فونیکسریمکسبهتام

توضیحات ایران خودرو در خصوص گزارش پخش شده در اخبار ۲۰:۳۰

عصر خودرو : گزارش کارشناس پلیس در خصوص تاریخ انقضای لاستیک خودرو تولیدی ایران خودرو درست نیست.

توضیحات ایران خودرو در خصوص گزارش پخش شده در اخبار ۲۰:۳۰
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، احتراما در ارتباط با گزارش پخش شده از شبکه 2 سیما بخش خبری 20:30 (ذره بین) مورخ 94.06.06  با عنوان : تصادف قابل تامل، مبنی بر حادثه خودروی آقای افشین سرحدی گزارش بررسی کارشناسی به شرح ذیل به حضور ارسال می گردد:
     

    توضیحات <a href=ایران خودرو در مورد گزارش پخش شده در اخبار 20:30" src="http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1394/6/17/3547347_799.jpg" style="border: medium none; width: 450px; height: 508px;" title="توضیحات ایران خودرو در مورد گزارش پخش شده در اخبار 20:30" />


     مشخصات خودرو : نوع خودرو:
     
    پارس XUM مدل 94 
     
    شماره بدنه :     EH657670
    تاریخ تحویل :     20/03/94  
    تاریخ وقوع:         09/04/94  
     
    شرح حادثه:
     

     1) طبق گزارش تهیه شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی بروز حادثه به علت ترکیدن لاستیک عقب سمت راست بوده است و در گزارش مذکور توسط کارشناس پلیس نوع لاستیک TRIANGLE  و تاریخ انقضای لاستیک سال 2013 اعلام شده است.
     
     2) طی تماس با مالک محترم جهت بررسی حادثه ، ایشان عنوان نموده اند که خودرو را فروخته و هیچ اطلاعی از وضعیت فعلی خودرو ندارند.
     
    3) مالک جهت جبران خسارت به عمل آمده از طریق کارت طلایی 4 ستاره به امداد خودرو مراجعه نموده و خسارت وارده به خودرو به مقدار 72 % به ایشان اعلام گردیده و به ایشان اعلام شده طبق ضوابط ، در صورت پرداخت مبلغ خسارت خودرو ، خودروی جایگزین به ایشان داده خواهد شد. (بدون دریافت لاشه خودروی قبلی) . که ایشان لاشه خودرو را نیز طی ادعای خودشان فروخته اند.
     
     4) مشتری از پرداخت مبلغ فوق ناراضی بوده و با توجه به خسارات به عمل آمده با استناد به گزارش پلیس مبنی بر فرسوده بودن لاستیک بدون هیچگونه پیگیری دیگری نظیر تماس با مدیریت ارتباط با مشتریان ایران خودرو یا طرح موضوع در مراجع ذیصلاح نسبت به رسانه ای کردن حادثه مذکور نموده است.
     
     5) گزارش مذکور بدون بررسی قبلی توسط شرکت ایران خودرو و طبق درخواست مشتری و بدون اثبات ایراد در مراجع حقوقی از خبر 20:30 پخش شده است! 

    شرح بررسی کارشناسی: به استحضار میرساند بر روی لاستیک های خودرو تاریخ تولید لاستیک به صورت یک عدد چهار رقمی که 2 رقم ابتدایی مربوط به هفته تولید و 2 رقم بعدی مربوط به سال تولید درج می گردد. این نوع نگارش تاریخ تولید مطابق با استانداردهای جهانی مانند ETRTO  می باشد و بر اساس استاندارد داخلی ISIRI1093  نیز به همین منوال تاریخ تولید تایر در یک طرف «سایدوال» تایر درج می گردد. لازم به ذکر است در هیچ یک از استانداردهای جهانی و کارخانه ای تولید تایر تاریخ انقضا بر روی محصول درج نمی گردد.
     
    در مورد تایرهای «تری انگل» ارسالی به ایران خودرو نیز این مهم رعایت شده است که بعنوان مثال عکس ذیل از تایر فعلی موجود در شرکت عکسبرداری شده که تاریخ تولید آن در هفته 40 سال 2014 می باشد .

     
    توضیحات <a href=ایران خودرو در مورد گزارش پخش شده در اخبار 20:30" src="http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1394/6/17/3547348_587.jpg" style="border: medium none; float: left; width: 450px; height: 208px;" title="توضیحات ایران خودرو در مورد گزارش پخش شده در اخبار 20:30" />










    در خصوص زمان تحویل تایر به ایران خودرو نیز بر اساس رویه جاری، شرکت های تایر ساز حداکثر میبایست ظرف مدت 52 هفته تایر از تاریخ تولید تایر آنرا در اختیار شرکت های مجموعه ساز قرار دهند و این شرکت ها نیز ظرف مدت 54 هفته از تاریخ تولید تایر مجموعه چرخ آنرا به ایران خودرو ارسال نمایند. همچنین عدد دیگری به عنوان تاریخ ساخت قالب نیز بر روی لاستیک مشابه فرمت ذیل درج می گردد.

     
    که در هر دو صورت: چنانچه عدد ذکر شده که توسط مامور پلیس از روی لاستیک خوانده شده عدد مربوط به تاریخ باشد: یعنی تاریخ تولید لاستیک هفته 20 ام سال 2013 بوده و چنانچه عدد رویت شده مربوط به سال ساخت قالب باشد ، سال ساخت قالب 2013 میباشد و در این مورد خاص بر اساس بررسی به عمل آمده تاریخ اعلام شده مربوط به تاریخ ساخت قالب میباشد.
     
    لذا: تاریخ انقضای 2013 عنوان شده در گزارش پلیس صحیح نمیباشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو