فونیکسریمکسبهتام

رحمانی فضلی مطرح کرد:

کاهش مصرف روزانه گازوئیل به ۱۰۰ میلیون لیتر

عصر خودرو : وزیر کشور گفت: میزان مصرف روزانه گازوئیل در کشور از ۱۲۰ میلیون لیتر به ۱۰۰ میلیون لیتر کاهش یافته است.

کاهش مصرف روزانه گازوئیل به ۱۰۰ میلیون لیتر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در چهارمین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق سوخت با اشاره به اهمیت تشکیل جلسات این ستاد اظهار کرد: جلسات این ستاد یکی از جلسات موثر در امر کاهش قاچاق سوخت است و در این مدت با تشکیل این جلسات در گام اول میزان مصرف روزانه گازوئیل در کشور از 120 میلیون لیتر به 100 میلیون لیتر کاهش یافته است.

    وی با اشاره به کاهش 50 درصدی قاچاق سوخت در مناطق مرزی گفت: معیشت مرزنشینان و درآمد آنها نیز مورد توجه قرار گرفته بر همین اساس شاهد کاهش 50 درصدی قاچاق سوخت در این مناطق بوده‌ایم.

    رحمانی فضلی  ادامه با اشاره به استقرار جایگاه های سوخت در مرز افزود: این جایگاه ها در مناطق مرزی با توجه به مجوز ارائه شده از سوی وزارت نفت، مستقر شده است و به مرزنشینان و کامیون‌های عبوری خدمات ارائه می‌کنند.

    وزیر کشور با اشاره به کاهش 9 درصدی مصرف سوخت در چهار ماهه نخست سال 94 نسبت به سال گذشته تصریح کرد: میزان مصرف چهارماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با سال 92 حدود 20 درصد کاهش داشته است.

    وی گفت:  طرح بسیار بزرگی با هماهنگی وزارت نفت و معاونت پخش و پالایش به همراه وزارت راه و شهرسازی در دست بررسی است که در این طرح موضوع ارائه سوخت پیمایشی کامیون‌ها و اتوبوس‌ها مطرح است که با توجه به آن همه اتوبوس‌ها و کامیون‌ها که بر اساس برنامه‌ها و سیستم‌های کنترلی متناسب با پیمایش سوخت‌گیری نمایند، مجهز خواهند شد از این رو پیش بینی می‌شود اگر این طرح اجرایی شود حدود 30 درصد سوخت گازوئیل در کشور کاهش یابد.

    رحمانی فضلی  با بیان اینکه ‌همدلی و هماهنگی خوب میان اعضا وجود دارد تاکید کرد: در این جهت وزارت راه و شهرسازی، سپاه، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و وزارت نفت فعال هستند، همچنین استانداران چهار استان در این جلسات شرکت می‌کنند که بی‌تردید نتایج بسیار خوبی حاصل خواهد شد.

    وزیر کشوراجرایی شدن طرح پیمایش سوخت را تا آخر شهریور ماه خبر داد و یادآور شد: در چهارمین جلسه ستاد مقرر شد که در مناطق مرزی برخی از اختیارات را با مطالعه‌ای که کارگروه انجام خواهد داد به استانداران واگذار کنیم از این رو قطعا نقش استانداران در میزان صادرات و واردات سوخت و قیمت گذاری با فرمول‌ها و سیاست‌هایی که وزارت نفت تعیین می‌کند بیشتر خواهد بود چنانچه اجرای این طرح الگوی مناسبی است که می‌تواند کشور را برای مبارزه با قاچاق سوخت و سایر کالاها هدایت کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو