فونیکسریمکسبهتام

رایگان شدن هزینه‌های حوادث ترافیکی به ۳ شرط

عصر خودرو: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با ارائه آمارهای خدمات اورژانس به مردم در طول ۶ ماه اخیر؛ ۳ شرط برای رایگان شدن هزینه‌های خدمات در بیمارستان‌ها برای حوادث ترافیکی را عنوان کرد.

رایگان شدن هزینه‌های حوادث ترافیکی به ۳ شرط
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، امین صابری‌نیا در نشست خبری تشریح فعالیت‌های اورژانس کشور اظهار کرد: هم‌اکنون با توجه به سفرهای پایان فصل تابستان شایع‌ترین علت حوادث ترافیکی شامل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است که بعد از آن می‌توان به تقاطع پرخطر خستگی و خواب‌آلودگی و خودروهای ناایمن اشاره کرد ولی همچنان بیشترین علت خطا همان خطای انسانی است.

    وی افزود: بنابراین به مسافران توصیه می‌کنیم در برگشت از سفرشان زمانبندی دقیقی را داشته باشند زیرا بیشترین حوادث در معابر به علت خواب‌آلودگی و واژگونی به خاطر سرعت نامطمئن صورت می‌پذیرد.

    رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور به تشریح توصیه‌هایی به مسافران به خصوص خاموش کردن تلفن همراه خود در طول رانندگی در سفر پرداخت و گفت: مسافران در سفر به هیچ عنوان به اخبار شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند و حتی اینترنت تلفن همراه خود را نیز قطع کنند.

    صابری‌نیا ادامه داد: بر این اساس به دلیل سفرهای پایان تابستان تمام اورژانس‌های پیش بیمارستانی و بیمارستانی در حوزه‌های زمینی و هوایی آماده‌باش کامل هستند تا به صورت 100درصد خدمت‌رسانی مطلوب صورت پذیرد.

    وی عنوان کرد: رفتارهای پرخطر رانندگان و عدم رانندگی بین دو خطوط همچنان مشکل‌ساز است که امیدواریم با تمهیدات راهنمایی و رانندگی این مشکلات کم‌تر شود.

    رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور بیشترین تلفات مسافران را در ایام عید نوروز و تعطیلات تابستانی عنوان کرد و افزود: در حوادث ویژه امسال 1.8 درصد ماموریت‌های اورژانس افزایش یافت. به طوریکه یک افزایش 20 درصدی نیز در حوادث ترافیکی در ایام تعطیلات داشتیم.

    صابری‌نیا ادامه داد: با این وجود علی‌رغم کمبود نیرو در اورژانس مناطق حادثه‌خیز را پوشش بهتری دادیم و 2 هزار و 87 پایگاه اورژانس را به 2 هزار و 120 پایگاه افزایش دادیم ولی با توجه به کمبود نیرو هرگونه تعطیلی پایگاه‌های اورژانس وجود دارد.

    وی بیشترین ساعات تصادفات و مأموریت‌های اورژانس را در زمان غروب آفتاب و ساعات اولیه صبح عنوان کرد و افزود: از 17 هزار نفر فوتی بر اثر تصادفات میانگین سنی 20 تا 40 سال بود کما اینکه 25 درصد این فوتی‌ها کودکان بودند همچنین 300 هزار خدمت اورژانسی به مجروحان حوادث ترافیکی ارائه شده است.

    رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با بیان اینکه ارائه خدمات اورژانس به حوادث ترافیکی به صورت رایگان است ولی باید 3 نکته حتماً رعایت شود، گفت: رایگان بودن هزینه‌های بیمارستانی برای حوادث ترافیکی منوط به داشتن یکی از مدارک 3 مرجع مهم در کشور است از جمله فرم اورژانس، کروکی پلیس و در نهایت نامه مراجع قضایی؛ وگرنه هزینه‌ها رایگان نخواهد شد.

    صابری‌نیا درباره کل مأموریت‌های اورژانس در 6 ماهه امسال نسبت به سال 93 گفت: مأموریت‌های اورژانس در این مدت 1.8 درصد افزایش داشت و حوادث ترافیکی نیز از 2 هزار و 142 مورد به 2 هزار و 565 حادثه ترافیکی افزایش یافت. بنابراین 20 درصد افزایش حوادث ترافیکی را داشتیم.

    وی تصریح کرد: کل مأموریت‌های اورژانس در 5 ماهه سال 94 نیز بیش از یک میلیون و 37 هزار مأموریت بود که بیشتر از 795 هزار مأموریت شهری و 241 هزار مأموریت نیز در جاده‌ها صورت گرفته است.

    رئیس اورژانس کشور در خاتمه شایع‌ترین بیماری‌ها و مأموریت‌های غیرتصادفی را نیز مربوط به بیماری‌های قلبی، تنفسی و زنان عنوان کرد و گفت: از این تعداد مأموری بیش از 24 هزار نفر در محل درمان شدند و مابقی انتقال آنان صورت پذیرفته است. یعنی 90 درصد بیماران که با اورژانس تماس گرفتند به بیمارستان منتقل شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط