فونیکسریمکسبهتام

سردار مومنی در جمع خبرنگاران:

پلیس اجازه بخشودگی جرایم رانندگی را ندارد

عصر خودرو : جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پلیس اجازه بخشودگی جرایم رانندگی را ندارد و هیچ جریمه‌ای به طور مستقیم به پلیس نمی‌رسد گفت: سیم کارت‌های بدون هویت ابطال می‌شوند.

پلیس اجازه بخشودگی جرایم رانندگی را ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سردار سرتیپ اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا در حاشیه اولین دوره آموزش کشوری متمرکز ویژه روسا و فرماندهان رده‌های تابعه پلیس پیشگیری ناجا در جمع خبرنگاران یکی از مهمترین اولویت‌های پلیس را تشکیل پلیس افتخاری عنوان و اظهار داشت: تشکیل پلیس افتخاری بر اساس رویکرد اجتماعی پلیس و امنیت مردم محور در دستور کار ناجا است.

    وی به جذب 20 هزار نفر برای پلیس افتخاری اشاره و بیان داشت: غلبه و همکاری در این زمینه بسیار است و 37 هزار نفر نیز آماده جذب شده‌اند؛ چرا که ناجا بر اساس امنیت مردم محور و پلیس اجتماعی تلاش می‌کند تا بستر مشارکت مردم را مهیا کند.

    جانشین فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی درمورد ساخت کلیپ‌های تصویری ماهواره‌ای در داخل کشور و برخورد در این زمینه گفت: به طور روزانه پلیس با هرگونه مصادیق مجرمانه‌،ناامنی و موارد غیرقانونی برخورد می‌کند و هر جا خبری برسد پلیس بلافاصله حاضر و برخورد با هرگونه مصادیق خلاف قانون در دستور کار پلیس است.

    مومنی درمورد آمار سرقت گفت: خوشبختانه در حال حاضر امنیت از نقطه صفر مرزی تا قلب شهرها به طور مطلوب برقرار است.

    این مقام ارشد ناجا به کشفیات مواد مخدر پرداخت و افزود: در این زمینه 20 درصد افزایش داشته‌ایم و کشف 240 تن مواد مخدر را داشته‌ایم که 7 درصد آن در مرزهای شرقی کشور و در 4 استان بوده است که نشان تمرکز پلیس در همه نقاط است.

    جانشین فرمانده ناجا تصریح کرد: در حوزه جرایم به طور میانگین 10 درصد کاهش داشته‌ایم؛ قتل 3 درصد کاهش داشته اما سرقت منزل یک درصد افزایش داشته و این نشان دهنده آن است که شاخص امنیت افزایش یافته و می‌توان گفت شاخص امنیت نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

    سردار مومنی در پاسخ به سوالی درمورد معتادان بلوار خواب گفت: ناجا در بحث مقابله با مواد مخدر سالانه تعداد زیادی شهید تقدیم امنیت جامعه می‌کند اما این به تنهایی کافی نیست و باید همه سازمان‌ها کمک کنند و پیشگیری نیز صورت گیرد.

    وی افزود: افراد بدانند که یک بار تجربه مواد مخدر راهش بی‌بازگشت است.

    این مقام ارشد ناجا مهمترین شیوه در امر مواد مخدر را پیشگیری عنوان و تصریح کرد: حتما در حوزه مقابله با وارد کننده و توزیع کنندگان برخورد انجام خواهیم داد.

    وی درمورد جلوه‌های معتادان خیابانی گفت: این امر احساس ناامنی ایجاد می‌کد اما باید گفت: که وقتی آنها را جمع‌آوری می‌کنیم باید در جایی نگهداری کنیم چرا که انسان هستند.

    سردار مومنی تاکید کرد: راحتترین کار جمع‌آوری معتادان است اما این وظیفه پلیس نیست که آنها را زندان ببرد یا نگهداری کند و مطمئن باشید هر وقت بستر مهیا شد در عرض چند روز همه آنها را جمع‌آوری می‌کنیم اگر چه هم اکنون نیز این کار را انجام می‌دهیم.

    جانشین فرمانده ناجا اظهار امیدواری کرد: که محلی که قرار بود تا پایان امسال در شهر تهران برای نگهداری 10 هزار نفر معتاد فراهم شود هرچه زودتر مهیا شود تا بتوان آنها را جمع‌آوری کرد.

    این مقام ارشد ناجا در مورد بخشش جرایم رانندگی گفت: تمام جریمه‌ها به خزانه دولت می‌رود و از آنجا توزیع می‌شود.

    وی تاکید کرد: پلیس و دولت اجازه بخشودگی ندارند اما دولت می‌تواند پیشنهاد دهد و اگر به تصویب مجلس برسد اجرا شود.

    مومنی تاکید کرد: پلیس اجازه بخشودگی جرایم رانندگی را ندارد.

    وی گفت: هر ساله از محل بازگشت جرایم رانندگی پیش‌بینی در لایحه بودجه سال می‌شود و تمام جرایم به خزانه دولت واریز شده و در پایان سال با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس در لایحه بودجه سال تقسیم می‌‌شود و هیچ پولی به طور مستقیم به پلیس نمی‌رسد.

    وی استفاده از فناوری‌های نوین و سیستم‌های هوشمند در ناجا را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: ما در تلاشیم که همه حوزه به صورت سامانه هوشمند با هم ارتباط برقرار کنند.

    جانشین فرمانده ناجا درمورد سیم‌کارت‌های بدون آدرس و سیم‌ کارت‌هایی که در دست مجرمین است گفت: اپراتورها ظرفیت زمانی را مشخص کرده‌اند تا درمورد احراز هویت سیم‌کارت‌ها اقدام شود.

    این مقام ارشد ناجا خاطر نشان کرد: از این به بعد قرار است که هیچ سیم کارتی بدون احراز هویت واگذار نشود و سیم کارت‌های قبلی نیز هویتشان احراز شود و در غیر این صورت ابطال شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو