فونیکسریمکسبهتام

فروش خیابان‌ها و کمبود پارکینگ در سطح شهر

عصر خودرو: اجاره برای جای پارک ماشین از ساعت ۴۰۰ تومان شروع می‌شود اما اگر جای خوب بخواهی ...

فروش خیابان‌ها و کمبود پارکینگ در سطح شهر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از صبحانه‌آنلاین، این روزها بعد از خلاص شدن از ترافیک سرسام‌آور خیابان‌ها،‌تازه باید برای توقف ماشینتان به دنبال یک جای پارک باشید، جای پارکی که پیدا کردن آن خیلی راحت نیست و حداقل باید 10 دقیقه در خیابان‌ها سرگردان باشید تا شاید برای یک خرید یا توقف کوتاه محلی را جهت پارک کردن خودرویتان پیدا کنید.

    *زورگیری به شیوه‌ای نوین

    حالا بعد از پیدا کردن جای پارک زمانی که قصد دارید ماشینتان را پارک کنید باید قبضی را که پارکبان‌ها به عنوان هزینه جای پارک به شما تحویل می‌دهند پرداخت کنید اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود چرا که پارکبان‌ محترم یک جای پارک بهتری را به شما پیشنهاد می‌دهد ، جایی که روی ماشین،‌آفتاب نیفتد و احتمال صدمه دیدن اتومبیل نیز کمتر باشد و البته که برای این جای پارک بهتر باید هزینه‌ای 2 الی 3 برابر پرداخت کنید و این یعنی زورگیری در روز روشن!

    هر چند هستند افرادی که در این قشر با شرافت تمام همان نرخ مصوب از شما هزینه دریافت می‌کنند.

    *از ساعتی 400 تومان تا ساعتی 3000 تومان

    پیدا کردن جای پارک برای خیلی از مردم به یک معضل جدی تبدیل شده است تا جایی که خانم رسولی 48 ساله کارمند بانکی در یکی از خیابان‌های پرتردد پایتخت در خصوص یافتن جای پارک برای خودروی خود می‌گوید: هر روز صبح ساعت 7 به نزدیکی محل کار خود می‌رسم و تقریبا 5 الی6 دقیقه زمان جهت پیدا کردن جای پارک صرف می‌کنم.

    اما گاهی اوقات به دلیل نبود فضا به ناچار مجبور می‌شوم ساعتی 3000 تومان به برخی از پارکبان‌ها بپردازم تا یک جای پارک مناسب برای من در نظر بگیرند.

    *خیابان‌ها را اجاره می‌کنیم

    اخیرا به دلیل نبود نظارت کافی و موشکافانه بر عملکرد پارکبان‌ها شهروندان مجبور به صرف هزینه‌های گزافی برای یافتن یک مکان مناسب جهت پارک خودروی خود هستند.

    ابراهیم 53 ساله پارکبان در ارتباط با علت دریافت این قبیل هزینه‌ها از شهروندان می‌گوید: از آن جا که من کارمند شهرداری نیستم و طرف قرارداد من پیمانکاران این نهاد هستند از این رو هیچ گونه بیمه، درآمد ثابت و پشتوانه‌ای ندارم و با توجه به تمامی این موضوعات گاهی اوقات مجبور به دریافت هزینه بالاتری از مردم هستم چرا که ساعتی 400 تومان کفاف اجاره‌ای که باید به پیمانکاران جهت کرایه خیابان پرداخت کنیم نمی‌دهد و اگر حقوق من و امثال من در شهرداری ثابت بود قطعا این کار را که خود نوعی دزدی به حساب می‌آید را انجام نمی‌دادیم.

    *کمبود پارکینگ در سطح شهر

    کمبود پارکینگ درسطح شهرها و مکانیزه نبودن این گونه فضاها منجر به فروش خیابان‌ها با مبالغی گزاف می‌شود.

    کامران اخباری معاون اجرایی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در رابطه با پارکبان‌ها و نحوه نظارت بر عملکرد آنها گفت: جهت رفع مشکلاتی که در خصوص پارک حاشیه‌ای در شهرها وجود دارد باید زیرساخت‌ها، بهبود یابند و شهرداری تهران به دنبال ایجاد این سیستم مکانیزه است که اجرای صحیح چنین عملیاتی مستلزم هماهنگی و همکاری شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی و ... می‌باشد هر چند تا موعد بهبود شرایط پارکبان‌ها شهروندان باید از پرداخت هزینه‌های اضافی به آنها خودداری کنند.

    امیدواریم هر چه زودتر شاهد همکاری سازمان‌ها و ارگان‌ها ذیربط در این حوزه باشیم تا شاید هزینه کمتری برای پیدا کردن جای پارک ماشین از جیب ما مردم خرج شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو