فونیکسریمکسبهتام

تصافات جاده‌ای خراسان‌جنوبی ۴۴ کشته و مجروح برجای گذاشت

عصر خودرو : فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در طول هفته گذشته براثر تصادفات جاده‌ای استان ۴۲ نفر مجروح و دو نفر جان خود را از دست دادند.

تصافات جاده‌ای خراسان‌جنوبی ۴۴ کشته و مجروح برجای گذاشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، حسین رضایی در بیرجند در ارتباط با تصادفات و تخلفات وقوع یافته طی هفته گذشته در جاده‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: مجموع تصادفات وقوع یافته در جاده‌های استان در این مدت 31 فقره بوده است.

    وی با بیان اینکه در هفته گذشته دو فقره تصادف فوتی در جاده‌های استان وقوع یافته است، تصریح کرد: بر اثر این تصادفات دو نفر جان خود را از دست دادند.

    فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به تصادفات جرحی وقوع یافته در جاده‌های استان گفت: طی هفته گذشته 21 فقره تصادف جرحی در جاده‌های استان گزارش شده که 42 نفر بر اثر این تصادفات مجروح شدند.همچنین در این مدت میزان تصادفات خسارتی در جاده‌های استان هشت فقره بوده است.

    وی با بیان اینکه در طول هفته گذشته 52 درصد تصادفات وقوع یافته در جاده‌های استان مربوط به جاده‌های اصلی بوده است، یادآور شد: همچنین در این مدت 39 درصد تصادفات در جاده‌های روستایی و 9 درصد در جاده‌های فرعی وقوع یافته است.

    فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی به عمده‌ برخوردها اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته عمده برخوردها، واژگونی با 61 درصد، یک وسیله و خروج از جاده هر کدام 13 درصد بوده است.

    رضایی با بیان اینکه عدم توجه کافی به جلو با 52 درصد از علل عمده تصادفات هفته گذشته در جاده‌های استان بوده است، افزود: همچنین تخطی از سرعت با 17 درصد از دیگر علل عمده تصادفات هفته گذشته بوده است.

    وی بیشترین مقصر در تصادفات را سواری‌ها با 52 درصد عنوان کرد و یادآور شد: وانت و کامیونت در تصادفات هفته گذشته استان 30 درصد و موتورسیکلت و دوچرخه 13 درصد مقصر شناخته شده‌اند.

    فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از اعمال قانون 8 هزار و 928 فقره تخلف در جاده‌های استان توسط ماموران پلیس راه در طی هفته گذشته خبر داد و افزود: از این میزان تخلفات 4 هزار و 229 مورد جزو تخلفات حادثه‌ساز بوده است.

    رضایی با بیان اینکه در طی هفته گذشته 42 دستگاه خودرو و 33 دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شده است، خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت 150 راننده فاقد گواهینامه در استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط