فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه استان همدان:

حوادث جاده ای در همدان دو درصد افزایش داشته است

عصر خودرو : رئیس پلیس راه استان همدان گفت: در پنج ماه امسال حوادث جاده ای در استان همدان به میزان دو درصد افزایش تلفات رخ داده است.

حوادث جاده ای در همدان دو درصد افزایش داشته است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ مهدی شاکری ظهر سه شنبه در دومین شورای ترافیک استان همدان با بیان اینکه در پنج ماه امسال حوادث جاده ای در استان همدان چهار نفر به میزان دو درصد افزایش تلفات رخ داده است، اظهار داشت: در بحث حوادث جاده ای تابستان امسال نسبت به سال گذشته استان همدان وضعیت بهتری داشته است و با وجود 11 کشته در واژگونی تصادف شاهد کاهش 10 درصد حوادث اتفاق افتاده است.

    وی با بیان اینکه اوج سفر های تابستان به شهریور به خصوص دو هفته آخر بر می گردد که در این زمان شرایط ویژه ای خواهیم داشت، بیان کرد: سال گذشته در شهریور ماه در استان همدان 70 نفر بر اثر حوادث جاده ای کشته شدند.

    رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه نیروهای پلیس راه اماده باش 75 درصد دارند، عنوان کرد: طبق وضعیتی که در نوروز اتفاق می افتد و خودرو اختصاص پیدا می کند درخواست داریم برای شهریور نیز هفت دستگاه خودرو اختصاص یابد.

    سرهنگ شاکری با بیان اینکه در آزاد راه اکثر تصادفات در اثر خستگی و خواب آلودگی و در این راستا در حریم راه آلاچیق هایی برای استراحت در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در این دو هفته آخر تابستان آمبولانس ها در شب نیز مستقر باشند.

    وی با بیان اینکه طبق قانون هر اداره ای که قصد برپایی اردو دارد باید از ناوگان عمومی استفاده کند و حق استفاده از اتوبوس های خود را ندارد، بیان کرد: یک درصد تصادفات مربوط به اتوبوس است.

    رئیس پلیس راه استان همدان همچنین درخصوص واژگونی اتوبوس عراقی ها نیز بیان کرد: راننده به علت سرعت غیر مطمئنه، شرکت حمل و نقل به علت چک نکردن لاستیک اتوبوس و شرکت سازنده اسکانیا به خاطر نداشتن استحکام مقصر اعلام شدند.

    سرهنگ مهدی شاکری همچنین از راه اندازی 28 کیلو متر از آزاد راه همدان ساوه در آینده نزدیک خبر داد.

    رئیس پلیس راهور استان همدان در ادامه با بیان اینکه بلوار پرفسور موسیوند مسیر دانشگاه آزاد به طول یک و هفت دهم کیلومتر از حادثه خیز ترین نقاط همدان است و قشر جوان و پرهیجان با سرعت در این مسیر تردد دارند، اظهار داشت: تصادفات این مسیر زیاد منجر به فوت، حرج و یا خسارت می شود که باید حتما دوربین های کنترل سرعت در این مسیر نصب شود.

    سرهنگ حسین طلایی ادامه داد: هر قدر عرض بلوار دانشگاه منتهی به دانشگاه آزاد افزایش یابد سرعت نیز بیشتر می شود و نتیجه ای حاصل نمی شود.

    رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه موجه سفر ها در نیمه دوم شهریور افزایش می یابد، عنوان کرد: طرح برخورد با تخلفات حادثه خیز و به خصوص موتور سیکلت ها تشدید  شده و افزایش پیدا کرده است.

    سرهنگ طلایی با بیان اینکه هر هفته چهار برنامه رادیویی و دو برنامه تلویزینی در راستای فرهنگسازی رانندگی پخش می شود، ادامه داد: همچنین برای صاحبان موتور سیکلت های توقیفی پیش از آزاد کردن موتور سیکلت آنها کلاس های آموزشی برگزار می شود.

    وی با عنوان اینکه شهرداری همدان اقدامات خوبی درخصوص ساماندهی مدارس و خط کشی ها انجام داده استف عنوان کرد: یکی از مشکلات در زمان بازگشایی مداری سرویس های مدارس و است و آموزش و پرورش باید به مدیران مدارس ابلاغ کند که از سرویس های ساماندهی شده استفاده کنند.

    رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه پیش از آغاز سال تحصیلی باید جلسه ای برای سرویس مدارس برگزار شود، بیان کرد: با آموزش و پرورش نیز صحبت شده که ساعاتی از آموزش را به موضوع مقررات راهنمایی و رانندگی اختصاص دهند و آموزش و پرورش نیز پذیرفته است.

    سرهنگ حسین طلایی با بیان اینکه راه اندازی پلیس مدارسه بسیار مورد تاکید است، بیان کرد: پلیس مدرسه تنها تشکیلات غیر پلیسی است که می تواند در بحث گزارش تخلفات موثر باشد و عدم توجه به پلیس مدرسه 30 هزار تومان جریمه دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو