فونیکسریمکسبهتام

پرفروش‌ترین خودروهای ۲۰۱۵ در ۱۲ کشور جهان

عصر خودرو : عوامل مختلفی برای قرار گرفتن نام یک خودرو در لیست پرفروش‌ترین‌ها مؤثر است، یک خودرو برای پرفروش شدن در یک کشور باید با توجه به اقلیم، سیاست‌های واردات خودرو و سلیقه مردم آن کشور از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد.

پرفروش‌ترین خودروهای ۲۰۱۵ در ۱۲ کشور جهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گجت نیوز، معیارها برای خرید خودرو در کشورهای مختلف، متفاوت است و نمی‌توان گفت که یک خودرو که در بازار آمریکا موفق شده در بازارهای دیگر هم موفق است.عوامل مختلفی برای قرار گرفتن نام یک خودرو در لیست پرفروش‌ترین‌ها مؤثر است، یک خودرو برای پرفروش شدن در یک کشور باید با توجه به اقلیم، سیاست‌های واردات خودرو و سلیقه مردم آن کشور از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد.مثلاً تویوتا کمری سال‌هاست که جز پرفروش‌ترین‌های بازار آمریکا است اما حتی در خود ژاپن هم نتوانسته تا این حد موفق باشد.
    در این مطلب پرفروش‌ترین خودروهای جهان در سه‌ ماهه اول 2015 در 12 کشور مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد.با ما همراه باشید.


    پرفروش‌ترین خودرو در کانادا: هوندا سیویک

    قیمت پایه: 15750 دلار
     

    نگاهی به پرفروش‌ترین خودروهای سه‌ ماهه اول 2015 در 12 کشور جهان

    پرفروش‌ترین خودرو در سال 2015 کانادا هوندا سیویک است. سیویک برای سومین سال متوالی هست که سلطنت خود را در رده خودروهای کوچک حفظ می‌کند. دیگر خودروهای پرفروش در طول سه‌ماهه اول سال 2015 هم شامل هیوندای النترا و تویوتا کرولا می‌شود.

    هوندا سیویک از یک موتور 1.8 لیتری با توان 143 اسب‌بخار در دور 6500 و گشتاور 175 نیوتن‌متری در دور 4300 برخوردار است و با داشتن وزن 1230 کیلوگرمی، به ازای هر 8.6 کیلوگرم یک اسب‌بخار در اختیار دارد. میانگین مصرف سوخت ترکیبی آن هم 7.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
     


    پرفروش‌ترین خودرو در ایالات‌متحده آمریکا: تویوتا کمری

    شروع قیمت: 22970 دلار
     

    نگاهی به پرفروش‌ترین خودروهای سه‌ ماهه اول 2015 در 12 کشور جهان

    همه به بودن کمری در لیست‌های مربوط به رکوردهای فروش عادت کرده‌ایم. خریداران خودرو در ایالات‌متحده، علاقه زیادی به تویوتا کمری دارند و این چندمین سال است که کمری رتبه نخست را کسب می‌کند. پسرعموی کوچک‌تر آن تویوتا کرولا هم موفق به کسب رتبه دوم شده است. مقام سوم پرفروش‌ترین‌ها هم به نیسان آلتیما تعلق می‌گیرد.

    تویوتا کمری در آمریکا از دو نوع موتور احتراقی بهره می‌برد، موتور 2/5 لیتری چهار سیلندر، با توان 178 اسب‌بخار و گشتاور 231 نیوتن‌متر و موتور 3/5 لیتری V6 با توان 268 اسب‌بخار V6 در مدل اسپرت XSE و مدل لوکس XLE در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین سیستم کمری هیبرید در تریم های LE، SE و XLE عرضه می‌شود.
     


    پرفروش‌ترین خودرو در ایتالیا: فیات پاندا

    قیمت پایه: 10081 دلار
     

    نگاهی به پرفروش‌ترین خودروهای سه‌ ماهه اول 2015 در 12 کشور جهان

    بر اساس گزارش منتشرشده از انجمن‌های صنعت خودرو ایتالیا، در اوایل سال جاری، پس از سه سال رکود در خریدوفروش نشانه‌هایی از بهبود در بازار این کشور نمایان شده است. بازار خودرو ایتالیا با رشد 4 درصدی شاهد 1.3 میلیون ثبت‌نام بوده است که درمجموع برابر با میزان فروش سال 1979 گزارش‌شده است. پرفروش‌ترین خودرو در ایتالیا فیات پاندا بوده است و پس از آن هم یکی دیگر از محصولات فیات یعنی پونتو رتبه دوم را داشت. رتبه سوم باز هم برای فیات با مدل 500L بود.

    فیات پاندا از یک پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه دیزلی بهره می‌برد. موتور 900 سی‌سی بنزینی TwinAir با بهبودهایی که داشته قدرت 90 اسب‌بخار را در دسترس قرار می‌دهد و پیشرانه 1.3 لیتری MultiJet II دیزلی بهبودیافته 80 اسب‌بخار را تأمین می‌کند. هردو پیشرانه‌ها از سیستم استارت/استاپ و گیربکس شش سرعته دستی برخوردارند.
     


    پرفروش‌ترین خودرو در هند: ماروتی سوزوکی آلتو
     

    نگاهی به پرفروش‌ترین خودروهای سه‌ ماهه اول 2015 در 12 کشور جهان

    سه خودرویی که بهترین فروش را در هند داشتند به ترتیب آلتو، سوئیفت و دیزیر هستند که همگی متعلق به ماروتی سوزوکی‌اند. کارشناسان میگویند به لطف شبکه گسترده ملی حمایت و خدمات پس از فروش ماروتی، بیشتر ماشین کارکرده‌ای که در هند فروخته می‌شود یک ماروتی است.

    انجمن سازندگان خودرو هند در مورد صنعت خودرو هند در طول چند سال گذشته می‌گوید "صنعت خودرو هند نباید اهداف بلند پروازانه خود را از دست بدهد، طرح چشم‌انداز خودرو که از سال 2006 تا 2016 تعیین‌شده، با وجود کاهش تقاضای جهانی و بازارهای راکد داخلی حاشیه سود قابل‌توجهی داشته است. ”
     


    پرفروش‌ترین خودرو در ژاپن: تویوتا آکوا
     

    نگاهی به پرفروش‌ترین خودروهای سه‌ ماهه اول 2015 در 12 کشور جهان

    پرفروش‌ترین برندهای تجاری خودرو در ژاپن در سه‌ماهه اول سال 2015 همان سه خودروساز سال 2014 هستند: تویوتا (1)، هوندا (2) و نیسان (3). رتبه اول فروش در ژاپن در حال حاضر متعلق به تویوتا آکوا است. خودرو هیبریدی که از پلت فرم و سیستم انتقال قدرت مشترک با پریوس بهره‌مند است. به گفته کارشناسان صنعت خودرو موفقیت این بخش خودروهای کوچک در ژاپن ممکن به دلیل مالیات سنگین دولت باشد.
     


    پرفروش‌ترین خودرو در سوئد: ولوو V70
     

    نگاهی به پرفروش‌ترین خودروهای سه‌ ماهه اول 2015 در 12 کشور جهان

    پنج اتومبیل موفق در سوئد متعلق به دو برند ولوو و فولکس‌واگن هستند. تنها نام تجاری آمریکایی که در لیست 20 خودرو پرفروش این کشور قرار دارد، فورد فوکوس با رتبه 16 است. ولوو V70 که از سال 1996 در خط تولید این شرکت قرارگرفته است، توانسته مقام اول را از آن خود کند. این ماشین سه موتور دیزلی مختلف را ارائه می‌دهد و با مصرف 3.9 لیتر در 100 کیلومتر در مدلی که با گیربکس شش سرعته عرضه می‌شود، یکی از مدعی‌های سازگاری با محیط‌زیست است.
     


    پرفروش‌ترین خودرو در روسیه: هیوندای سولاریس
     

    نگاهی به پرفروش‌ترین خودروهای سه‌ ماهه اول 2015 در 12 کشور جهان

    بازار خودروهای جدید در روسیه اخیراً چندان خوب نبوده است. تحریم‌های اقتصادی که به دنبال بحران اوکراین اعمال شده است باعث بی‌ارزش شدن واحد پولی آن‌ها شده و به دنبال آن باعث افت 40 درصدی فروش خودرو در طول سال گذشته شده است. لادا نام تجاری داخلی که در روسیه به‌خوبی شناخته شده، مقام دوم را داشته است. امسال هیوندای سولاریس به لطف یارانه دولت جدید فروش بالایی داشته است، این افزایش در فروش خودرو انتظار می‌رود تا پایان سال 2015 ادامه داشته باشد.
     


    پرفروش‌ترین خودرو در انگلیس: فورد فیستا
     

    نگاهی به پرفروش‌ترین خودروهای سه‌ ماهه اول 2015 در 12 کشور جهان

    بر اساس گزارش منتشر شده از انجمن تولیدکنندگان و بازرگانان خودرو بریتانیا، به لطف اعتبارات و مشوق‌های مالی، فروش خودرو در سال 2015 بهبودیافته است. پرفروش‌ترین‌ها در انگلیس فورد فیستا و پس از آن فورد فوکوس هستند: فورد با این دو مدل بالاترین رتبه‌بندی در سه‌ماهه اول سال 2015 کسب کرده است. واکسهال که یک نام تجاری بریتانیایی معادل برای اوپل است، رتبه سوم را با سوپرمینی کورسا هاچ‌بک به دست آورده است.
     


    پرفروش‌ترین خودرو در آلمان: فولکس‌واگن گلف
     

    نگاهی به پرفروش‌ترین خودروهای سه‌ ماهه اول 2015 در 12 کشور جهان

    در تبلیغات فولکس‌واگن گلف به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو در اروپا اشاره‌شده است و باید گفت که این ادعا کاملاً درست است. هر چهار برند پرفروش آلمان، متعلق به همین کشور هستند و این نشان می‌دهد آلمانی به برندهای داخلی خود وفادار هستند. البته حق هم دارند، زیرا به جرئت می‌توان گفت این کشور باکیفیت‌ترین خودروها را در تمام رده‌ها تولید می‌کند و با تکنولوژی‌ها و طراحی‌هایش صنعت خودرو دنیا را رهبری می‌کند.

     خریداران، فولکس‌واگن را سه برابر بیشتر از هر نام تجاری دیگر انتخاب کرده‌اند، پس بدیهی است که فولکس‌واگن اول است. مقام دوم متعلق به مرسدس بنز و مقام سوم برای آئودی است و نام تجاری محبوب ب‌ام‌و در مقام چهارم قرار گرفته است.
     


    پرفروش‌ترین خودرو در آفریقای جنوبی: تویوتا هایلوکس
     

    نگاهی به پرفروش‌ترین خودروهای سه‌ ماهه اول 2015 در 12 کشور جهان

    خریداران خودرو جدید در آفریقای جنوبی در سه ماه اول سال 2015 بیش از هر نام تجاری دیگر تویوتا را ترجیح می‌دهند، پیک‌آپ تویوتا هایلوکس رتبه نخست را کسب کرده است و رتبه دوم و سوم به ترتیب توسط فولکس‌واگن و فورد تسخیرشده است. محصول پرافتخار این کشور که یک وسیله نقلیه تولید داخلی این کشور است فولکس‌واگن پولو ویوو هست که برای فروش در سراسر جهان هم عرضه شده است.
     


    پرفروش‌ترین خودرو در برزیل: فیات پالیو
     

    نگاهی به پرفروش‌ترین خودروهای سه‌ ماهه اول 2015 در 12 کشور جهان

    در سال گذشته فیات پالیو و به دنبال آن فولکس‌واگن گلف پرفروش‌ترین خودروها در برزیل بودند. اقتصاد برزیل در سال 2014 کاهش فروش را تجربه کرد و با توجه گزارش وال‌استریت ژورنال فروش ماشین‌های جدید در این کشور 7.1 درصد کاهش داشته است. بااین‌حال، درمجموع تا پایان سال، در برزیل بیش از 3.5 میلیون خودرو جدید به فروش رسیده است. برای مقایسه، بهتر است بدانید که در سال 2014 در آمریکا کمی بیش از 16 میلیون دستگاه خودرو به فروش رسیده است، درحالی‌که چین فروش 24 میلیونی وسایل نقلیه را تجربه کرده است که 19 میلیون از کل فروش مربوط به خودروها بوده است.
     


    پرفروش‌ترین خودرو در چین: فولکس‌واگن ساگیتار
     

    نگاهی به پرفروش‌ترین خودروهای سه‌ ماهه اول 2015 در 12 کشور جهان


    در فهرست انجمن خودرو چین، در سال 2014 بهترین فروش برای خودروهای سواری فولکس‌واگن بوده است و سه نماینده موفق این شرکت سدان فولکس‌واگن ساگیتار، فولکس‌واگن لاویدا و فولکس‌واگن جتا، تقریباً 1 میلیون واحد فروش داشته‌اند.

    فروش مارک‌های ژاپنی هم در حال افزایش و تجربه رشد فوق‌العاده‌ای در فروش داشته‌اند. طبق نتایج فروش سه‌ماهه اول سال 2015، مارک‌های داخلی چین هم رتبه هشت از ده را در فروش داشته‌اند. گویا خود چینی‌ها بهتر می‌دانند چه می‌سازند.

    میزان فروش خودرو این کشورها در سه‌ماهه اول 2015 (ژانویه تا مارس 2015)

    چین: 4.9 میلیون

    ایالات‌متحده آمریکا: 3.9 میلیون

    ژاپن: 1.3 میلیون

    آلمان: 757630

    انگلیس: 734588

    هند: 706200

    سوئد: 67803

    برزیل: 649000

    روسیه: 383700

    ایتالیا: 377629

    کانادا: 368563

    آفریقای جنوبی: 152689

    سوئد: 67803

    با توجه به این آمار فروش جهانی خودرو به سمت 74 میلیون واحد در سال 2015 خواهد رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو