فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۱۰۸۲»

بررسی راهکارهای کاهش آلودگی هوا در کمیته ترافیک شهرهای آسیایی در قزوین

عصر خودرو: کمیته حمل و نقل و ترافیک شهرهای آسیایی صبح امروز در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد.

بررسی راهکارهای کاهش آلودگی هوا در کمیته ترافیک شهرهای آسیایی در قزوین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس شورای سیاست گذاری مجمع شهرداران آسیایی در این نشست درباره کاهش آلودگی پایتخت گفت: بزودی اتوبوس های دارای فیلتر وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران می شود، استفاده از موتورسیکلت های برقی با کمینه آلایندگی نیز در دستور کار قرار دارد.

    جعفر توکلی هاشمی افزود: همچنین افتتاح خط مترو 37 کیلومتری شمال به غرب و جنوب به شرق تهران نیز از راهکارهای مهم مقابله با آلودگی هوای این کلان شهر است.

    وی اضافه کرد: اتلاف وقت و بروز انواع آلودگی های زیست محیطی از پیامدهای ترافیک است که رفع آن نیازمند مشارکت همه دستگاه هاست.

    جعفر توکلی هاشمی این نشست را فرصت مغتنمی برای شهرداران در استفاده از تجربیات یکدیگر دانست و افزود: احداث خیابان، تونل و پل مشکل ترافیک را حل نمی کند، پس شهرداران باید به دنبال راه حل های عینی تر باشند.

    وی فرهنگسازی و تغییر رویکرد مردم به سیستم حمل و نقل عمومی در جامعه را ضروری دانست و اضافه کرد: محورهایی چون حمل و نقل پاک، ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، توسعه پیاده روی از جمله راهکارهای توسعه حمل و نقل عمومی است.

    مدیر کل دفتر حمل و نقل و ترافیک شهرهای کشور هم گفت: بحران ترافیک در شهرهای کشور بدون دانش مهندسی مدیریت نمی شود.

    سید مهدی همدانی افزود: برای تحقق توسعه پایدار در شهرها نسل کنونی باید منافع نسل های آینده را در نظر بگیرد.

    دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور افزود: فناوری های جدید در صنعت حمل و نقل پیشرفت چشمگیری داشته و استفاده از خودروهای خورشیدی و برقی در دنیا رو به گسترش است که این امر موجب توسعه حمل و نقل سالم می شود.

    وهاب میزانی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین نیز در ادامه این جلسه گفت: توسعه حمل ونقل عمومی یکی از مهمترین راهکارهای کاهش ترافیک شهری است اما فعالیت های صورت گرفته در این حوزه با وضع شهر ها همخوانی ندارد.

    وی تحقق توسعه پایدار را مستلزم استفاده از سوخت های پاک، توسعه فرهنگ ترافیک، ترویج پیاده‌روی و دوچرخه سواری و استفاده از حمل و نقل عمومی در شهرها عنوان کرد.

    حکمت الله داودی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر قزوین هم با اشاره به تهیه برنامه جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین گفت: ساخت توقفگاه های مناسب، پارک سوار، سامانه حمل و نقل انبوه، ایجاد پیاده راه با شرایط مناسب برای حضور گردشگران و راه اندازی قطارهای درون شهری در برنامه جامع حمل و نقل و ترافیک قزوین دیده شده است.

    یادآور می شود این کمیته بخش پایانی اجلاس شهرهای اسیایی به مناسبت نهم شهریور روز قزوین بود.

    کرمان موتوراکستریم