فونیکسریمکسبهتام

اختصاص بیشترین تخلفات به عدم استفاده از کلاه و کمربند ایمنی

ثبت بیش از ۳۰۳ هزار تخلف راهنمایی و رانندگی در قم

عصر خودرو: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: در پنج ماهه نخست امسال بیش از ۳۰۳ هزار مورد تخلف راهنمایی و رانندگی ثبت شده است که بیشترین تخلفات نیز به عدم استفاده از کلاه و کمربند ایمنی مربوط می‌شود.

ثبت بیش از ۳۰۳ هزار تخلف راهنمایی و رانندگی در قم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، همین طور که در پیاده رو در حال قدم زدن هستی ناگهان صدای بوقی طولانی را می‌شنوی، مثل همیشه یک موتورسوار برای فرار از ترافیک، پیاده‌رو را انتخاب کرده است و تو در حالی که به گوشه پیاده‌رو می‌روی باز هم مثل همیشه این سوال در ذهنت شکل می‌گیرد که آیا محل رفت‌و آمد موتورسیکلت‌ها پیاده‌رو است؟

    البته تخلفات راهنمایی و رانندگی محدود به موتور‌سیکلت‌ها نمی‌شود، بلکه رانندگان خودروها نیز گاهی دچار تخلفات بسیاری می‌شوند. در گفت‌وگو با «سرهنگ کرم‌الله حسینی»، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی قم به بررسی وضعیت بروز تخلفات راهنمایی و رانندگی و اقدامات پیشگیرانه پلیس راهور برای کاهش تخلفات و دیگر مباحث مرتبط با این حوزه پرداختیم که در ذیل از خاطرتان می‌گذرد:

    * ثبت بالغ بر 303 هزار تخلف راهنمایی و رانندگی در قم

    در پنج ماهه نخست امسال چه تعداد تخلف راهنمایی و رانندگی را در استان شاهد بودید؟

    303 هزار و 451 مورد تخلف در استان در این مدت رخ داده است که در پنج ماه نخست سال گذشته میزان تخلفات 312 هزار و 172 مورد بوده است.

    با توجه به این آمار می‌توان گفت، هشت هزار و 721 مورد آمار تخلفات راهنمایی و رانندگی کاهش داشته است.

    با توجه به این آمار چه تعداد از خودروها و موتورسیکلت‌ها توقیف شده است؟

    یک هزار و 638 دستگاه خودرو و پنج هزار و 45 دستگاه موتورسیکلت در این مدت توقیف شده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و 903 دستگاه خودرو و دو هزار و 778 دستگاه موتورسیکلت توقیف شده بود.

    میزان توقیف خودرو در سال جاری 265 دستگاه خودرو افزایش یافته و میزان توقیف موتورسیکلت دو هزار و 267 دستگاه کاهش یافته است.

    همچنین در بخش تخلفات حادثه ساز نیز 152 هزار و 226 تخلف در پنج ماه نخست امسال ثبت شده که این آمار در مقایسه با سال گذشته هزار و 16 مورد افزایش داشته است.

    * اختصاص بیش از 62 هزار از تخلفات به عدم استفاده از کمربند ایمنی

    بیشترین و کمترین تخلفات راهنمایی و رانندگی مربوط به کدام تخلف‌ها بوده است؟

    62 هزار و 128 مورد تخلف در زمینه عدم استفاده از کمربند ایمنی روی داده که این بخش بیشترین تخلف در پنج ماه امسال را به خود اختصاص داده است.

    در سال گذشته 79 هزار و 612 مورد از این تخلف ثبت شده بود و دومین تخلف نیز مربوط به سرعت غیرمجاز با 42 هزار و 119 مورد بوده است و متأسفانه امسال در این بخش هشت هزار و 25 مورد تخلف بیشتر از سال گذشته شاهد بوده‌ایم.

    26 هزار و 509 تخلف در زمینه استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی صورت گرفته که این بخش در رتبه سوم تخلفات قرار دارد و این در حالیست که در سال گذشته 18 هزار و 484 مورد از این تخلف ثبت شده است.

    بوق زدن غیرضروری و مکرر ممنوع با 4 مورد، حرکات آکروباتیک با 94 مورد و پلاک غیرمجاز با 174 مورد، کمترین تخلفات راهنمایی و رانندگی در پنج ماه نخست امسال بوده است.

    بیشترین تخلفات راهنمایی و رانندگی به چه نوع تخلفی مربوط می‌شود؟

    عدم استفاده از کلاه و کمربند ایمنی، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده، توقف دوبله، توقف مطلقاً ممنوع، پارک ممنوع، سرعت غیرمجاز، توقف منجر به سد معبر، سبقت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز،‌ عدم حرکت بین خطوط، حرکت در پیاده رو، حرکت خلاف مسیر، عبور از خط ویژه، عدم رعایت حق تقدم، حرکت مارپیچ،‌حرکات آکروباتیک، عبور از محل ممنوع، انحراف به چپ، دور زدن در محل ممنوع و همراه نداشتن گواهینامه از جمله تخلفاتی بوده که بیشتر رانندگان آن را مرتکب شده‌اند.

    نقص سیستم روشنایی، بوق زدن غیرضروری و مکرر ممنوع، آلودگی صوتی، شیشه دودی و پرده، عبور کامیون در ساعات و مسیرهای غیرمجاز،‌ توقف وسایل باربری سنگین در خیابان‌ها و ساعات غیرمجاز، توقف در ایستگاه تاکسی و اتوبوس، نداشتن برگه معاینه فنی، پلاک غیرمجاز، توقف در پیاده رو، نداشتن بیمه شخص ثالث،‌ حمل مسافر با وسیله شخصی، عدم توجه به فرمان پلیس و نقص فنی دیگر تخلفات راهنمایی و رانندگی به ثبت رسیده در پنج ماه نخست امسال بوده است.

    * بیشترین آمار تخلفات موتور سواران به عدم استفاده از کلاه ایمنی مربوط می‌شود

    با توجه به آمارها بیشترین آمار توقیف مربوط به موتورسیکلت‌ها است، امسال شاهد این هستیم که با موتورسواران متخلف بیش از گذشته برخورد می‌شود.

    در حال حاضر بیش از 352 هزار دستگاه موتور سیکلت در قم وجود دارد، از آنجایی که مردم بیشترین نارضایتی را از موتورسواران دارند و تعداد موتورسیکلت‌ها زیاد است، برای ساماندهی موتورسواران و نظم‌دهی به تردد وسایل نقلیه این طرح اجرا می‌شود.

    از ابتدای نوروز طرحی را در خصوص برخورد جدی با موتورسواران متخلف اجرا کردیم که بر این اساس پنج هزار و 45 دستگاه موتور سیکلت در پنج ماه نخست امسال توقیف شد.

    بیشترین آمار تخلفات موتور سواران به عدم استفاده از کلاه ایمنی مربوط می‌شود که در پنج ماه نخست امسال 18 هزار و 255 مورد از این تخلف ثبت شده که متاسفانه امسال شاهد افزایش پنج هزار و 250 موردی این تخلف بودیم.

    متأسفانه بسیاری از موتورسواران برای فرار از ترافیک برای تردد، پیاده‌روها را انتخاب می‌کنند، تاکنون با چه تعداد از این موتورسواران برخورد شده است و برنامه شما برای برخورد با این آنها چیست؟

    از آنجایی که برخی از خیابان‌های شهر بار ترافیکی بسیاری دارند، موتورسواران برای تردد پیاده‌روها را انتخاب می‌کنند، در پنج ماه نخست امسال با 692 موتورسوار در زمینه ارتکاب این تخلف برخورد شده است.

    پلیس راهنمایی و رانندگی برنامه جدی برای برخورد با این نوع تخلف دارد که همین امر سبب شده امسال افزایش 285 برخورد با این تخلف را نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.

    از آنجایی که برخی از خیابان‌های شهر به تردد اتوبوس‌های تندرو اختصاص پیدا کرده است، موتورسواران از خط ویژه اتوبوس‌های تندرو برای تردد استفاده می‌کنند، با چند مورد از این موتورسواران برخورد شده است؟

    تاکنون 11 هزار و 295 مورد تخلف برای تردد موتورسواران از خط ویژه اتوبوس‌های تندرو ثبت شده است که در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش 6 هزار و 456 موردی این تخلف بوده‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو