فونیکسریمکسبهتام

تویوتا چطور تویوتا شد؟

عصر خودرو : تویوتا توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین برندهای دوستدار طبیعت معرفی کند.

تویوتا چطور تویوتا شد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، تویوتا به عنوان شرکتی که اهمیت ویژه ای برای نوآوری ها و تکنولوژی های جدید و رو به رشد در آینده قائل است، شناخته می شود و این شرکت با حمایت ویژه از تکنولوژی های نوین هیبریدی و همچنین تولید انبوه آن توانسته خود را به عنوان یکی از بهترین برندهای دوستدار طبیعت معرفی کند. علاوه بر این، شرکت تویوتا با تولید و سرمایه گذاری در زمینه موتورهای بنزینی با بازده بالا و خودروهای پیل سوختی و همچنین با تجاری سازی و توسعه تکنولوژی های مرتبط با ایمنی خودروها، خود را به عنوان یکی از شرکت های با احساس مسئولیت بالا، نسبت به مردم معرفی کرده است. تویوتا از ابتدای آوریل 2014 ، شعار جدید «کار امروز، لبخند فردا: از طریق به کارگیری رقابت صحیح و نوآوری» را به مجموعه خود اضافه کرده است، مدیر شرکت تویوتا معتقد است که این شعار و عمل به آن، تصویر پیش روی یک دهه و قرن آینده را ترسیم می کند. مرکز پژوهش های مجلس به بررسی تولیدات شرکت تویوتا پرداخته است تا شاید راهنمایی برای صنعت خودروسازی کشور باشد.

    نوآوری و ابداع؛ سازنده تویوتای فردا

    اصول هدایتگر تویوتا با عنوان «تجارت ما، تولید محصولات ایمن و پاک با هدف بالا بردن کیفیت زندگی ارائه می کند» در ژانویه 1992 صادر شد، براساس این اصل، در دسامبر 1997 تویوتا اولین خودروی هیبریدی جهان به نام پریوس را عرضه کرد.

    خودروی هیبریدی تویوتا

    شرکت تویوتا با اعتقاد بر اینکه گسترش خودروهای اقتصادی برای محیط زیست و طبیعت سودمند است، تمرکز ویژه ای روی خودروهای هیبریدی داشته است و فروش بیش از 6 میلیون دستگاه خودروی هیبریدی در مجموع تا دسامبر 2013 میلادی مؤید این رویکرد شرکت تویوتا است. روند تولید خودروی هیبریدی در شرکت تویوتا نشان می دهد این شرکت طی سال های 1997 تا 2007 میلادی پس از 117 ماه (نزدیک به 11 سال) توانست به مجموع فروش یک میلیون دستگاه خودروی هیبریدی در ماه می 2007 میلادی دست یابد و در این مدت تقاضا برای خودروهای هیبریدی شتاب خوبی پیدا کرد.

    در سال های 2012 و 2013 میلادی شرکت تویوتا با تولید سالیانه بیش از یک میلیون دستگاه خودروی هیبریدی از بالاترین جایگاه در بین برندهای معتبر خودروسازی جهان برخوردار است.

    براساس اصل تولید خودروی بهینه در مکان بهینه و در زمان بهینه، تویوتا خط تولید خودروی هیبریدی را توسعه داد و اکنون در هر گروه خودرویی، حداقل درخواستی برای ایجاد خط جدید هیبریدی دارد.

    برنامه شرکت تویوتا این بود که تا پایان آگوست سال 2014 میلادی، 21 مدل خودروی هیبریدی و یک مدل خودروی هیبریدی شارژی به حدود 80 کشور عرضه کند. علاوه بر این، تویوتا تا پایان سال 2015، 15 مدل جدید خودروی هیبریدی روانه بازار خواهد کرد. با توجه به سوددهی وضعیت موجود و تقاضای بازار، تویوتا به اضافه کردن خطوط جدید و افزایش کشورهای خریدار خودروی هیبریدی اهتمام می ورزد.

    خودروهای پیل سوختی: خودروهای اقتصادی ایدئال

    اتومبیل ها به وسیله دامنه وسیعی از منابع انرژی به عنوان منبع سوخت مصرفی نظیر گازوئیل، بنزین،گاز طبیعی، سوخت مایع سنتزی (شیمیایی)، سوخت زیستی، الکتریکی و هیدروژن قابلیت کار دارند. دو استراتژی کلی که برای حل مسئله آلودگی زیست محیطی ناشی از مصرف سوخت های فسیلی ارائه شده؛ شامل استفاده کمتر سوخت فسیلی و استفاده از دیگر منابع انرژی است. تجمیع بازدهی بالای حرارتی، استفاده از موتورهای کم مصرف و به کارگیری تکنولوژی های پیشرفته مثل خودروهای هیبریدی به عنوان ابزارهایی هستند که موجبات کاهش مصرف سوخت و آلایندگی کمتر محیط زیست را فراهم می سازند. تنوع انرژی دارای دامنه وسیعی است و تویوتا بر این اعتقاد است که هیدروژن نماینده نسل آینده انواع منابع انرژی است.

    خودروهای پیل سوختی با موتوری که توان آن از طریق واکنش شیمیایی بین هیدروژن و اکسیژن در یک سلول سوختی تولید می شود، کار میکنند. تنها خروجی خودروی پیل سوختی در عمل بخار آب است. بنابراین در خودروهای پیل سوختی هیچکدام از ذرات مضر مانند دی اکسید کربن (CO2) که باعث گرم شدن زمین یا دی اکسید گوگرد ( So2 ) و منو اکسید نیتروژن (NOx) که باعث آلودگی اتمسفر می شود؛ تولید نمیشود. به عبارت دیگر، رانندگی با خودروی پیل سوختی همراه با آلودگی صفر است و این نوع خودروها می توانند به راحتی سوختگیری مجدد کنند. در مواقع ضروری، یک خودروی پیل سوختی به عنوان یک منبع توان الکتریکی قادر به تولید و تأمین برق یک خانه در طول یک هفته است.

    اگرچه یکی از موانع جدی برای تولید خودروهای پیل سوختی با تیراژ بالا، ایجاد زیرساخت هایی برای سوختگیری همچون ایستگاه های سوخت هیدروژن است اما تویوتا برای اطمینان مشتری ها به منظور استفاده از خودروهای پیل سوختی، به طور ویژه درحال همکاری با کشورها و نواحی زیادی در سرتاسر دنیا به منظور فراهم کردن زیرساخت های تأمین هیدروژن است.

    تویوتا با بیش از دو دهه فعالیت و تجربه با خودروهای پیل سوختی، که شروع این فرآیند از سال 1992 و با ارائه مدل خودروی هیبریدی پیل سوختی آغاز شد؛ توانست اولین خودروی شاسی بلند پیل سوختی در جهان را در دسامبر 2002 میلادی به صورت محدود در ژاپن و آمریکا عرضه کند. تویوتا به پیشرفت های زیادی در زمینه تولید خودروهای پیل سوختی دست یافته که از آن جمله تولید مخازن با فشار بالای هیدروژن است.

    آینده خودرو پیل سوختی در شرکت تویوتا

    خودروی پیل سوختی در برنامه آینده تویوتا جایگاه ویژه ای دارد، تویوتا برنامه فروش خودروی سدان (سواری) پیل سوختی را تا قبل از ماه مارس 2015 میلادی در دستور کار دارد. در ابتدا خودروی جدید تنها در شهرهای بزرگ که برنامه ساخت مجموعه های ایستگاه هیدروژن وجود دارد، فروخته خواهد شد. همچنین این شرکت تصمیم دارد تا یک مدل سواری جدید پیل سوختی را تا تابستان 2015 میلادی در آمریکا و اروپا عرضه کند. از دهه 2020 میلادی به بعد، این شرکت انتظار دارد که بازار خودروهای پیل سوختی، با افزایش چشمگیر فروش در مقیاس چند ده هزار خودرو در سال رکورد جدیدی را تجربه کند.

    شرکت تویوتا اعتقاد دارد که طی 100 سال آینده سیستم انتقال قدرت الکتریکی، کلید آینده خودرو خواهد بود. اولین نسل پریوس در سال 1997 دریچه ای به سمت این آینده گشود و یک عصر جدید در صنعت حمل و نقل ظهور کرد که قادر به حل چالش های پیش روی از جمله صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی محیط زیست است. به طور مشابه، خودروهای پیل سوختی نیز به عنوان نماینده نسل بعدی در پیشرفت و توسعه آینده «جامعه پویا» هستند. تویوتا آغازگر یک مسیر طولانی برای ترویج هیدروژن به عنوان سوخت روزانه و خودروی پیل سوختی بهعنوان خودروی معمول است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو