فونیکسریمکسبهتام

بیاتیان مطرح کرد،

راه‌های ترغیب مردم به استفاده از خودروهای ملی

عصر خودرو : یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مولفه‌هایی همچون خصوصی سازی شرکت‌های خودروسازی، ارتقای کیفیت و تنوع در خودروهای تولید ملی و بهبود خدمات پس از فروش را در ترغیب مردم برای خرید خودروهای ملی تاثیرگذار دانست.

راه‌های ترغیب مردم به استفاده از خودروهای ملی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سید محمد بیاتیان به بررسی راهکارهای افزایش کیفیت خودروهای تولید داخلی و ترغیب مردم برای خرید این خودروها پرداخت و توضیح داد: قبل از پرداختن به موضوع چگونگی افزایش کیفیت خودروهای داخلی، دولت باید در قدم اول و مطابق با سیاست‌های کلی اصل 44، سهام‌اش را به مردم و بخش خصوصی واگذار کند و در عین حال کارهای نظارتی‌اش را انجام دهد.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شرکت‌های خودروسازی هیچگاه با دخالت‌ها و پشتیبانی‌های بی‌جهت و بی‌اساس دولت به جایی نمی‌رسند، تاکید کرد که دولت باید پایش را از گلیم خودروسازی بیرون بکشد و اجازه دهد خودروسازان تصمیم‌گیرنده باشند.

    بیاتیان با این تعبیر که خودروسازی شبیه طفلی است که والدینش کارهایش را انجام می‌دهند و اجازه استقلال ندارد گفت: در صورت مستقل شدن شرکت‌های خودروساز، آن‌ها راه‌شان را پیدا می‌کنند و به جایگاه شایسته‌شان برای تولید خودرو می‌رسند.

    وی واگذاری شرکت‌های خودروسازی به بخش خصوصی را عامل ایجاد تحول عظیمی در عرصه تولید خودرو دانست و گفت: در شرایط فعلی همکاری شرکت‌های خودرو ساز داخلی با شرکت‌های خودروسازان خارجی مطرح دنیا و صاحب سبک و تکنولوژی می‌تواند ما را در بازه سه یا چهارساله به سطحی برساند که با محصولات سایر کشورها رقابت کنیم.

    بیاتیان با بیان اینکه خودروهای تولید داخل از لحاظ کیفیت تفاوت خاصی با هم ندارند گفت: استاندارهای خودروسازی ما با استاندارهای دنیا مطابقت ندارد بنابراین باید در قدم اول کیفیت خودروهای ملی و سپس خدمات پس از فروش با عنایت به ذائقه مردم ارتقا پیدا کند؛ البته اخیرا مدیران خودروساز با عذرخواهی از مردم به دلیل مشکلات خوردوهای تولیدی کار مثبت و خوبی انجام داده‌اند.

    وی با تاکید بر لزوم تولید خودروهای متنوع داخلی برای ترغیب مردم به خرید گفت: در حال حاضر خودروهای بی‌کیفیت چینی در کلاس‌های مختلف و مطابق با سلیقه خانواده و جوانان در کشور مشاهده می‌شود که چنین تنوعی در خودروهای داخلی دیده نمی‌شود؛ البته برخی از شرکت‌های خودروسازی قول تولید خودرو شاسی بلند را داده‌اند.

    این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس قیمت مناسب را عامل دیگری در ترغیب مردم برای خرید خودرو داخلی عنوان و اظهار کرد: باید قیمت گذاری خودرو از حیطه دولت و شورای رقابت خارج شود و به خودروسازان واگذار شود تا آن ها در تعامل با مردم و میزان استقبال از محصولاتشان قیمت مناسب را تعیین کنند.

    بیاتیان با بیان اینکه تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار گام مثبتی خواهد بود افزود: باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا مردم مطالبات خود را در زمینه نوع خودروی تولیدی و کیفیت آن را به خودروسازان بگویند تا دیگر شاهد خودروهای بزک شده بی‌کیفیت چینی در خیابان‌های تهران نباشیم، رویکردی که خلاف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است و ضرر اصلی‌اش را تولید ملی می‌بیند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط