فونیکسریمکسبهتام

پلیس زنجان دو خودرو دارای بیش از ۶۰ میلیون ریال خلافی را توقیف کرد

عصر خودرو : رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان از توقیف دو دستگاه خودرو سواری دارای خلافی بیش از۶۰ میلیون ریال در شهر زنجان خبر داد.

پلیس زنجان دو خودرو دارای بیش از ۶۰ میلیون ریال خلافی را توقیف کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ رمضان آفریدون روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: پلیس زنجان روز گذشته /سه شنبه / خودرو سواری سمند دارای خلافی 35 میلیون و 450 هزار ریالی را به منظور اعمال قانون متوقف کرد.
    وی اظهار کرد: راننده این خودرو بیشتر در مسیرهای ارتباطی کردستان، قزوین و زنجان مرتکب 64 فقره تخلف شده و بیشترین تخلفات نیز مربوط به سرعت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و عدم بستن کمربند ایمنی می باشد.
    آفریدون افزود: خودرو سواری ماکسیما نیز با 30 میلیون و 200 هزار ریال خلافی که ناشی از 60 فقره تخلف رانندگی بوده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان به جهت اعمال قانون از ادامه مسیر بازماند.
    وی تصریح کرد: بیشترین جریمه اعمال شده نیز در مسیرهای قزوین و زنجان بوده و عمده دلایل این جرایم نیز استفاده راننده از تلفن همراه، سرعت بالا و عدم استفاده از کمربند می باشد.
    آفریدون با بیان اینکه اکثر این جریمه ها نیز به صورت تسلیمی بوده است افزود: این دو خودرو برابر ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی متوقف شدند.
    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: بر اساس این قانون خودروهایی که بیش از 10 میلیون ریال خلافی داشته باشند و رانندگان پس از ابلاغ در پرداخت آن کوتاهی کنند در این صورت بطور خودکار از طریق سیستم ثبت شکایت می شود.
    آفریدون افزود: این شکایت نیز برای عوامل راهنمایی و رانندگی در هر نقطه از کشور که باشد قابل رویت است و بلافاصله می توانند نسبت به توقیف خودرو اقدام کنند.
    وی از صاحبان خودروها خواست هر چند وقت نسبت به اخذ خلافی از طریق تلفن 120 یا سامانه پیامکی 1101202020 و با اینکه از طریق مراجعه به سایت پلیس راهور به آدرس (http://rahvar120.ir) و وارد کردن شماره بارکد پستی مندرج در پشت کارت اقدام کنند.
    آفریدون همچنین به فروشندگان خودروها توصیه کرد به صورت قولنامه ای و وکالتی به خریداران واگذار نکنند و حتما پس از تعویض پلاک، خودرو را در اختیار خریدار قرار دهند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط