌های ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، گفت: محورهای خروجی به طرف اهر در استان آذربایجان‌شرقی و مناطق دارای جاذبه گردشگری از جمله محورهای پرتصادف استان است.

محورهای خروجی اهر پرتصادف‌ترین محور آذربایجان‌شرقی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، سرهنگ جواد ناموران با تشریح علل وقوع حوادث رانندگی در شهریور ماه درباره تمهیدات و خط قرمزهای پلیس‌راه آذربایجان‌شرقی برای کاهش حوادث رانندگی اظهار داشت: فصل تابستان در بین فصول سال بیشترین تردد و حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است و پلیس تلاش می‌کند با تشدید برخوردهای قانونی مانع از بروز حوادث شود.

    وی افزود: در شهریورماه هر سال مردم تلاش دارند تا از فرصت باقیمانده تعطیلات استفاده کرده و با توجه به اینکه ترم تابستانی دانشگاه‌ها و مدارس نیز عمدتا به اتمام می‌رسد، خانواده‌ها راهی سفر می‌شوند و همین موضوع باعث افزایش تردد در جاده‌ها و به تبع آن افزایش تصادفات می‌شود که البته با رعایت یک سری از نکات و مقررات بدیهی رانندگی می‌توان تا حد زیادی آن حوادث را کاهش داد.

    رئیس پلیس‌راه آذربایجان‌شرقی درباره اینکه کدام محورها پرتصادف‌ترین محورها بوده‌اند، گفت: محورهای خروجی به طرف اهر در استان آذربایجان‌شرقی و مناطق دارای جاذبه گردشگری از جمله این محورها هستند که به لحاظ حجم زیاد ترددها و ترافیک جاده‌ای تصادفات رخ می‌دهد.

    سرهنگ ناموران درباره اینکه عمده تصادفات مرگبار در چه ساعاتی رخ می‌دهد، گفت: آمارها نشان می‌دهد که بیشترین تصادفات از ساعت 16 تا 20 به علت عجله رانندگان برای رسیدن به مقصد رخ می‌دهد.

    60 درصد تصادفات در محدوده‌های 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد

    وی با اشاره به اینکه حدود 60 درصد تصادفات در محدوده‌های 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، افزود: رانندگان با تصور اینکه در این محدوده احساس می‌کنند دیگر به مقصد رسیده‌اند، دقت کمتری به مسیر داشته و این امر باعث بروز تصادف می‌شود.

    فرمانده پلیس‌راه آذربایجان‌شرقی درباره علل دیگر وقوع حوادث رانندگی نیز گفت: خستگی و خواب آلودگی عامل بیش از 30 درصد حوادث رانندگی است که اکثر آن نیز منجر به واژگونی می‌شود.

    وی سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم رعایت فاصله طولی، انحراف به چپ در جاده‌های دو طرفه را از دیگر علل حوادث رانندگی برشمرد و تاکید کرد: تخلفات حادثه‌ساز خط قرمزهای پلیس‌راه در رانندگی است  و در روزهای آینده که حجم ترددها افزایش خواهد یافت، نیروهای کنترل محسوس و نامحسوس پلیس‌راه با استفاده از دوربین‌های سرعت‌سنج خودروهای متخلف را متوقف و تا 72 ساعت توقیف خواهند کرد.

    فرمانده پلیس‌راه آذربایجان‌شرقی افزود: براساس قوانین راهنمایی و رانندگی با تمام تخلفات برخورد جدی می‌شود و در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی نیز با تمام توان و تجهیزات در جاده‌ها حضور خواهیم داشت.

    وی به رانندگان وسائط نقلیه توصیه کرد که برنامه‌ریزی مشخص برای زمان سفر، محل توقف‌ها و زمان رسیدن به مقصد داشته، طول سفر را جزو سفر بدانند و با سرعت مطمئنه برانند، پیش از آغاز سفر حتما از سالم بودن وسیله نقلیه و تجهیزات جانبی آن اطمینان حاصل کنند، هر 2 ساعت یک بار در طول رانندگی استراحت کنند تا با آرامش، سفری ایمن داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو