فونیکسریمکسبهتام

حمایت کارآفرینان اینترنتی از رقیب چینی تسلا

عصر خودرو : گروهی از کارآفرینان اینترنتی و سرمایه گذاران مالی پولدار چینی از جمله تنسنت و هیل هاوس از تلاش برای ایجاد رقیب جدیدی برای خودروساز برقی آمریکایی تسلا موتورز حمایت می‌کنند.

حمایت کارآفرینان اینترنتی از رقیب چینی تسلا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، هیل هاوس در شرکت تاکسی یاب آمریکایی اوبر هم سرمایه گذاری کرده است.

    این حامیان مالی مارتین لیچ، مدیر سابق فورد موتور را برای تشکیل خودروساز جهانی "نکست ئی وی" استخدام کرده اند. همچنین کارشناسانی را استخدام کرده اند که سابقه کار در تسلا، ب ام و، فولکس واگن و سایر خودروسازان بزرگ را داشته اند.

    سرمایه گذاران "نکست ئی وی" از جمله کارآفرینان فناوری چینی متعددی است که سابقه‌ای در زمینه خودرو ندارند یا تجربه کمی دارند و امیدوار هستند که شرکت‌های خودرو برقی جدیدی تاسیس کنند. این تلاش از سوی دولت چین که اخیرا برای تشویق شرکت‌های غیرخودرویی به سرمایه گذاری در این صنعت مقررات را تغییر داده، مورد حمایت قرار گرفته است.

    علی بابا، شیا اومی تکنولوژی و لشی از جمله شرکت‌های فناوری هستند که اعلام کرده اند درصدد سرمایه گذاری در شرکت‌های تولید خودروی برقی هستند.

    سخنگوی تسلا در واکنش به این خبر اظهار کرد: ما از اینکه می‌بینیم افراد دیگر از خودروی "مدل اس" استفاده می‌کنند و از فعالیت تجاری این شرکت الگو می‌گیرند خواه شرکت‌های بزرگ باشند یا شرکت‌های تازه تاسیس خوشحال هستیم.

    تاسیس شرکت "نکست ئی وی" در شانگهای که دفاتری هم در اروپا و آمریکا دارد، نشانه رویکرد تدریجی به خودروهای برقی است که طراحی آنها از خودروهای معمولی آسان‌تر بوده و به این ترتیب موانع ورود به صنعت خودرو را کمتر کرده است. دولت چین هم طرح‌های تشویقی قابل توجهی را برای تولید و فروش خودروهای برقی فراهم کرده است.

    سخنگوی "نکست ئی وی" به رویترز گفت: نخستین مدلی که از سوی این شرکت عرضه خواهد شد، یک ابرخودروی برقی خواهد بود که احتمالا در سال 2016 عرضه می‌شود و با داشتن بیش از 1000 اسب بخار قدرت، سرعتش در سه ثانیه از صفر به 100 کیلومتر می‌رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو