فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن خودروسازان بررسی شد:

چهار دلیل افزایش قیمت خودرو

عصر خودرو : دبیر انجمن خودرو‌سازان ایران چهار دلیل درخواست افزایش قیمت خودرو از سوی خودروسازان را اعلام کرد.

چهار دلیل افزایش قیمت خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، احمد نعمت‌بخش با اشاره به جلسات کارشناسان شرکت‌های خودروسازی با کارشناسان شورای رقابت گفت: کارشناسان شرکت‌های خودرو‌سازی چهار دلیل برای افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت اعلام کرده‌اند، که آن‌ها جمع‌بندی لازم را برای افزایش قیمت خودرو انجام داده و منتظر تشکیل جلسه شورای رقابت هستند.

    دبیر انجمن خودروسازان افزود: اولین استدلال برای افزایش قیمت خودرو، بالا رفتن قیمت ارز مبادله‌ای از دو هزار و 560 به دو هزار و 980 تومان است که سبب شده هزینه واردات برخی از مواد اولیه افزایش یابد و تاثیر مستقیمی بر قیمت خودرو بگذارد.

    او گفت: تعرفه ورق‌های فولادی از 6 به 15 درصد و تعرفه فولادهای آلیاژی از 4 به 10 درصد افزایش یافته است. این فلزات در هر دستگاه خودرو حداقل 600 کیلوگرم مصرف دارند که با توجه به مصوبه جدید وزارت صنعت دیگر نمی‌توان این فلزات را با ارز مبادلاتی خریداری کرد و خودروساز مجبور است آن را با ارز آزاد خریداری کند.

    نعمت‌بخش افزود: سومین دلیل این است که حقوق و دستمزد به میزان 17 درصد که با هزینه جانبی آن به 22 درصد می‌رسد، افزایش یافته است.

    دبیر انجمن خودروسازان از افزایش تعرفه‌های آب، گاز و برق به عنوان چهارمین دلیل درخواست افزایش قیمت خودرو یاد کرد و افزود: متاسفانه جلسات شورای رقابت به دلیل اتمام ماموریت نمایندگان دستگاه‌ها و معرفی نمایندگان جدید در شورا تاکنون تشکیل نشده تا در این مورد تصمیم‌گیری لازم را به‌عمل آورند.

    او با ابراز گلایه از معاون اول رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: ما معتقدیم شورای اقتصاد بایستی مصوبه انحصار تلقی کردن خودرو سواری را لغو کند و با توجه به اینکه اسناد و مدارک نشان می دهد عرضه خودرو سواری در ایران انحصاری نیست، شورای اقتصاد هر چه زودتر اقدام کند.

    دبیر انجمن خودروسازان گفت: اخیرا وزیر صنعت دومین نامه‌ را به شورای اقتصاد نوشته‌اند و خواستار لغو انحصار خودرو سواری در شورای اقتصاد شده‌اند اما هنوز معاون اول محترم رئیس جمهور این نامه را ترتیب اثر نداده‌اند.

    نعمت‌بخش با اشاره به اخبار منتشره در خصوص کاهش شدید تقاضا در خودروهای خودروسازی افزود: این که مردم خودرو نمی‌خرند صحیح نیست و کسانی که شک دارند می‌توانند به مراکز تحویل خودرو شرکت‌های خودرو‌سازی مراجعه کنند و مشاهده کنند روزانه صدها خودرو تحویل خریداران می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو