فونیکسریمکسبهتام

جرایم رانندگی بازدارنده نیست

عصر خودرو : به دلیل برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، همکاران ما توانسته‌اند در ۵ ماه سال‌جاری اقدامات خوبی در زمینه بهسازی راه‌های کشور انجام دهند.

جرایم رانندگی بازدارنده نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، اکنون بخش نگهداری راه‌ها در تمامی استان‌های کشور فعال است و پیمانکاران در پروژه‌های مختلف مشغول کار هستند هرچند مطالبات پیمانکاران رو به افزایش است و بخش زیادی از این کارها بر دوش این بخش قرار دارد. با وجود تنگناهای اعتباری درحال‌حاضر مشکلی در بخش نگهداری راه‌ها نسبت به سال‌های گذشته به وجود نیامده و امیدواریم در سال‌های آینده با بهبود بودجه کشور بتوانیم ضعف‌های موجود را جبران کنیم.
    در بخش سوانح جاده‌ای رخ‌داده در سال‌جاری نیز باید گفت آمارها حاکی از کاهش 3درصدی تصادفات رانندگی برون‌شهری است اما متاسفانه آمار تیر سال‌جاری نسبت به تیر سال گذشته افزایش نشان می‌دهد که شاید یکی از دلایل آن، تفاوت روزهای ماه مبارک رمضان سال جاری با سال گذشته باشد زیرا معمولا بعد از اتمام ماه مبارک رمضان، حجم سفرها و در نتیجه میزان تصادفات افزایش می‌یابد.


    به نظر می‌رسد میزان جرایم فعلی بازدارندگی خود را از دست داده است. درحال‌حاضر جرایمی که اعمال می‌شود مربوط به اواخر سال 89 است که از ابتدای سال 90 اعمال شده و این در حالی است که از این تاریخ تاکنون بیش از 100 درصد تورم داشته‌ایم. ضمن اینکه برخی از این جرایم از ابتدا هم خاصیت بازدارندگی کافی را نداشته‌اند. اگر وضعیت جرایم رانندگی ایران را با کشورهای همسایه و کشورهای توسعه‌یافته مقایسه کنیم، مشاهده می‌کنیم که تفاوت‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد. به ویژه اینکه در کشورهای توسعه‌یافته با رفتارهای خلاف قوانین راهنمایی و رانندگی برخورد جدی‌تری می‌شود که نشان می‌دهد آنها برای حریم شخصی و سلامت جان افراد ارزشی بیش از ما قائل هستند چراکه اگر ما هم به این موضوعات اهمیت بیشتری می‌دادیم به‌طور قطع با کسانی که حریم شخصی و سلامت افراد را به خطر می‌اندازند و در جاده‌ها ایجاد مزاحمت می‌کنند برخورد شدیدتری می‌کردیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو