فونیکسریمکسبهتام

رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راهها مطرح کرد

خواب‌آلودگی علت وقوع ۳۰ درصد سوانح رانندگی

عصر خودرو : رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راهها با بیان اینکه ۲۰ درصد تلفات سوانح رانندگی را عابران تشکیل می‌دهند، گفت: خواب‌آلودگی در سوانح رانندگی ایران سهم ۳۰ درصدی دارد.

خواب‌آلودگی علت وقوع ۳۰ درصد سوانح رانندگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، محمد بخارایی بعد از ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی دوازدهمین دفتر ایمنی راهها که در استان تهران است، اظهار داشت: در کمیسیون بین‌المللی ایمنی امسال سال مراقبت از کودکان در سوانح رانندگی نام‌گذاری شده است که باید همه کشورها در راستای تحقق این هدف تلاش کنند.

    وی با تأکید براینکه ایمنی شاخص مؤثر در حوزه فرهنگ است، گفت: 23 درصد تلفات سوانح رانندگی ما را موتورسواران تشکیل می‌دهند؛ از 16هزار و 800 نفر کشته شدگان سالانه سوانح رانندگی، 3800 نفر موتورسواران هستند.

    رئیس جمعیت طرفداران ایمنی راهها بیان کرد: متأسفانه تفکری وجود دارد مبنی براینکه موتورسواران بسیار تخلف می‌کنند و بنابراین آنها را شهروند درجه 2 می‌دانیم در حالی که باید قوانین رانندگی و ایمنی برای همه یکسان باشد.

    وی اضافه کرد: متأسفانه 20 درصد از تلفات سوانح رانندگی کشور را عابران پیاده تشکیل می‌دهد و 30 درصد علت بروز سوانح رانندگی خواب‌آلودگی است که این موارد برنامه‌ریزی دقیق فرهنگی و عزم ملی را می‌طلبد.

    بخارایی اظهار داشت: تلفات سوانح رانندگی نسبت به 10 سال اخیر تا 30 درصد کاهش یافته است، اما این رقم باید بیشتر کاهش یابد.

    در ادامه این مراسم معاون فنی، ایمنی و بهره‌برداری اداره کل حمل و نقل استان تهران اظهار داشت:‌ تلفات سوانح رانندگی از چالش‌های پیش‌روی کشور ما است و با وجود کاهش به‌سزای تلفات سوانح رانندگی وضعیت ما در این حوزه همچنان قرمز است.

    عارف رومینا اظهار داشت: جمعیت طرفداران ایمنی راهها از سازمان‌های مردم‌نهاد است که از سال 88 تشکیل شد و به موضوع ایمنی راهها پرداخت.

    وی با تأکید براینکه بهبود وضعیت و ارتقای فرهنگ ایمنی از اهداف جمعیت طرفداران ایمنی راهها است، گفت: حوزه فعالیت جمعیت در دو بخش اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است که در بخش فرهنگ‌سازی می‌توان به مصادیقی نظیر فرهنگ راه‌سازی و پل‌سازی، فرهنگ عبور و مرور و رانندگی ایمن اشاره کرد.

    رومینا ادامه داد: توسعه فرهنگ عمومی و مشارکت در بهسازی و نگهداری راهها و همکاری با انجمن‌های مردم‌نهاد داخلی و بین‌المللی، تلاش جهت تهیه نظام جامع ایمنی، توسعه و ارتقای دانش حمل‌ونقل حرفه‌ای و جلب مشارکت و تشویق خیرین و تشکیل کارگروه‌های فنی در حوزه ایمنی راهها از روش‌های اجرایی جمعیت طرفداران ایمنی راهها است.

    معاون فنی، ایمنی و بهره‌برداری اداره کل حمل و نقل استان تهران بیان کرد: کمیته فرهنگی در جمعیت طرفداران ایمنی راهها شکل گرفته است و توسعه رفتارهای ایمن کاربران آسیب‌پذیر راه و ترویج شیوه‌های نوین امدادرسانی جاده‌ای از اهداف کمیته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو