فونیکسریمکسبهتام

عضو انجمن تولیدکنندگان تایر:

تایر چینی هم به جان تولید داخل افتاد

عصر خودرو : یک عضو انجمن تولیدکنندگان تایر با بیان اینکه عرضه زیاد تایرهای بی کیفیت چینی باعث شده تا مردم بیشتر آنها را خریداری کنند،گفت: کارخانجات داخلی حجم تولید خود را در ۵ ماه امسال ۱۵ درصد کاهش داده‌اند.

تایر چینی هم به جان تولید داخل افتاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، عباس عباسی ابیانه  با اشاره به اینکه واردات تایر در سال 93 نسبت به سال 92 نزدیک 50 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: افزایش هرساله واردات تایر به کشور مشکلات زیادی را برای تولید کنندگان این بخش به وجود آورده است.

    وی با بیان اینکه عرضه زیاد تایرهای بی کیفیت وارداتی باعث شده تا مردم بیشتر آنها را خریداری کرده و کمتر تمایلی برای خرید تایرهای ایرانی داشته باشند، افزود: عدم فروش تایرهای ایرانی در سطح بازار باعث شده تا کارخانجات حجم تولید خود را تا در 5 ماه امسال 15 درصد کاهش دهند به نحوی که در حال حاضر اکثر کارخانجات تایر کشور با 65 درصد ظرفیت به فعالیت می‌پردازد.

    این عضو انجمن تولیدکنندگان تایر به اقدامات مثبت وزارت صنعت برای مدیریت واردات تایر به کشور اشاره کرد و گفت: براساس تصمیم وزارت صنعت، فقط نمایندگی‌های مجاز امکان واردات تایر را خواهند یافت در کنار این موضوع ثبت سفارش تایرهای وارداتی نیز براساس ضابطه مندی خاصی انجام می‌شود که این موضوعات باعث می‌شود حجم واردات تایر به کشور تا حدودی کاهش پیدا کند.

    عباسی ابیانه با بیان اینکه در حال حاضر واردکنندگان تایر از ارز متقاضی استفاده می‌کنند، گفت: بسیاری از تایرهای وارداتی موجود در بازار چینی وبی کیفیت هستند که همین موضوع هم مصرف کنندگان و هم تولیدکنندگان تایر را با مشکلاتی روبرو ساخته است.

    وی با تأکید براینکه تولیدکنندگان داخلی امکان رقابت با برندهای مطرح دنیا را دارند، تصریح کرد: در چهار ماهه نخست امسال  واردات تایر کاهش پیدا نکرده که این موضوع نگران کننده است البته به نظر می‌رسد این تایرهای وارداتی مربوط به ثبت سفارش‌های گذشته هستند.

    این عضو انجمن تولیدکنندگان تایر با اشاره به اینکه 80 درصد نیاز توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود، گفت: باید همانند سایر کشورها برای جلوگیری از واردات کالاهای بی کیفیت چینی تعرفه تعیین شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو