فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ (۷)

ورود دیرهنگام مازراتی به جشن شاسی بلندها

عصر خودرو : در شرایطی که رقیبان مهیای نمایش جدیدترین مدل‌های شاسی بلند لوکس در نمایشگاه خودروی فرانکفورت می‌شوند، مازراتی برای انجام تغییرات نهایی محصول خود، طرفدارانش را مدت بیشتری منتظر نگه می‌دارد.

ورود دیرهنگام مازراتی به جشن شاسی بلندها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، شاسی بلند بنتایگای بنتلی و اف-پیس جگوار در نمایشگاه فرانکفورت نمایش داده می‌شوند و تحویل مدل برقی "مدل ایکس" تسلا تا دو هفته آینده آغاز می‌شود.

    علاقه روزافزون به شاسی بلندها لامبورگینی، استون مارتین و رولزرویس را به رقابت در این بخش محبوب واداشته است.

    موسسه تحقیقاتی "آی اچ اس اتوموتیو" انتظار دارد فروش جهانی شاسی بلندهای لوکس و گران قیمت در فاصله سال 2008 تا 2018 بیش از 40 درصد رشد کند و به 1.4 میلیون دستگاه برسد. پیش بینی می‌شود فروش مجموع شاسی بلندها در مدت مذکور سه برابر شده و به بیش از 25 میلیون دستگاه برسد.

    لینکلن مریهیو، مشاور صنعتی در شرکت "میلوارد براون دیجیتال" در این باره به رویترز گفت: اکنون که قیمت بنزین پایین است، زمان خوبی برای عرضه یک شاسی بلند محسوب می‌شود اما تنها نگرانی من این است که مازراتی در ازدحام شاسی بلندهای لوکس زیادی که همزمان عرضه می‌شوند گم شود.

    شاسی بلند لوانته مازراتی طبق برنامه ای که سال گذشته اعلام شد، قرار بود در سال 2015 عرضه شود اما اکنون احتمالی‌ترین زمان عرضه آن اواخر سه ماهه اول سال 2016 خواهد بود و احتمالا در نمایشگاه خودروی ژنو نمایش داده می‌شود.

    کارکنان کارخانه میرافیوری در تورین ایتالیا برای تولید تجاری این خودرو آماده می‌شوند. سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات کرایسلر اتوموبیل – شرکت مادر مازراتی – با اشاره به اینکه لوانته مدل پیچیده ای بوده و باید پیش از عرضه تست شود، پیش بینی کرد تولید این مدل تا ژانویه آغاز شود.

    شاسی بلند مازراتی از زمانیکه برای نخستین مدل مفهومی در سال 2003 معرفی شد، بیش از یک دهه در دست طراحی بوده است.

    مازراتی امیدوار است لوانته موفقیت پورشه را تکرار کند که بدون خدشه وارد کردن به وجهه خود به عنوان یک برند گران قیمت، فروش خوبی داشته باشد.

    کلید موفقیت لوانته استقبال از این مدل در آمریکای شمالی خواهد بود که 40 درصد از فروش مازراتی در سال گذشته را به خود اختصاص داد.

    تحلیلگران انتظار دارند لوانته قیمتی بین 70 تا 140 هزار یورو (79 تا 158 هزار دلار) داشته باشد که مشابه کاین پورشه خواهد بود اما معلوم نیست شاسی بلند مازراتی موفق خواهد شد رقابت موفقی با رقیبان آلمانی خود داشته باشد یا خیر بویژه که با بیش از یک دهه تاخیر عرضه می‌شود.

    مدیرعامل فیات کرایسلر برای متوقف کردن کاهش فروش مازراتی در ماه‌های اخیر، روی لوانته حساب می‌کند. فروش مازراتی در نیمه اول امسال پس از اینکه فروش بالاتر در اروپا نتوانست تقاضای ضعیف در چین و روسیه را جبران کند، 11 درصد کاهش یافت.

    به گفته تحلیلگران، این شاسی بلند از نظر منطقی با در نظر گرفتن استقبال مصرف کنندگان از این بخش، فروش خوبی خواهد داشت اما مازراتی برای رسیدن به هدف پنج برابر کردن فروش این برند به 75 هزار دستگاه در فاصله سال 2013 تا 2018 با دشواری روبرو خواهد بود.

    بر اساس گزارش رویترز، موسسه آی اچ اس پیش بینی کرده است فروش مازراتی در سال 2018 به پایین 48 هزار دستگاه خواهد رسید و لوانته در فروش حدود 17 هزار و 200 دستگاه از این خودروها سهم خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو