فونیکسریمکسبهتام

وزیر رفاه :

خودروسازان داخلی مکلف به تولید خودرو ویژه معلولان شدند

عصر خودرو : وزیر رفاه، جشنواره خودباوری را الگوی اساسی کار وزارتخانه در زمینه آموزش و توانمندسازی افراد دارای معلولیت عنوان کرد و گفت: طبق صحبت با وزارت صنعت معدن تجارت قرار شده خودروهایی که برای معلولان کاربرد دارد از طریق تولید داخلی تامین شود.

خودروسازان داخلی مکلف به تولید خودرو ویژه معلولان شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه افتتاح جشنواره خودباوری اظهار کرد: این الگو که شما اینجا می بینید الگوی اساسی کار ما است. معلولان توانایی فوق العاده‌ای دارند و باید بتوانند کارهایی با توجه به توانایی‌هایشان انجام دهد. ما درخصوص آموزش، طراحی، تسهیلات و بازاریابی باید به آنها کمک کنیم.

    ربیعی ادامه داد: موسساتی مثل رعد می‌توانند به عنوان میانجی این سیاست و مردم عمل کنند. من در اینجا به همه موسسات اعلام می‌کنم که ما آمادگی داریم در این زمینه همکاری‌هایمان را گسترش دهیم.

    وزیر رفاه در پاسخ به سوال خبرنگار ستاد خبری جشنواره خودباوری درباره آخرین وضعیت خودروهای وارداتی معلولان گفت: با توجه به اینکه خودرو وارداتی به طور کلی در سیاستهای دولت نیست، قرار شده خودروهای داخلی را آماده سازی کنند و مابه التفاوتش را به نوعی باید تامین کنیم که در این زمینه کارخانه‌های خودروسازی مکلف به تامین خودروها شده‌اند.

    وی در پاسخ به اینکه آیا خودروسازان پذیرفته‌اند که خودروی داخلی به معلولان بدهند؟ گفت: بله با وزارت صنعت معدن تجارت در کمیسیون اقتصادی دولت بحث شد و قرار شد این آمادگی را ایجاد کنند که خودروهایی که برای معلولان کاربرد دارد از طریق تولید داخلی انجام شود.

    ربیعی درخصوص افزایش مستمری معلولان گفت: افزایش مستمری در قانون دیده شده ولی اجازه دهید تا تصویب نشود اعلام نکنیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به مسکن معلولان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های توانمندسازی ما مسکن است که به طور جدی در حال کار بر روی آن هستیم و ماهیانه با همکاری بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی در حال تحویل مسکن هستیم. تا سال 1395 خانواده‌های دو معلول به بالا صاحب مسکن خواهند شد.

    وی همچنین گفت: با توجه به اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان، دولت مکلف شده آموزشهای لازم را متناسب با جسم افراد دارای معلولیت انجام دهد. در این خصوص صندوق فرصتهای شغلی یا صندوق کارآفرینی امید با پولی که در آن گذاشته می شود تا دو برابر نسبت به آن وام با بهره ناچیز در اختیار قرار می دهد.

    ربیعی تصریح کرد: طبق مذاکراتی که با شهرداری انجام شده و مصوبه هیات وزیران را هم گرفته ایم، نمایشگاههایی در سطح استانها برای فروش دائمی محصولات در نظر می‌گیریم که استان به استان باید این مصوبه را جاری کنیم و بازارش را هم تنظیم کنیم.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یک روی دیگر این مصوبه، بهزیستی مبتنی بر جامعه است گفت: وظیفه مند کردن سازمانهای مردم نهاد یا موسساتی که داوطلبانه با افراد گروههای هدف ما کار می کند در این زمینه باید انجام شود.

    ربیعی افزود: در گام بعدی به طور جدی نگهداری در خانه را تقویت می‌کنیم و قصد داریم دستمزد کسانی که در خانه در خانه نگهداری می شوند را افزایش دهیم تا بدین ترتیب برای خانواده‌های معلولان انگیزه ایجاد کنیم تا افراد دارای معلولیت را در خانه نگهداری کنند.

    وی مساله دیگر را بحث ازدواج دانست و افزود: نکته دیگر این مصوبات بحث ازدواج با معلول و تشکیل خانواده برای معلوان است که دولت خودش را مکلف کرده تا حمایتهای حقوقی از معلولان را در این زمینه افزایش دهد و در مجموع این مصوبات یک یادگاری است تا بتوانیم وضع معلولان را در این دولت بهتر کنیم.

    به نقل از روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ دومین «جشنواره ملی خودباوری» با هدف بررسی مسائل کارآفرینی و اشتغال افراد دارای معلولیت از سوی مجتمع آموزشی - نیکوکاری «رعد» برگزار شد. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار مربوط به این جشنواره می توانند به وب سایت مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد به نشانی www.raad-charity.org مراجعه کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو