فونیکسریمکسبهتام

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا:

تمامی محورهای شمالی کشور شلوغ است

ارائه نرم‌افزار پلیس‌یار همراه برای نخستین بار در سایت بازار

عصر خودرو : جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تمامی محورهای شمالی و همچنین محورهای ورودی و خروجی استان‌های زیارتی کشور پر تردد و شلوغ گزارش شده است.

تمامی محورهای شمالی کشور شلوغ است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار موسی امیری پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پلیس راه استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: وضعیت کشته‌های موتورسیکلت‌سواران در استان گلستان نگران کننده است.

    وی ادامه داد: آمار کشته‌های موتور سوار در این استان 50 درصد است که میانگین کشوری 24 درصد گزارش شده است.

    جانشین رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: به همکاران در استان گلستان دستور دادیم علاوه بر آموزش و فرهنگ‌سازی به شدت با موتور سیکلت سواران متخلف برخورد کنند.

    امیری بیان کرد: با تلاش پلیس، آمار کشته‌های ناشی از سوانح رانندگی در استان گلستان طی پنج ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد کاهش داشته است اما باز هم نیاز داریم این آمار کاهشی با تلاش شبانه‌روزی پلیس و دیگر دستگاه‌های متولی ادامه داشته باشد.

    این مسئول بر لزوم فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص عوامل وقوع سوانح رانندگی در استان گلستان تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم رفتار ترافیکی در استان گلستان تغییر کند و این موضوع از اولویت‌های پلیس برای استان گلستان است.

    جانشین رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت فعلی راه‌های کشور تصریح کرد: تمامی محورهای شمالی و همچنین محورهای ورودی و خروجی استان‌های زیارتی بخصوص استان خراسان شمالی و خراسان رضوی و همچنین مشهد مقدس پرتردد و شلوغ گزارش شده است.

    امیری با تأکید بر اهمیت توجه رانندگان به امور ایمنی در هنگام رانندگی متذکر شد: پیش‌بینی می‌شود در هفته آینده شاهد افزایش بار ترافیکی در تمامی محورهای کشور باشیم و در حال حاضر تمامی نیروهای پلیس راهور و راه در سطح کشور در آماده‌باش کامل هستند.

    وی افزود: شهریور، ماه بسیار حساس از نظر سوانح رانندگی است و در شهریورماه سال گذشته 1800 گذشته ترافیکی و 31 هزار مجروح ترافیکی در کشور داشته‌ایم که از این رو شهریور، ماه هشدار برای مسافران، مسئولان و رانندگان است.

    جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به جدیدترین فعالیت پلیس راهور گفت: با تلاش پلیس راهور ناجا، جدیدترین نرم‌افزار خدمات‌رسانی موبایلی پلیس با نام «پلیس‌یار همراه» طراحی و به کاربران ارائه شده است.

    امیری تاکید کرد:  این نرم‌افزار قابل نصب بر روی گوشی‌های با سیستم عامل اندروید است و علاقمندان می‌توانند از طریق سایت بازار این نرم‌افزار را تهیه کنند.

    این مسئول اضافه کرد: این نرم‌افزار در دو حوزه اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی طراحی شده که در بخش اطلاع‌رسانی شهروندان می‌توانند از وضعیت راه‌ها، وضعیت آب و هوایی، نحوه شرکت در اخذ گواهینامه رانندگی و دریافت پلاک خودرو اطلاعات لازم را کسب کنند.

    جانشین رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: همچنین شهروندان می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزار، استعلام نمرات منفی گواهینامه، اخذ میزان تخلفات خودرو و پرداخت جرائم رانندگی و همچنین دریافت اطلاعات توقیف خودرو را انجام دهند.

    امیری با تاکید بر ضرورت توجه وزارت بهداشت و درمان به موضوع امدادرسانی در سوانح رانندگی گفت: 51 درصد سانحه دیدگاه رانندگی در صحنه تصادف و 49 درصد خارج از صحنه تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

    وی در پایان متذکر شد: 7.5 درصد مجروحان تصادفات رانندگی کشور در هنگام انتقال به بیمارستان و 37 درصد در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو