فونیکسریمکسبهتام

کارشناسان با تاکید بر جلوگیری از قاچاق قطعات به کشور عنوان کردند

مهر سلامت «شناسا» بر پیکر قطعات

عصر خودرو : مشتری‌مداری یکی از اصول مهمی است که همواره باید مورد توجه قطعه‌سازان قرار بگیرد و یکی از راه‌های تحقق بخشیدن به این امر، درج برچسب «شناسا» روی قطعات است زیرا این برچسب پس از انجام کارشناسی‌های لازم تنها روی قطعاتی که اصالت و کیفیت لازم را داشته باشند، درج می‌شود.

مهر سلامت «شناسا» بر پیکر قطعات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، بنابراین مصرف‌کنندگان نیز اطلاعات دقیقی از شرکت‌های تولیدکننده قطعات و مشخصات آنها پیدا می‌کنند و با اطمینان بیشتری از کیفیت این قطعات بابت خرید آنها هزینه می‌کنند. از سویی می‌توان گفت نصب برچسب «شناسا» روی قطعات مانع ورود کالاهای نامرغوب به بازار شده، درنتیجه قاچاق قطعات در داخل کشور به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و بدین ترتیب اعتبار قطعه‌سازان داخلی حفظ می‌شود. در این بین به گفته سیدمهدی کاظمی، عضو هیات مدیره و مدیر روابط عمومی اتحادیه صنف فروشندگان قطعات یدکی تهران نصب برچسب «شناسا» روی قطعات، اقدام جدیدی است که تنها 3 ماه از درج این برچسب روی قطعات گذشته است و در درازمدت باید انتظار اثربخشی آن را داشته باشیم که در این بین فرهنگ‌سازی درباره درج برچسب شناسا روی قطعات با کیفیت و اصلی عامل موثری در استقبال مصرف‌کنندگان از این اقدام خواهد بود.

    جلوگیری از تخلف با درج برچسب «شناسا»
    با درج برچسب «شناسا» روی قطعات، مصرف‌کنندگان از مشخصات کامل تولیدکنندگان آگاهی پیدا کرده و در صورت بروز هرگونه مشکلی از این بابت، مطمئن هستند که شرکت تولیدکننده پاسخگو و مسئول است، بنابراین درج برچسب شناسا روی قطعات نقش زیادی در پیشگیری از قاچاق در داخل کشور دارد.در این زمینه عضو هیات‌مدیره و مدیر روابط عمومی اتحادیه صنف فروشندگان قطعات و لوازم یدکی تهران با بیان اینکه نصب «شناسا» روی قطعات خودرو نقش مهمی در اطمینان مصرف‌کنندگان از کیفیت این قطعات دارد، در گفت‌وگو با صمت اظهار کرد: در داخل کشور استفاده از برچسب شناسا روی قطعات هنوز به صورت گسترده و فراگیر به‌کار برده نشده است، در حالی که درج این نشان(برند) روی قطعات تاثیر زیادی در افزایش اطمینان مصرف‌کنندگان از کیفیت قطعات دارد. و با جلب اعتماد مصرف‌کنندگان می‌توان شاهد استقبال آنها از خرید قطعات دارای برچسب «شناسا» بود.سیدمهدی کاظمی با بیان اینکه شناسا، لوگوی شرکت «توسعه و تجارت فیدار» است، تصریح کرد: این شرکت با داشتن بیش از 100 عضو تولیدکننده و واردکننده در همکاری با اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل و با کمک متخصصان و کارشناسان، با ایده درج برچسب «شناسا» روی قطعات خودرو شروع به فعالیت کرده و موفقیت در این طرح مستلزم افزایش تعداد اعضا و نصب این نشان(برند) روی تمامی قطعات است که در صورت ادامه این روند شاهد نتیجه مثبت نصب نشان «شناسا» روی قطعات یدکی و افت عرضه قطعات تقلبی در بازار خواهیم بود.وی با اشاره به اینکه درج برچسب شناسا نقش مهمی در پیشگیری از تقلب در کشور دارد، افزود: این برچسب فقط روی قطعات با کیفیت و اصلی درج می‌شود. بدین ترتیب قطعات با کیفیت از قطعات بی‌کیفیت و تقلبی مجزا شده و درنتیجه از قاچاق و تقلب در داخل کشور جلوگیری می‌شود زیرا با شناخته شدن برچسب «شناسا» توسط مصرف‌کنندگان، دیگر قطعات بی‌کیفیت وتقلبی در بازار جایگاهی ندارند.کاظمی با بیان اینکه با درج برچسب «شناسا» روی قطعات، مصرف‌کنندگان از مشخصات کامل شرکت‌های تولیدکننده آگاهی پیدا می‌کنند، گفت: با درج برچسب «شناسا»، مصرف‌کننده از شرکت تولیدکننده قطعه و مشخصات کامل آن باخبر شده و در صورت بروز هرگونه مشکلی به راحتی می‌تواند با آن شرکت تماس بگیرد، دراین صورت شرکت تولیدکننده موظف است پاسخگوی مصرف‌کنندگان ناراضی باشد و با پرداخت خسارت رضایت آنها را جلب کند.
    وی ادامه داد: مشتری‌مداری یک اصل مهم و اساسی در صنف فروشندگان قطعات یدکی است که همواره باید موردتوجه قرار گیرد و هرچه بیشتر در راستای تحقق بخشیدن به آن تلاش کرد.کاظمی همچنین به نقش موثر تبلیغات در آگاهی‌دهی به مصرف‌کنندگان به منظور خرید قطعاتی که دارای برچسب «شناسا» هستند، اشاره کرد و گفت: حدود چندسالی است که اتحادیه صنف فروشندگان قطعات یدکی تهران، تبلیغات قطعه‌سازانی که تولیدکننده قطعات باکیفیت هستند و از برچسب شناسا روی تولیدات خود استفاده می‌کنند را در مجله‌ای با عنوان «رسانه یدک» چاپ می‌کند زیرا این‌کار تاثیر خوبی در آگاهی مصرف‌کنندگان از قطعات باکیفیت دارد. بنابراین، انجام تبلیغات توسط رسانه‌ها جایگاه مهمی در اطلاع رسانی به مصرف‌کنندگان دارد.

    لزوم اطلاع‌رسانی مصرف‌کنندگان از برچسب «شناسا»
    آگاهی مصرف‌کنندگان از مزایای درج برچسب «شناسا» روی قطعات خودرو، نقش موثری درخارج شدن قطعات بی‌کیفیت از بازار دارد زیرا شناسا فقط روی قطعاتی که باکیفیت هستند، درج می‌شود. از سویی قطعات دارای برچسب «شناسا» دارای گارانتی هستند و این عامل مهمی در افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان به شمار می‌رود زیرا از ضمانت این قطعات مطمئن خواهند شد. در همین زمینه، عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان کشور با اشاره به اینکه قطعات دارای برچسب «شناسا»، از گارانتی و ضمانت برخوردار هستند، اظهار کرد: قطعات دارای برچسب «شناسا» به دلیل برخورداری از گارانتی و ضمانت با استقبال خوبی از سوی مصرف‌کنندگان مواجه می‌شوند. محمدرضا نجفی‌منش با تاکید بر اینکه با درج برچسب «شناسا»، قطعات بی‌کیفیت از رده خارج می‌شوند، خاطرنشان کرد: برچسب «شناسا» روی قطعات با کیفیت درج می‌شود، بدین ترتیب مصرف‌کنندگان از خرید قطعات دارای برچسب شناسا اطمینان پیدا می‌کنند و قطعات بی‌کیفیت از بازار خارج می‌شوند. وی با تاکید بر اینکه می‌توان با فرهنگ‌سازی، مصرف‌کنندگان را به سمت خرید قطعات دارای برچسب «شناسا» هدایت کرد، گفت: در صورتی که مصرف‌کنندگان از مزایای درج این برچسب روی قطعات باخبر شوند، دیگر سراغ خرید کالاهای بدون برچسب نخواهند رفت. بنابراین با فرهنگ‌سازی بیشتر در این زمینه مصرف‌کنندگان از مزایای قطعات دارای برچسب شناسا آگاهی پیدا می‌کنند.براساس این گزارش، استفاده از برچسب شناسا روی قطعات خودرو، تاثیر زیادی در بهبود کیفیت قطعات وجلوگیری از تخلف دراین زمینه دارد. بنابراین می‌توان با استفاده از روش‌های گوناگونی مانند انجام تبلیغات از طریق رسانه‌ها، نسبت به فرهنگ‌سازی بیشتر در این زمینه اقدام کرد زیرا با ایجاد اطلاع‌رسانی، مصرف‌کنندگان از مزایای برچسب شناسا روی قطعات آگاهی پیدا می‌کنند و استقبال آنها نیز نسبت به خرید این قطعات بیشتر می‌شود، درنتیجه قطعات تقلبی و بی‌کیفیت از بازار خارج می‌شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو