فونیکسریمکسبهتام

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت خبر داد

رشد ۶.۵ برابری اسقاط خودروهای فرسوده سنگین

انتقال ستاد سوخت به وزارت راه

عصر خودرو : قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با اشاره به رشد ۶.۵ برابری اسقاط خودروهای فرسوده سنگین با طرح معادل‌سازی ارزش اسقاط خودروهای فرسوده سنگین، گفت: اسقاط این خودروها در مدت ۵ ماه گذشته معادل با ۶.۵ برابر ۷ سال گذشته آن افزایش داشته است.

رشد ۶.۵ برابری اسقاط خودروهای فرسوده سنگین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سید مجتبی شفیعی در توضیح بیشتر افزود: طی 7 سال گذشته، به طور میانگین سالانه یک هزار و 223 دستگاه خودرو سنگین از چرخه حمل و نقل خارج شده است، در صورتی که ظرف 5 ماه گذشته حدود 8 هزار دستگاه خودروی سنگین از چرخه حمل و نقل کشور خارج و اسقاط شده است.

    وی با اشاره به تمرکز ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت بر افزایش خروج خودرو‌های سنگین فرسوده از چرخه حمل و نقل اظهار داشت: پیشنهادی را بصورت معادل‌سازی ارزش اسقاط خودروهای فرسوده سنگین با خودروی سبک، به دولت ارائه کرده و پس از تصویب آن در اواخر سال گذشته، اجرای آن آغاز شد که تاثیر قابل توجهی در روند اسقاط خودرو های سنگین داشت.

    وی در خصوص تعداد تفکیکی این خودرو‌ها گفت: در سال جاری 3 هزار و 500 دستگاه مینی‌بوس، هزار و یک دستگاه اتوبوس و 3 هزار و 483 دستگاه کامیون و کامیونت فرسوده از چرخه حمل و نقل کشور حذف شده‌اند که این خودروها با مصرف زیاد گازوییل، آلایندگی محیط زیست و به خطر انداختن ایمنی در ترددهای جاده‌ای همه ساله هزینه هنگفتی را بر اقتصاد کشور وارد می‌کردند.

    شفیعی تعداد خودرو‌های سبک اسقاط شده را طی سال‌های اخیر بیش از 7.1 میلیون خودرو اعلام کرد و اظهار داشت: درخصوص ناوگان فرسوده مینی‌بوس کشور نیز که در سال‌های اخیر بعنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران حمل و نقل شهری و برون شهری درآمده است، برای اولین بار در سال جاری بیش از 3 هزار و 500 دستگاه از این ناوگان از رده خارج شده‌اند که تعداد 2 هزار و 127 دستگاه در استان تهران اسقاط شده است.

    قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت خاطرنشان کرد: با توجه به متوسط سن بالای ناوگان فرسوده سنگین کشور و تبعات منفی گسترده تردد این دسته از خودروها، پیش‌بینی می‌شود که با ادامه این روند، تا پایان سال بیش از 19هزار خودروی فرسوده سنگین از رده خارج شده و از هدر رفت حجم زیادی از گازوئیل جلوگیری و میزان آلایندگی هوا و همچنین ریسک تصادفات جاده‌ای تا حدود قابل توجهی کاهش یابد.

    شفیعی در ادامه در خصوص انتقال ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت به وزارت راه و شهرسازی گفت: هیچ کدام از وظایف و اختیارات ستاد متوقف و یا محدود نشده است و با ایجاد بستر لازم در وزارت راه و شهرسازی به زودی ستاد به این وزارت خانه منتقل می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو