فونیکسریمکسبهتام

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی خبر داد

کاهش ۵۰ درصدی سوخت قاچاق در خراسان جنوبی

عصر خودرو : دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی گفت: در نتیجه اجرای رویه‌های عرضه سوخت به مرزنشینان، خودروهای ناوگان حمل و نقل خروجی و کنترل‌های اعمال شده در سطح استان شاهد کاهش ۵۰ درصدی قاچاق سوخت بوده‌ایم.

کاهش ۵۰ درصدی سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از فارس، محمدعلی قلندری بعد از ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز شهرستان بیرجند اظهار داشت: عملکرد موفق کمیسیون قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی سبب کاهش چشمگیر قاچاق سوخت و برخی از کالاهای دیگر شده است.

    وی تصریح کرد: در نتیجه اجرای رویه‌های عرضه سوخت به مرزنشینان، خودروهای ناوگان حمل و نقل خروجی، خودروهای حامل بار در بازارچه‌های مرزی و کنترل‌های اعمال شده در سطح استان شاهد کاهش 50 درصدی قاچاق سوخت بوده‌ایم.

    دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی با بیان اینکه در چهار ماهه سال گذشته میزان قاچاق سوخت در استان 104 هزار و 200 لیتر بوده است، افزود: این میزان در چهار ماهه سال جاری به 48 هزار و 836 لیتر بوده یعنی 53 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

    قلندری با بیان اینکه تجهیز آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا در اولویت کار کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان قرار دارد، گفت: یکی دیگر از تاکیدات این کمیسیون ارائه طرح‎های پیشنهادی سازمان‌های ذیربط در امر پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در قالب آیین نامه اجرایی تبصره ماده 77 قانون قاچاق کالا و ارز است.

    وی از تشدید کنترل گلوگاه‌های حساس ورود کالا در استان خبر داد و افزود: این امر با هدف پیشگیری از ورود کالاهای قاچاق و کالاهای خارجی فاقد مجوز صورت می‌گیرد.

    دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جوبی از جراید و مطبوعات داخلی استان خواست در راستای تبیین فرمان مقام معظم رهبری و منویات ایشان در زمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و عدم استفاده از کالاهای خارجی اقدام کنند و افزود: در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی عمومی تبلیغات هوشمندانه و همه جانبه توسط نهادهای فرهنگی به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بیشتر به موضوع قاچاق پرداخته شود.

    قلندری با اشاره به تاثیرگذاری اصناف در کاهش قاچاق افزود: به اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف از سوی کمیسیون قاچاق کالا و ارز تاکید شده است تا در راستای کنترل سطح عرضه با هدف پیشگیری از عرضه کالاهای خارجی و قاچاق اقدام کنند.

    وی به میزان قاچاق برخی از اقلام و کالاهای در سطح استان در چهار ماهه سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه سال جاری 54 هزار و 323 قلم کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق در سطح استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که میزان آن 7 هزار و 572 قلم بوده افزایش محسوسی داشته است، اقلام دارویی قاچاق کشف شده در استان در چهار ماهه سال جاری 2 هزار و 408 مورد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش یافته است، لوازم خانگی قاچاق کشف شده در چهار ماهه سال گذشته 2 هزار و 49 مورد بوده و در چهار ماهه سال جاری این رقم به 268 مورد رسیده که در این بخش شاهد کاهش 87 درصدی هستیم. 

    دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی با اشاره به کاهش سن مصرف‌کنندگان دخانیات گفت: در چهار ماهه سال جاری 390 هزار و 130 نخ سیگار قاچاق در سطح استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 75 درصد افزایش همراه بوده است.

    قلندری ادامه داد: در چهار ماهه سال جاری میزان قاچاق دام در استان 2 هزار راس، البسه 8 هزار و 778 ثوب و کیف و کفش 332 مورد بوده است.

    وی اضافه کرد: همچنین در این مدت 194 دستگاه خودرو در ارتباط با قاچاق کالا در سطح استان توقیف شده است.

    دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی به اختصاص سهمیه سوخت براساس میزان پیمایش و الکترونیکی کردن سامانه‌های کنترل در سطح عرضه در زمینه سایر کالاها و کالاهای سلامت محور اشاره و خاطرنشان کرد: رویکرد جدید کمیسیون تقدم پیشگیری بر مقابله است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط