فونیکسریمکسبهتام

اجرای "طرح LEZ" از آبان‌ در تهران

عصر خودرو : شهردار تهران با اشاره به اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوا از آبان‌ماه سال جاری گفت: طرح LEZ با هدف حذف خودروهای آلاینده در سطح شهر تهران جایگزین طرح زوج و فرد خواهد شد.

اجرای "طرح LEZ" از آبان‌ در تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در آیین ورود 73 واگن جدید مترو، ورود تاکسی‌های هیبریدی و پلاک‌گذاری‌های موتورهای برقی گفت: مجموعه مدیریت شهری این افتخار را دارد که در آستانه بهار علم و دانش و آغاز سال تحصیلی ، همراه با یک برنامه‌ریزی دقیق با افزایش تقاضای سفر و کوتاه شدن روز، خود را برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان تهرانی آماده کند و ظرفیت مناسبی را برای چرخه حمل و نقل عمومی ایجاد کند.

    وی افزود: در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه سرویس مدارس توجه به حمل و نقل جانبازان و معلولان، حمل و نقل ریلی اتوبوسرانی انجام شده است، اضطراب مردم کاهش پیدا کرده است و این توفیق محقق نمی‌شد مگر با زحمات همه همکارانم در حوزه حمل و نقل شهرداری تهران که از زحمات همه این عزیزان برای ایجاد آرامش شهروندان تهرانی تشکر می‌کنم.

    شهردار تهران با اشاره به آلودگی شهر تهران به عنوان مهم‌ترین چالش این شهر گفت: برای حل این معضل نیاز به هماهنگی‌های جدی و همکاری مدیریت شهری دولت و مردم هستیم. بارها به این موضوع اشاره کردم که برنامه‌های مدونی وجود دارد که در صورت محقق شدن همکاری‌ها می‌توانیم معضل آلودگی هوا را حل کنیم. اعتقاد دارم این مشکل با برنامه‌های مدون موجود و همکاری میان مدیریت شهری، دولت و مردم قابل حل خواهد بود.

    قالیباف تاکید کرد:یک پیکان در طول سال به اندازه وزن خود در شهر تولید آلایندگی می‌کند، برهمین اساس باید به سراغ منابع تولید آلاینده در شهر برویم و با خارج کردن آنها از مدار، شهر را پاک کنیم. بی‌تردید نباید به دست خودمان شهر را آلوده کنیم و بعد منتظر باد و باران شویم.

    وی ادامه داد: علاقه‌مند بودیم اجرای برنامه‌های مدون در کاهش آلودگی هوا در یک حمایت ملی و همه‌جانبه انجام شود چراکه این موضوع به جان مردم بستگی دارد و یکی از حقوق اساسی شهروندان به شمار می‌رود. به هر دلیلی که نمی‌خواهم به آن اشاره کنم، اقدامات همه جانبه انجام نشد اما با توجه به درس‌هایی که از دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و تلاش گرفته‌ایم، معتقدیم اگر این حمایت‌های همه جانبه ایجاد نشده، اما باید به تکالیف خود در شهرداری تهران متعهد باشیم و اگر کمک به ما نمی‌شود این از ما رفع تکلیف نمی‌کند.

    شهردار تهران با اشاره به استفاده شهروندان تهرانی از 3300 دوچرخه به صورت روزانه گفت: با توجه به اینکه در گذشته به هیچ عنوان فرهنگ استفاده از دوچرخه از شهر تهران وجود نداشته اما امروز شهروندان تهرانی به صورت روزانه از 3300 دوچرخه موجود در ایستگاه‌های سطح استفاده می‌کنند. در این راستا نیز برنامه‌ای داریم که به سرعت طرح استفاده از دوچرخه‌ها را از در سطح شهر گسترش دهیم.

    قالیباف موتورهای سیکلت را یکی از منابع اصلی آلودگی هوای شهر تهران معرفی کرد و افزود: با توجه به آلایندگی بالای موتورهای سیکلت در شهر تهران، در حوزه ورود و استفاده از موتورهای برقی شهرداری تهران به صورت جدی وارد شد و امروز آماده هستیم که هرکسی که بخواهد از این موتورها استفاده کند ضمن ارائه وام، فرصت استفاده بدون محدودیت از موتورهای سیکلت در سطح شهر تهران را برای افراد ایجاد کنیم. البته همزمان با این اقدامات، اقدامات سلبی نیز در دستور کار قرار گرفته به طوری که در برخی از مناطق از ورود موتورهای غیربرقی جلوگیری خواهیم کرد.

    اجرای طرح محدوده کاهش آلودگی هوا از آبان‌

    وی از اجرای طرح LEZ با هدف حذف خودروهای آلاینده در منطقه مرکزی شهر تهران از آبان‌ماه سال جاری خبر داد و افزود: براساس مصوبات و قوانینی که وجود دارد، همزمان با اجرای این طرح از نیمه دوم امسال، از ورود برخی از اتوبوس‌ها و کامیون‌ها که حتی حرکت آنها در جاده‌ها نیز غیرقانونی است اما متاسفانه وارد شهر می‌شوند، جلوگیری خواهیم کرد. با همکاری مردم و بخش خصوصی، در جهت ارتقای حمل و نقل عمومی گام برمی‌داریم و امیدواریم ماه به ماه و سال به سال وضعیت هوای شهر تهران را بهبود دهیم.

    شهردار تهران تاکید کرد: در همه کشورها حتی کشورهای برخوردار نیز تنها جایی که دولت به صورت مستقیم دخالت می‌کند و سوبسید پرداخت می‌کند، حمل و نقل عمومی است چراکه این حق مردم است و اجرای آن وظیفه مسوولان است. در شهرداری تهران به ویژه در چند سال اخیر نزدیک به 60 درصد درآمدها به بخش حمل و نقل اختصاص داده شده که این موضوع حاکی از نگاه ویژه شهرداری به ارتقای حمل و نقل در شهر تهران است. امیدواریم با اجرای برنامه‌های مدون ضمن توسعه حمل و نقل پاک بتوانیم با فرهنگسازی شاهد ارتقای کیفیت رانندگی و استفاده درست از وسایل نقلیه با کمک خود شهروندان باشیم و در آینده‌ای نزدیک آسمانی آبی، همراه با ستارگان زیبا مشاهده کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط