فونیکسریمکسبهتام

تویوتا RAV۴، پرچم‌دار کراس‌اوور های جهان

عصر خودرو : از سال ۱۹۹۶ تا به امروز تویوتا RAV۴ به دلیل سودمندی از موارد متعددی ازجمله مصرف سوخت کم، راحتی، کیفیت، دوام و ارزش توانسته است یک انتخاب عالی برای مصرف‌کننده و یک الگوی کامل برای سایر خودروسازان باشد.

تویوتا RAV۴، پرچم‌دار کراس‌اوور های جهان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، خوش‌دستی این خودرو در مصارف شهری، بین‌شهری و حتی موقعیت‌های خارج از جاده باعث شده تا دارندگان این خودرو رضایت کاملی از RAV4 داشته باشند و آن را به دیگران پیشنهاد دهند. در این مطلب کوتاه نگاهی به قابلیت‌هایی که باعث شده تا این خودرو از طرف مالکان آن پیشنهاد شود و به چنین موفقیتی دست یابد می‌پردازیم.

    طراحی RAV4 نسل چهار را می‌توان یک سنت‌شکنی از طرف تویوتا دانست زیرا در طراحی این خودرو تویوتا از طرح‌های محافظه‌کارانه و کسل‌کننده فاصله گرفته است تا زیبایی را باکیفیت درآمیزد و محصولی متفاوت نصیب خریداران این خودرو کند. وجود خطوط شکسته به همراه قوس‌هایی زیبا در نمای جانبی باعث ایجاد هماهنگی در تمامی نقاط این خودرو شده است و باعث شده ظاهر خودرو عضلانی و قدرتمند دیده شود. چراغ‌های daylight در مجموعه چراغ‌های جلو جای گرفته و امتداد جلوپنجره به داخل چراغ‌های جلو باعث جدا شدن راهنما و daylight شده است. خطوط درب موتور و سپر کاملا به یکدیگر مربوط است و همین هماهنگی زیبایی این خودرو را چند برابر کرده است. در نمای عقب اولین موردی که نظر شما را جلب می‌کند نحوه طراحی چراغ‌ها و درب صندوق است که کاملا متفاوت و هماهنگ با ادامه خطوط و قوس‌های نمای جانبی خودرو طراحی شده است. درمجموع طراحی RAV4 باوجود طرح زیبای رینگ‌های 18 اینچی کاملا هماهنگ است و در عین سادگی زیبایی را به رخ هر بیننده‌ای می‌کشد.

    هنگامی‌که وارد کابین RAV4 می‌شوید با فضایی راحت، دلنشین و باکیفیت مواجه خواهید شد. مهندسان تویوتا از هر سانتی‌متر کابین نهایت استفاده را کرده‌اند تا فضایی بزرگ و راحت را نسبت به سایر کراس اوور های شهری به دارندگان هدیه کنند. داخل RAV4 شیک و محکم است و وجود امکاناتی مانند سیستم صوتی 7 اینچی، بلوتوث، پورت USB، کولر دیجیتال دو منطقه‌ای، keyless، هشدار خروج از خط، سامانه کنترل نقاط کور، سیستم ناوبری و قابلیت هماهنگ شدن با گوشی‌های هوشمند و... مواردی هستند که دارنده را برای یک سفر دلچسب ترغیب می‌کند. همچنین ارگونومی ارائه‌شده در این خودرو به‌گونه‌ای است که همه امکانات به‌راحتی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

    موتور RAV4 دارای حجم 2.5 لیتر است که 177 اسب بخار قدرت و 233 نیوتون متر گشتاور را تولید می‌کند و با گیربکس شش سرعته آن بسیار هماهنگ است. شروع به حرکت بسیار نرم و بدون کوچک‌ترین لرزشی است و تعویض دنده‌ها بسیار آرام و به‌موقع انجام می‌شود. عملکرد گیربکس در تعویض‌ها به‌گونه‌ای است که دقیقا هنگامی‌که فکر می‌کنید نیاز به معکوس و یا تعویض دنده است، تعویض انجام می‌شود، به‌طوری‌که احساس می‌کنید گیربکس فکر شما را می‌خواند!

    رانندگی در شهر با RAV4 بسیار راحت است و به لطف طراحی هوشمندانه مهندسان ژاپنی تسلط بسیار خوبی به اطراف دارید و در ترافیک‌های شهری به دلیل طراحی و ارگونومی مثال زدنی کمترین احساس خستگی را خواهد داشت. رانندگی در اتوبان بسیار لذت‌بخش است و هر زمانی که نیاز به سبقت‌گیری داشته باشید موتور و گیربکس پاسخ شما را می‌دهند که البته دیدن رقبای RAV4 پس از سبقت‌گیری از درون آینه احساس قدرت و انتخاب درست را به شما می‌دهد. اما اصلی‌ترین قسمت جاده‌های کوهستانی است که استقامت، قدرت و قابلیت‌های خودرو را به چالش می‌کشد. هنگام ورود به جاده‌های کوهستانی شتاب گیری در تمامی مسیرهای پرشیب در هرلحظه قابل انجام است و RAV4 نیازهای شما را کاملا برآورده می‌کند. هندلینگ این خودرو در پیچ و خم‌های جاده بسیار عالی است و شما به هیچ‌وجه احساس منحرف شدن عقب خودرو را نخواهید داشت.

    استحکام درون اتاق و عملکرد خودرو شما را برای طبیعت‌گردی در خارج از جاده مصمم می‌کند و RAV4 پاسخگوی نیازهای شما در زمینه خارج از جاده خواهد بود. زاویه ورود و خروج از شیب، شاسی محکم و عملکرد عالی موتور و گیربکس باعث می‌شود تا عملکرد این خودرو در مسیرهای لغزنده و خارج از جاده برتر از رقبای همکلاس آن باشد.

    بااینکه از تویوتا RAV4 به‌عنوان خودرویی اقتصادی نام برده می‌شود اما قابلیت‌های این خودرو فراتر از یک خودروی اقتصادی است. RAV4 خودرویی است که نیازهای شما را با کمترین هزینه نگهداری تامین می‌کند و می‌توان به‌خوبی به آن اطمینان کرد و در مصارف شهری، جاده‌ای و حتی خارج از جاده از رانندگی با آن نهایت لذت را ببرید.

    در پایان باید به این نکته اشاره کرد که امروزه با توجه به رقابت شدید در میان خودروسازان، اینکه بتوان محصولی را به‌عنوان سردمدار همکلاسان خود حفظ کرد تقریبا غیرممکن است ولی تویوتا توانسته این غیرممکن را ممکن کند و RAV4 هم مثال آشکار همین واقعیت است.

    مدل 2015 تویوتا RAV4 توسط شرکت ایرتویا به‌عنوان نماینده انحصاری تویوتا در کشورمان عرضه می‌شود. برای آشنایی بیشتر با تفاوت تیپ‌های مختلف این خودرو و همچنین برای مشاهده بخشنامه فروش و شرایط ویژه با وام بانکی بدون بهره این خودرو و سایر محصولات تویوتا می‌توانید به وبسایت www.irtoya.com مراجعه کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو