فونیکسریمکسبهتام

نرخ کرایه سرویس مدارس شیراز ۲۰ درصد افزایش یافت

عصر خودرو : نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر شیراز از افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه سرویس مدارس در این کلان‌شهر خبرداد.

نرخ کرایه سرویس مدارس شیراز ۲۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سید احسان اصنافی اظهار داشت: افزایش 20 درصدی نرخ سرویس‌های مدارس اعم از خودروهای سواری و مینی‌بوس‌ها برای سال تحصیلی 94 – 95 به تصویب شورای شهر شیراز رسید.

    وی بیان کرد: آموزش‌وپرورش علت بروز مشکلاتی مانند وجود تعداد بیشتر از حد مجاز دانش آموزان در هر سرویس و جابه‌جایی چندین سرویس در هر نوبت از سوی رانندگان را کم صرفه بودن مقدار نرخ برای آن ذکر کرد و در همین راستا خواستار افزایش نرخ شد که این امر به تصویب شورای شهر رسید.

    عضو شورای شهر شیراز گفت: بر اساس مصوبات شورا، تعداد نفرات سرویس مدارس بر اساس ظرفیت مندرج در کارت خودرو است و چنانچه تعداد سرنشینان خودرو افزایش پیدا کند، نرخ مصوب بر تعداد سرنشین‌ها تقسیم می‌شود و حق افزایش نرخ برای متولیان وجود ندارد.

    سامانه جامع هوشمند ثبت‌نام سرویس مدارس راه‌اندازی می‌شود

    اصنافی با اعلام اینکه با همکاری آموزش‌وپرورش سامانه جامع هوشمند ثبت‌نام سرویس مدارس به شکل پایلوت در سال تحصیلی جاری راه‌اندازی خواهد شد، گفت: سال گذشته مشکلاتی درباره فعالیت چند سرویسی بعضی از راننده‌ها در هر نوبت وجود داشت که باعث می‌شد دانش آموزان را زودتر از موعد مقرر به مدرسه برسانند تا بتوانند به سرویس‌های بعدی خود برسند، در سال تحصیلی جاری با راه‌اندازی سامانه مذکور این مشکل رفع می‌شود و تمام فعالیت‌های راننده‌های سرویس از طریق آن قابل رصد خواهد بود.

    هر راننده در هر شیفت باید فقط یک سرویس داشته باشد

    وی افزود: با راه‌اندازی سامانه اطلاعات سرویس هر دانش‌آموز و راننده وی تحت کنترل و نظارت کامل قرار می‌گیرد و هر خودرو در هر شیفت مدرسه فقط می‌تواند یک سرویس داشته باشد.

    نایب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر شیراز یادآور شد: در حال حاضر سامانه‌ای برای مدیریت مالی سرویس‌های مدارس وجود دارد که قرار است همان سامانه توسعه پیدا کند و به شکل سامانه مذکور درآید.

    اصنافی تأکید کرد: شرکت‌ها و مالکین خودروها به‌منظور ارائه خدمات سرویس مدارس موظف به تأمین خودروهای غیر فرسوده و مورد تائید سازمان تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی هستند.

    وی اظهار داشت: 2.5 درصد هزینه سرویس مدارس بابت حق کمیسیون شرکت‌های حمل‌ونقل است که از نرخ مصوب سرویس مدارس کسر می‌شود.

    عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: نیم درصد از هزینه سرویس مدارس باید به خاطر خدمات انجام‌شده توسط سازمان تاکسیرانی، از سوی طرف‌های قرارداد شرکت‌های حمل‌ونقل ارائه خدمت سرویس مدارس، همزمان با دریافت هزینه از والدین، به این سازمان پرداخت شود.

    اصنافی بابیان اینکه مبنای محاسبه کیلومتر سرویس مدارس منزل دانش‌آموز تا مدرسه است، گفت: کلیه سرویس‌های مدارس موظف به سوار و پیاده کردن دانش آموزان درب منزلشان هستند.

    وی همچنین گفت: سازمان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی ملزم به ارائه خدمات و کلاس‌های آموزشی به رانندگان سرویس‌های مدارس هستند و رانندگان نیز ملزم به شرکت در این کلاس‌ها خواهند بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط