فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر:

تولید خودروهای هیبریدی بومی سازی نشود، صرفه اقتصادی ندارد

عصر خودرو : رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: تا زمانی که نتوانیم صنعت تولید خودروهای هیبیریدی را بومی سازی کنیم، اجرای طرح جایگزینی تاکسی های کنونی تهران با خودروهای هیبریدی، صرفه اقتصادی ندارد.

تولید خودروهای هیبریدی بومی سازی نشود، صرفه اقتصادی ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، احمد دنیامالی با بیان این که  پیش شرط ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی حمایت های اقتصادی دولت از شهرداری است گفت : تا زمانی که دولت در مقام حمایت از شهرداری برنیاید و معوقات بخش توسعه حمل و نقل عمومی همچنان پرداخت نشده باقی بمانند، انگیزه بخش خصوصی از بکارگیری خودروهای هیبریدی نیز منفعل باقی می ماند.

    وی یکی از اهداف کمیسیون حمل و نقل شورای شهر را بهینه سازی و ارتقا شاخص های کیفی و کمی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران برشمرد و تصریح کرد: درست است که تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و در پی آن به کارگیری خودروهای هیبریدی از اولویت های نخست کمیسیون حمل و نقل شورای شهر است، اما پیش از خریداری و ورود این خودروها به پایتخت، باید سیستم خودروهای هیبریدی به تولید داخل برسند و بومی سازی شوند، زیرا صرفا وارداتی بودن این خودروها تنها در فاز نخست قابل قبول است.

    وی به مرحله تولید رسیدن صنعت ساخت خودروهای هیبریدی برای تاکسی ها را فاز دوم برای جایگزینی خودروهای هیبریدی با تاکسی های کنونی تهران عنوان کرد و گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شده است توان کارشناسان و متخصصان داخل کشور به قدری بالاست که می توانند صنعت تولید خودروهای هیبریدی را بومی سازی کنند.  چراکه ما معتقدیم صرفا ورود این خودروها نه از بعد اقتصادی به نفع کشور است و نه از بعد ایجاد فرصت های شغلی.

    دنیامالی ادامه داد: می دانیم که خزانه دولت وضعیت مناسبی ندارد. از سویی دیگر دولت کوشید با حذف سود بازرگانی خودروهای هیبریدی، شهرداری را در بکارگیری خودروهای هیبریدی کمک کند، اما از آنجائیکه همچنان هزینه تهیه خودروهای هیبریدی زیاد است، شهرداری توان پرداخت آن را ندارد.

    رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر همچنین از دولت به دلیل نپرداختن معوقات بخش توسعه ناوگان حمل و تقل عمومی انتقاد کرد و یادآور شد: در برخی مواقع این طور به نظر می رسد که دولت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و پرداخت معوقات این بخش را به دست فراموشی سپرده است، در حالی که کم لطفی به این مهم خسارتی در پی دارد که بیش از هر زمان دیگری متوجه شهروندان است.

    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو