فونیکسریمکسبهتام

ده خودرو گران‌قیمت‌جهان را ببینید

عصر خودرو : گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان فراتر از یک وسیله برای حمل‌ونقل‌اند. این اثرهای هنری متحرک از دنیایی دیگر به کره خاکی ما آمده‌اند، دنیایی پرزرق‌وبرق، سرعت و قدرت عنصرهای تشکیل‌دهنده‌اش هستند.

ده خودرو گران‌قیمت‌جهان را ببینید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از بازارخبر، گران‌قیمت‌ترین خودروهای جهان فراتر از یک وسیله برای حمل‌ونقل‌اند. این اثرهای هنری متحرک از دنیایی دیگر به کره خاکی ما آمده‌اند، دنیایی پرزرق‌وبرق، سرعت و قدرت عنصرهای تشکیل‌دهنده‌اش هستند. اگر به شیوه زندگی صاحبان این چرخ‌های رؤیایی کاری نداشته باشیم، این‌ها همان ماشین‌هایی‌اند که ذهنتان را تا حد انفجار می‌رسانند و ما اینجا، آن‌هایی را که چشممان را گرفته به شما معرفی می‌کنیم.

     

    Bugatti Veyron Vivere Mansory

    برای شفافیت موضوع، ما تنها خودروهای جدیدی که مجوز عبور از جاده‌های عمومی را دارند در نظر می‌گیریم و از کنار خودروهای کلاسیکی که پایشان به حراجی‌ها باز شده به‌آرامی گذشته‌ایم. همچنین از هر خانواده تنها یک نماینده آورده‌ایم، پس انتظار وجود 10 مدل بوگاتی ویرون را نداشته باشید.

    خب اگر اسمتان بوفت، گیتس، استارک یا مک داک است، ثروتمندترین افرادی که در این کره خاکی زندگی می‌کنند، این مرکبان برای شماست سرورم! بعضی‌ها می‌گویند با پول نمی‌توان شادی را خرید، اما آن بعضی‌ها شاید بعد از دیدن این لیست نظرشان عوض شود.

    10. (Zenvo ST1 (1.2M
    آغازگر لیست ما بیش از آن‌که ماشین باشد، حیوانی است که قلاده‌اش را دریده. زنوو اس تی 1 موتور 6٫8 لیتری V8 خود را به سوپر شارژر و توربوشارژر مسلح نموده تا نیرویی خالص و دهشتناک متولد کند، اما دهشتناک به چه معناست؟ نظرتان درباره 1٬104 اسب نیرو و 1٬429 نیوتون –متر گشتاور چیست که مستقیم به محور عقب می‌روند؟

    Zenvo ST1

    متأسفانه خودروی دانمارکی ما که قسمت عمده پیکره‌اش دست‌ساز است، از همان روزهای تولد درگیر جنگ‌های بسیاری شده. فصل 21 مستند تخت گاز بود، دریکی از قسمت‌ها اس تی 1 به پیست معروف برنامه رفت تا همه را به حیرت وادارد، اما مردم فقط شاهد ضعف‌های پیاپی، رکوردهای کند و آتش گرفتن موتور بودند. این هم نوعی سورپرایز شدن، منتهی از جهت منفی.

    Zenvo ST1 Interior

     

    Zenvo ST1

     


    زنوو با ادعاهای تخت گاز مخالفت کرد و برنامه را متهم به پخش کردن کندترین دور فرزندش کرد. کمپانی آتش موتور را هم به ساعت‌ها رانندگی خشن بچه‌های تخت گاز نسبت داد. هرچه باشد، ظاهر زیبا و مرگبار و غرش قلبی که در سینه‌اش می‌تپد، به ما اجازه بیرون انداختنش از لیست را نمی‌دهد.

    9. (Ferrari LaFerrari (1.4M
    هایپرکار 950 اسب بخاری سرچشمه اعتبار است، درست مانند نامش که به ایتالیایی می‌شود “فراری.” به‌عنوان اولین نیمه هیبریدی کمپانی، لافراری میزبان موتور 6٫3 لیتری V12 و یک موتور الکتریکی است. با کمک سیستم بازیابی انرژی جنبشی، رتبه نهم لیست ما تنها چند اسب از هزار اسبش را گم کرده و با 900 نیوتون-متر گشتاور به خرد کردن آسفالت جاده‌ها کمربسته است.

    Ferrari Laferrari

    کمتر ماشینی به جذابیت او می‌رسد و حتی کمتر ماشینی سریع‌تر از لافراری شتاب می‌گیرد. با وزن خالص 1٬270 کیلویی، این هیولا صفر تا صد را زیر 3 ثانیه پر می‌کند و قبل از اینکه عقربه ساعت به 7 ثانیه برسد با 200 کیلومتر سرعت می‌تازد. بد نیست بدانید اسب سرکش ایتالیایی تخت گاز 350 کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد.

    Ferrari Laferrari

    تنها چیزی که از خود ماشین سریع‌تر است، مدت‌زمانی است که به فروش رفت، چون‌که قبل از اینکه شما بتوانید کلمه “وام بانکی ” را ادا کنید سندهای 499 واحد از این ابر خودرو به نام صاحبانش خورد. البته فراری دست از سر لافراری برنداشته و برادری به نام FXX K را مخصوص پیست ساخته که بعداً به آن می‌پردازیم.

    • Ferrari Laferrari 2014
    • Ferrari Laferrari 2014 Interior
    • 2014-ferrari-laferrari-07

    8. (Pagani Huayra (1.4M
    هوایرا به همان اندازه برای اسم عجیبش معروف است که برای نیروی عظیمش شناخته‌شده است. نامش را از نام خدای باد اینکاها گرفته‌اند، پس هوایرا به یاری موتور شش لیتری V12 خود که با دو توربوشارژر همراه شده، 722 اسب تازه‌نفس و 1٬003 نیوتون-متر گشتاور را به خدمت می‌گیرد تا بر جاده‌ها خدایی کند.

    Pagani Huayra

    سؤال اینکه تا چه اندازه سریع است؟ حاصل دسترنج پاگانی در 1 دقیقه و 13.8 ثانیه پیست تخت گاز را پشت سر گذاشت یعنی حدود 3 ثانیه سریع‌تر از بوگاتی ویرون سوپر اسپرت. حتی آریل اتم 500 با آن 500 اسبش حریف الهه بادها نشد. با درهای پروانه‌ای باورنکردنی و یکی از پیچیده‌ترین طراحی‌های فضای داخلی، هوایرا هیچ همزادی در جاده ندارد.

    Pagani Huayra
    Pagani Huayra

     

    Pagani Huayra interior

     


    7. ( Aston Martin One-77 (1.4M
    تابه‌حال دقت کرده‌اید که چرا برچسب قیمت بیشتر این ابر ماشین‌ها 1٫4 میلیون دلار را نشان می‌دهد؟ خب شاید به این خاطر که نشستن پشت فرمان این نسخه محدود استون این‌قدر سرمایه طلب می‌کرد. گفتیم “می‌کرد” چراکه در این لحظه تمامی 77 برادر به دست صاحبانشان رسیده‌اند. پس متأسفانه فرصت جیمز باند بازی با این خودرو را از دست داده‌اید.

    Aston Martin One-77

    Aston Martin One-77


    و اما شک نکنید که این ماشین زیباترین کلاسیک لیست ماست؛ بدنه One-77 را بر شاسی فیبر کربنی بنانهاده‌اند، پیکره‌ای آلومینیمی و دست‌ساز که ظاهرش را پیچیده و تهاجمی‌تر می‌کند.

    Aston Martin One-77

    زیر کاپوت استون کمینگاه یک هیولاست. موتور V12 با 7٫3 لیتر ظرفیت توانایی ایجاد 720 اسب بخار نیرو و 750 نیوتون-متر گشتاور را دارا است، مقدار کمی نیست. این اعداد و ارقام One-77 را بدل به سریع‌ترین استون مارتینی می‌کنند که تاکنون قدم به جاده گذاشته، چراکه تخت گاز 354 کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد و تنها در 3٫5 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

    6. (Koenigsegg One:1 (2.0M
    با دو میلیون دلار خیلی چیزها می‌توان خرید – یک‌خانه خیلی خوب، تقریباً 80 مزدا ام ایکس 5 یا مگاکار سوئدی بالا. قطعاً یک شخص منطقی راه‌های بهتری برای خرج کردن پس‌انداز زندگی‌اش پیدا می‌کند، اما مگاکار ها به منطق لعنتی توجه نمی‌کنند، چون مگاکار هستند.

    2015 Koenigsegg One:1

    One:1 را بر پایه آگرا R ساخته‌اند و نام شاعرانه‌اش را از نسبت یک‌به‌یک کیلوگرم به اسب بخار گرفته. این ابر خودرو 1٬340 کیلوگرمی 1٬340 اسب نیرومند در اسطبل دارد. بله این وسیله 1٬340 اسب بخار نیرو را رام کرده و دقیقاً به همین خاطر سقف سرعتش 440 کیلومتر بر ساعت است. دریک کلام این خودرو یکی از سریع‌ترین ابر خودروهای دنیاست و با هسته لانه‌زنبوری، مقدار زیادی فیبر کربن و ترمزهای سرامیکی یکی از پیشرفته‌ترین‌ها نیز هست.

    2015 Koenigsegg One:1

     

    Koenigsegg One:1

     

    Koenigsegg One:1 Supercar

    تنها شش عدد One:1 از کارخانه بیرون آمدند که در چشم برهم زدنی به فروش رفتند.

    5. (Ferrari F60 America (2.5M
    فراری برای گرامیداشت 60 سالگی خود در آمریکای شمالی، 60 واحد از این خودروی بسیار زیبا ساخت. با طرح خط و ستاره روی بدنه و صندلی‌هایی با پوشش پرچم آمریکا، F60 مناسب وطن‌پرستان ایالات‌متحده است. مایلید شکوه و عظمت F60 را بیشتر حس کنید؟ سقف پارچه‌ای خودرو را کنار بگذارید و از منظره لذت ببرید.

    Ferrari F60America

    F60 را بر اساس F12 برلینتا ساخته‌اند، پس مشخصات فنی این دو باهم یکسان است؛ اما F12 را یک فیات پاندا فرض نکنید که ایتالیایی‌ها خودروی‌شان را با استناد بر آن ساخته‌اند. موتور 6٫2 لیتری V12 با 740 اسب باشکوه، کافی است تا این ابر ماشین صفرتا صد را تنها در 3٫2 ثانیه پشت سر بگذارد. ابر ماشین پرچم نشان با گذشته‌های دور کمپانی گره‌خورده، چراکه ایتالیایی‌ها در دهه 50 و 60 میلادی نیز تعدادی خودروی خاص ساخته بودند.

    Ferrari F60America

     

    Ferrari F60America

     


    4. (Mansory Vivere Bugatti Veyron ($3.4M
    لیست ما هرگز بدون وجود نماینده‌ای از بوگاتی ویرون تنومند کامل نخواهد بود. ما این بار انگشتمان را به‌سوی Mansory Vivere edition نشانه رفتیم، چون‌که نه‌تنها یکی از پرسرعت‌ترین خودروهای دنیا بلکه یکی از گران‌قیمت‌ترین‌ها نیز هست.

    Mansory Vivere Bugatti Veyron

     

    Mansory Vivere Bugatti Veyron


    جادوگران آلمانی منصوری، یک گرند اسپرت ویتِس را برداشتند و با بدنه‌ای از جنس فیبر کربن، پکیج اسپویلر جدید، چراغ‌های LED ارتقا یافته و جلوپنجره بازطراحی شده آراسته‌اش کردند. برای این‌که ویرون هنری‌تر شود، آن‌ها نقشه‌های تاریخی مسابقاتی چون Tagra Florio را با لیزر بر بدنه خودرو حک کردند. در ضمن سقف سرعت این ابر خودرو 408 کیلومتر بر ساعت است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم