فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی:

طرح فهام بسترساز ورود خودروهای برقی به حمل و نقل است

عصر خودرو : مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی گفت: پایش مرکزی برای انرژی های تجدیدپذیر، طراحی سیستم شبکه هوشمند، پیاده سازی برنامه های مدیریت بار و برنامه ریزی و بسترسازی برای ورود خودروهای برقی به چرخه حمل و نقل از جمله برنامه های در دست اقدام طرح فهام است.

طرح فهام بسترساز ورود خودروهای برقی به حمل و نقل است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سیدحسین سجادی در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح فهام اظهار داشت: سیستم اندازه گیری هوشمند، سیستم یکپارچه ای شامل سخت افزار، نرم افزار، شبکه و مخابراتی است که اطلاعاتی نظیر مصرف دیماند، ولتاژ، جریان و سایر اطلاعات را به صورت پیوسته از سمت مصرف کننده دریافت می کند.

    وی افزود: این سیستم با ایجاد بستر مخابراتی دو طرفه، قابلیت قرائت، پیکربندی، نظارت و کنترل از راه دور کنتورها، جمع آوری، مدیریت، پردازش و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده را داشته و گراف ها و گزارش های لازم را تولید می کند و تمام فرآیندهای مذکور به صورت خودکار انجام می شود.

    مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی تصریح کرد: کاهش تلفات غیرفنی در شبکه، مدیریت تقاضا از طریق ارسال نرخ به مشترکان و تشویق آنها به کاهش مصرف، مدیریت تقاضا از طریق کاهش دیماند و یا قطع برق مشترکان معین در شرایط بحرانی شبکه، افزایش قابلیت اطمینان شبکه توزیع با تشخیص سریع خطای شبکه توزیع، قرائت خودکار و قطع و وصل از راه دور کنتورها، ایجاد بستر مناسب برای راه اندازی بازار خرده فروشی برق، یکنواخت شدن کنتورها در سطح کشور، سهولت توسعه و ارتقای سیستم در آینده و ایجاد بستر مناسب برای پیاده سازی هوشمند کردن آب و گاز از جمله منافع و مزایای اجرای طرح فهام است.

    وی ادامه داد: این طرح از سال 88 با ابلاغ از سوی هیأت وزیران کلید خورد که در سال 89 به قانون تبدیل و سازمان بهره وری انرژی ایران به عنوان مجری آن انتخاب شد.

    سجادی با بیان "طی روزهای گذشته شاهد تحول زیادی در پیشرفت طرح بودیم که مرهون تعامل بین اجزای مختلف اجرایی آن است"، گفت: این طرح پیش از این به صورت پایلوت در پنج استان تهران، البرز، زنجان، بوشهر و خوزستان با موفقیت اجرایی شده بود و رویکرد اصلی امروز آن پوشش مشترکان بزرگ برق که مصرف کننده عمده برق کشور هستند، است.

    وی افزود: قابلیت همراهی کنترل شبکه، مهیا بودن دانش فنی کار، فراهم بودن امکان تست و ارزیابی طرح در پژوهشگاه نیرو، رعایت شدن نکات امنیتی، استفاده از مشاوران خارجی، استفاده از بسترهای مخابراتی و تشکیل کمیته راهبردی برای نظارت بر طرح، از جمله اقدامات فنی و مهندسی انجام شده در آن تا به امروز است.

    مدیرعامل سابا اجرای موفقیت آمیز طرح فهام را نیازمند همدلی و تعامل دانست و گفت: پایش مرکزی برای انرژی های تجدیدپذیر، طراحی سیستم شبکه هوشمند، پیاده سازی برنامه های مدیریت بار و برنامه ریزی و بسترسازی برای ورود خودروهای برقی به چرخه حمل و نقل از جمله برنامه های در دست اقدام این طرح است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو