فونیکسریمکسبهتام

شهردار لندن اعلام کرد

برنامه جدید برای حفظ جان دوچرخه‌سواران و عابران

عصر خودرو- مقامات شهری لندن اعلام کردند: از این پس از تردد کامیون‌هایی که به تجهیزات ایمنی برای حفاظت دوچرخه‌سواران و عابران پیاده مجهز نیستند، جلوگیری می‌شود.

برنامه جدید برای حفظ جان دوچرخه‌سواران و عابران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، طبق این قانون، خودروهای باری سنگین برای رفت و آمد در سطح شهر لندن باید برای پیشگیری از گیر افتادن و کشیده شدن راکب دوچرخه زیر چرخ‌ها به هنگام وقوع تصادف به حفاظ‌های جانبی مجهز شوند. همچنین رانندگان این نوع خودروها باید نوع خاصی از آینه را برای خودروی خود در نظر بگیرند تا دید بهتری از دوچرخه‌ها و عابران پیاده داشته باشند.

    «بوریس جانسون»، شهردار لندن از اجرای این قانون به عنوان نجات‌دهنده زندگی استقبال کرد و گفت: از هشت مورد حادثه مرگبار برای دوچرخه‌سواران که سال جاری میلادی (2015) در پایتخت اتفاق افتاده، هفت مورد با خودروهای سنگین مرتبط بوده است.

    شهردار لندن همچنین اظهار کرد: ما نسبت به دیگر مناطق انگلیس در متوقف ساختن رفت و آمد خودروهای سنگین فاقد تجهیزات ایمنی جلوتر بوده‌ایم و با گذشت 18 ماه از زمان اعلام تصمیم به اجرای این برنامه، اکثریت دارندگان این خودروها وسایل نقلیه‌شان را به این تجهیزات ایمنی مجهز کرده‌اند.

    به گفته شهردار لندن این قانون از صبح امروز (سه‌شنبه) اجرایی می‌شود که با اعمال آن موارد زیادی از مرگ و میر دوچرخه‌سواران و آسیب‌دیدگی‌های جدی آنان کاهش می‌یابد.

    به گزارش روزنامه گاردین، جانسون همچنین از ارائه پیشنهادی خبر داده که بر اساس آن تمامی کامیون‌ها باید پنجره‌های کناری بزرگتری داشته باشند تا میزان نقطه کور راننده کاهش یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط