فونیکسریمکسبهتام

معاون نوآوری و تجاری‌سازی خبر داد:

حمایت ویژه از قطعه سازان خودرو با ظرفیت صادرات محصول

عصر خودرو : معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بنا دارد از قطعه سازان خودرو حمایت ویژه کند.

حمایت ویژه از قطعه سازان خودرو با ظرفیت صادرات محصول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، دکتر محمود شیخ‌زین‌الدین، معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری،‌ با اشاره به توانمندی علمی و فناوری کشور در تولید محصولات تجاری بومی صنعت تولید خودرو، اظهار کرد: ظرفیت فناوری و نوآوری کشور دارای توانمندی کامل برای پشتیبانی از پلتفرم خودروی ساخت ایران را با استانداردهای بین المللی داراست.

    وی افزود: صنعت خودروسازی کشور، با فراز و فرودهای خود در سالیان گذشته همه تلاش خود را در پاسخگویی به نیازهای بازار داخلی انجام داده است، به نظر بسیاری از صاحب نظران صنعت خودرو اکنون زمان آن فرا رسیده است که خودرو سازان کشور اقدام به ایجاد یک پلتفرم کاملا ایرانی با استانداردهای بین المللی کنند.

    معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری، با تاکید بر ضرورت بهره‌مندی صنعت خودروسازی کشور، از ظرفیت ارزنده نیروی انسانی جوان و متخصص کشور، به حمایت معاونت علمی و فناوری از این موضوع اشاره کرد و افزود: معاونت علمی و فناوری بر آن است تا  با استفاده از سرمایه انسانی عظیم متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، مهندسین و متخصصان با تجربه صنایع کشور و تکیه به پیشرفت‌های حاصل در حوزه علم و فناوری و نوآوری، ظرفیت لازم را برای پشتیبانی این حرکت راهبردی، به ویژه با جلب مشارکت گسترده و مدیریت شده بخش خصوصی فراهم کند.

    شیخ زین‌الدین با اشاره به فراهم شدن زمینه‌های لازم برای تحقق حرکت اقتصاد دانش‌بنیان بیان کرد: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان نیز امکان حمایت گسترده‌تر از چنین حرکتی را فراهم آورده است.

    به گفته وی، همچنین مقدمات کار برای تاسیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار صنعت خودرو صورت گرفته در صورت آمادگی فعالان اقتصادی، صنعتی و دانشگاه ها از موضوع، معاونت علمی و فناوری به این امر اقدام خواهد کرد.

    حمایت ویژه از چرخه انتقال دانش و فناوری

    معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به نقش توانمندی در کسب دانش و فناوری و انتقال آن در صنعت خودروسازی، اظهار کرد: این معاونت از موضوع انتقال دانش و فناوری، برمبنای چارچوب و تعریف دقیق در حوزه قطعه‌سازی، حمایت خواهد کرد. این حمایت به صورت ویژه برای قطعه‌سازان که دارای ظرفیت صادرات محصول خود باشند، صورت خواهد گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو