فونیکسریمکسبهتام

کرباسیان اعلام کرد

پیشنهاد جدید گمرگ برای واردات خودرو

به زودی خودروهای بهتری وارد کشور خواهد

عصر خودرو : معاون وزیر اقتصاد با اشاره به پیشنهاد جدید گمرگ برای واردات خودرو گفت: پیشنهاد ما به وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که برای مجوز واردات و تشخیص لوکس‌ها از ترکیب حجم موتور و ارزش اتومبیل استفاده شود.

پیشنهاد جدید گمرگ برای واردات خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، رئیس کل گمرک از برنامه دولت برای تغییر ملاک واردات خودروهای لوکس و راه اندازی سامانه ای برای ارایه اطلاعات از صحت  اصیل بودن کالاها خبر داد.

    مسعود کرباسیان امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت و در وزارت اقتصاد برگزار شد، به تشریح عملکرد یکساله گمرک پرداخت. اوگفت: تازه ترین آمار گمرک نشان می‌دهد که امسال 17 هزار 888 خودرو وارد شده که از نظر ارزشی نسبت به سال قبل 44 درصد کاهش یافته است؛ ارزش دلاری خودروهای سواری وارد شده در کشور 420 میلیون و 325 هزار دلار بوده است.

    وی با اشاره به فضای موجود در جامعه برای خرید خودرو گفت: پس از مذاکرات و توافقات هسته‌ای مردم انتظار کاهش خودرو و ورود خودروهای با کیفیت دارند به همین خاطر برای خرید دست نگه داشتند.

    کرباسیان درباره علت وجود خودورهای لوکس در بازار تهران گفت:برآورد این بود که خودروهای بالای 2500 سی‌سی لوکس است ولی بعدها با پدیده‌ای روبرو شدیم که خودرو کمتر از 2500 سی‌سی تولید شد که از نظر ارزشی بالا و جزء کالاهای لوکس محسوب می‌شد.

    رئیس گمرک افزود: برهمین اساس طرحی در دولت بررسی می‌شود که واردات خودرو از نظر ارزشی سنجش شود نه از نظر زیستی. این مهم اکنون در وزارت صنعت در حال بررسی است و گمرک نیز نظرات خود را به این وزارتخانه ارسال کرده است.

    وی گفت: پیشنهاد ما به وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که برای مجوز واردات و تشخیص لوکس‌ها از ترکیب حجم موتور و ارزش خودرو استفاده شود.

    کرباسیان یادآور شد: گمرک این طرح را به وزارت صنعت داده ،اما وزارت صنعت اعلام کرده است این طرح پیچیده است و به همین خاطر بنا است هفته جاری جلسه‌ای با این وزارتخانه داشته باشیم.

    رییس کل گمرک با بیان این‌که قرار است در صورت تصویب وزارت صنعت ترکیبی از حجم موتور و ارزش خودرو برای تعیین لوکس‌بودن خودروهای وارداتی در نظر گرفته شود، گفت: امسال خودروهای هیبریدی وارد کشور شد که من بعضا می‌دیدم رنگ آنها نیز عوض می‌شود و ارزش‌های بالایی دارد اما حجم موتور این خودرو 1400 سی‌سی بود و حتی پورشه‌هایی وارد کشور می‌شود با حجم موتور 2500 سی‌سی.

    وی افزود: این خودروها با ملاک فعلی خودرو لوکس محسوب نمی‌شوند؛ اما ارزش بالایی دارند. بنابراین ما به دنبال روشی هستیم که ارزش کالا در کنار حجم موتور در نظر گرفته شود و مسیر واردات خودرو اصلاح شود.

    کرباسیان درباره‌ تعرفه واردات خودرو تصریح کرد: تعرفه واردات به اندازه کافی بالا است، اما نمی‌توانیم این تعرفه‌ها را کاهش دهیم، چرا که باید از تولید داخلی نیز حمایت شود.

    رییس کل گمرک گفت: مجوزهای خاصی مثل مجوز جانبازی نیز در حال حاضر اجازه واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی وجود ندارد.

    او به کاهش 50 درصدی واردات در پنج ماهه نخست امسال اشاره کرد و عنوان داشت: علت این کاهش واردات خودرو این است که مردم انتظار دارند با رفع تحریم‌ها واردات به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام شود بنابراین با کاهش هزینه خودرو قیمت نیز کمتر می شود.

    به گفته وی  به زودی خودروهای بهتری وارد کشور خواهد شد و دیگر خودروهای وارداتی اکثرا چینی نیستند، بنابراین خریداران دست نگه داشته‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو