فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور ناجا:

گلستان در کاهش تصادفات موفق عملکرده است

عصر خودرو: رئیس پلیس راهور ناجا گفت: گلستان در کاهش تصادفات موفق عملکرده است.

گلستان در کاهش تصادفات موفق عملکرده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار تقی مهری شامگاه پنجشنبه در نشست فرماندهان لشکر 25 کربلا در گرگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در برنامه پنج ساله تاکنون استان گلستان در این چهار سال متوالی یکی از استان های برتر در کاهش حوادث جاده ای بوده و استان‌های گیلان، لرستان و آذربایجان غربی نیز دیگر استان‌ها بودند.

    وی گفت: در چهار ماه نخست امسال نیز استان گلستان یکی از استان‌هایی بوده که در کاهش تصادفات موفق بوده است.

    وی بیان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ در هنگام رانندگی از مهم‌ترین علت‌های تصادف است و در چند روز گذشته در محور چمن بید شاهد برخورد یک دستگاه خودروی سواری با کامیون و کشته شدن 5 سرنشین خودرو بودیم.

    مهری بیان کرد: توجه نکردن به جلو و خستگی و خواب آلودگی از دیگر علت های تصادفات در جاده‌ها است و بیش از 37 درصد افرادی که در حوادث جاده‌ای کشته شده‌اند به علت عدم توجه به جلو و خستگی بوده است.

    وی اظهار کرد: فصل تابستان و به خصوص ماه شهریور پرترددترین ماه در طول سال است و متاسفانه این ماه خونین‌ترین ماه سال از نظر تصادفات جاده‌ای نیز است.

    وی افزود: در شهریور ماه سال گذشته یک هزار و 800 نفر در جاده‌های کشور بر اثر تصادفات کشته شده و 31 هزار نفر هم مجروح شدند.

    رئیس پلیس راهور ناجا افزود: حجم تردد در جاده‌های کشور در یازده روز نخست ماه شهریور نسبت به دیگر روزهای فصل تابستان امسال حدود 5 درصد افزایش یافته است.

    وی تصریح کرد: از این تعداد کشته‌شدگان، 40 درصد رانندگان و 20 درصد عابران پیاده بوده‌اند که سرعت غیرمجاز از مهم‌ترین علت‌های این تصادفات است.

    مهری اظهار کرد: یکی دیگر از علت‌های تصادفات استفاده نکردن از کمربند ایمنی است که خوشبختانه بیش از 90 درصد رانندگان کشور کمریند می بندند.

    وی بیان کرد: در چند روز گذشته در یکی از استان‌های جنوبی کشور شاهد بودیم که به علت خواب آلودگی راننده یک دستگاه اتوبوس واژگون شد و چهار نفر از مسافرانی که کمربند ایمنی را نبسته بودند، جان خود را از دست دادند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط