فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر بهداشت خبر داد

خرید۲۰۰۰ آمبولانس جدید

عصر خودرو: معاون درمان وزارت بهداشت با تمجید از خدمات اورژانس کشور به مردم گفت: اورژانس پیش بیمارستانی تابلوی وزارت بهداشت است و اقدامات همکاران این بخش است که نگرش عمومی را به جوزه سلامت کشور شکل می‌دهد.

خرید۲۰۰۰ آمبولانس جدید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، دکتر آقاجانی در مراسم چهلمین سالگرد تاسیس اورژانس کشور گفت: خدمات اورژانس پیش بیمارستانی گام موثری برای خدمات رسانی بوده است که گسترش پیدا کرده است.

    معاون درمان وزارت بهداشت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را تابلوی وزارت بهداشت نامید و افزود: اولین تماسی که مردم در شرایط بحرانی و حاد برقرار می‌کنند با اورژانس است و این شما هستید که با اقداماتتان به نگرش مردم نسبت به مجموعه سلامت کشور شکل می‌دهید.

    وی خطاب به پرسنل اورژانس کشور گفت: خدماتی که شما به رایگان و با روی خوش به مردم ارائه می دهید از نقاط برجسته خدمات وزارت بهداشت است.

    دکتر آقاجانی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت خاطرنشان کرد: از زمان اجرای این طرح اورژانس پیش بیمارستانی هم جرئی از برنامه جامع سلامت شد.

    معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به راه اندازی اورژانس هوایی کشور گفت: در حال حاضر 18 پایگاه اورژانس هوایی در کشور داریم که تا سال آینده به 24 پایگاه برسد. همچنین متعهد هستیم این رقم را به 44 پایگاه برسانیم.

    وی ابراز امیدواری کرد که با اضافه شدن بالگردهای تخصصی امدادی مجهز بتوانیم خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهیم.

    دکتر آقاجانی با اشاره به نظر مثبت وزیر بهداشت به نوسازی ناوگان اورژانس کشور گفت: با پیگیری و دستور مستقیم دکتر هاشمی حدود 2000 دستگاه آمبولانس جدید خریداری خواهد شد. تعدادی در حال حاضر خریداری شده و به ناوگان اورژانس کشور تزریق شده است و در سال آینده نیز مابقی وارد ناوگان خواهد شد که به بهبود وضعیت اورژانس کشور کمک خواهد کرد.

    معاون درمان وزارت بهداشت از نمایندگان مجلس به خاطر همراهی که در دو سال گذشته در بوجه کشور در حوزه سلامت داشته اند تشکر کرد.

    در این همایش از آغاز دوباره برنامه تلویزیونی استدیو اورژانس به همت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و اورژانس کشور از مهر ماه سال جاری خبر داده شد که دکتر آقاجانی با ابراز خرسندی از این اتفاق گفت: استدییو اورژانس در راستای انتقال پیام اورژانس به مردم منشا اثر بوده است و قطعا خواهد بود.

    دکتر آقاجانی در خصوص پرداخت کارانه به پرسنل اورژانس گفت: این اتفاق در سال 93 برای اولین بار رخ داد. اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان یکی از دروازه های ورودی بیمارستان ها حق دارند که در گردش مالی بیمارستان ها سهیم باشند.

    وی افزود: البته کاستی ها و تاخیرهایی در پرداخت کارانه ها وجود دارد که امیدوارم با وصول مطالبات بیمارستان ها از بیمه ها وضع حال حاضر بهبود پیدا کند.

    معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص رتبه بندی تکنسین های اورژانس گفت: این رتبه بندی از سال گذشته آغاز شده است و حتما در ارتقای وضعیت شغلی شما موثر خواهد بود.

    دکتر آقاجانی از راه اندازی آمبولانس موتوری خبر داد و گفت: با نظر وزیر محترم تعدادی موتور تخصصی درمان خریداری شده است و در آینده نزدیک شاهد آغاز فعالیت آن در شهرهای شلوغ خواهیم بود که کمک بسیار موثری در کاهش زمان خدمات رسانی به بیماران در ساعات پرترافیک شهرهای شلوغ خواهد شد.

    معاون درمان وزارت بهداشت خبر از راه اندازی پایگاه های اورژانس در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر خبر داد و گفت: پیش از این بدون اینکه در این مناطق پایگاهی وجود داشته باشد، اورژانس کشور خدمات را به این شهرها و روستاها ارائه میکردند اما ایجاد این پایگاه های جدید به بهبود سرعت خدمات رسانی منجر خواهد شد.

    دکتر آقاجانی در رابطه با قانون ارتقا بهره وری که مورد توجه پرسنل اورژانس بوده است گفت: به دستور وزیر کارهای کارشناسی آن انجام شده است و به صورت طرح به هیئت دولت رفته است و در صورت تایید هیئت وزیران اجرایی خواهد شد.

    وی همچنین از کمبودهای جدی کشور در این حوزه سخن گفت و افزود: 850 پایگاه اورژانس از برنامه پنجم توسعه عقب هستیم که این مسئله زمان رسیدن بر بالین بیمار را افزایش می‌دهد و حجم کاری پرسنل اورژانس را نیز بسیار زیاد نموده است.

    معاون درمان وزارت بهداشت مشکل اصلی این حوزه را نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برای پایگاه های موجود 7000 کمبود قطعی پرسنل داریمو اگر بخواهیم پایگاه های جدید پیش بینی شده را اضافه کنیم 7000 نفر دیگر نیز نیاز خواهیم داشت.

    وی افزود: در حال حاضر پرسنل اورژانس دو برابر ساعت موظفی خود کار می‌کنند و این در هیچ ارگانی مشابه ندارد.

    دکتر آقاجانی گفت: وظیفه ما تامین نیروی انسانی است و دکتر هاشمی در جلسات متعدد با تصمیم گیران کشور به طور جدی پیگیر این موضوع هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو