فونیکسریمکسبهتام

خودروهای جدید به ترمز اتوماتیک مجهز می‌شوند

عصر خودرو : گروهی از خودروسازان بزرگ که بیش از نیمی از فروش خودرو در آمریکا را تشکیل می‌دهند، ترمز اضطراری اتوماتیک را به شکل استاندارد در خودروهای جدید آمریکایی عرضه می‌کنند.

خودروهای جدید به ترمز اتوماتیک مجهز می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در یکی از بزرگترین اقدامات ایمنی صنعت خودرو در بیش از یک دهه گذشته، خودروسازانی که در فروش خودروهای سواری و باری سبک در آمریکا 57 درصد سهم دارند، اعلام کردند با رگولاتورها و صنعت بیمه برای عرضه فناوری ترمز اتوماتیک در مدلهای جدیدشان همکاری خواهند کرد.

    این خودروسازان شامل فولکس واگن و برند لوکسش آئودی، ب ام و، فورد موتور، جنرال موتورز، مزدا موتور، دایملر، مرسدس بنز، تسلا موتورز، تویوتا موتور و ولوو هستند.

    آنتونی فاکس، وزیر حمل و نقل آمریکا در بیانیه ای اظهار کرد: ما وارد دوران جدیدی از ایمنی خودرو می‌شویم که به جلوگیری از وقوع تصادف معطوف می‌شود.

    سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا که بر این امر نظارت دارد، اعلام کرد توافق همکاری طی دو هفته گذشته حاصل شده و سایر خودروسازان در حال بررسی پیوستن به آن هستند.

    با اینهمه تحلیلگران اظهار می‌کنند چند سال طول خواهد کشید تا خودروسازان سیستمهای الکتریکی و ترمز خودروهایشان را برای نصب ترمز اتوماتیک از نو طراحی کنند.

    این توافق منعکس کننده اقدامات داوطلبانه قبلی از سوی خودروسازان بزرگ است. کرایسلر در اواخر دهه 1980 شروع به نصب ایربگ در همه خودروهایش کرد و در دهه 2000، جنرال موتورز، فورد و سایرین توافق کردند فناوری ضد چپ کردن خودرو را به شکل استاندارد در بیشتر خودروهای شاسی بلند عرضه کنند. عرضه کنترل پایداری هم اکنون در خودروهای سبک اجباری است.

    مقامات فدرال می‌گویند ترمز اتوماتیک به اجتناب از تصادف از سمت عقب خودرو که یک سوم از تصادفات گزارش شده به پلیس در سال 2013 بود، کمک می‌کند.

    تنها حدود چهار درصد از خودروهایی که در آمریکای شمالی ساخته می‌شوند، ترمز اتوماتیک خواهند داشت. تویوتا اوایل امسال اعلام کرد تا پایان سال 2017 چنین سیستمهایی را به شکل آپشن با قیمت بین 300 تا 500 دلار در همه مدلهایش عرضه خواهد کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو