فونیکسریمکسبهتام

خودرو اپل اطلاعات مکانی را به رانندگان ارائه می‌کند

عصر خودرو : شایعات تازه در مورد اپل حاکیست که خودروهای هوشمند این شرکت مجهز به نمایشگرهای مجازی HUD خواهند بود که در حین حرکت اطلاعات محیطی را در دسترس رانندگان قرار می دهند.

خودرو اپل اطلاعات مکانی را به رانندگان ارائه می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، عملکرد این نمایشگرها مشابه با کارکرد آنها در هواپیماهاست. بر این اساس راننده در برابر شیشه جلوی خودرو برخی اطلاعات مربوط به سرعت خود و دیگر خودروها، شرایط محیطی، موانع احتمالی و ... را مشاهده می‌کند بدون آنکه نیازمند استفاده از هدستی خاص باشد. این مساله از حواس پرتی راننده هم جلوگیری خواهد کرد.

    گفته می‌شود اپل برای ارتقای سیستم ناوبری خودروهای هوشمند خود در حال همکاری با شرکت بی ام و است، اما هنوز جزییات بیشتری در این زمینه در دسترس نیست.

    اطلاعات قابل دسترس از طریق HUD بخش قابل توجهی از شیشه جلوی خودرو را به خود اختصاص خواهد داد. در حالی که قبلا گفته می شد خودروی اپل موسوم به Titan EV کاملا خودکار و بدون نیاز به راننده است، حال گفته می‌شود که این خودرو دارای فرمان و سیستم کنترل دستی نیز خواهد بود.

    از جمله اطلاعات دیگری که با استفاده از این سیستم پیشرفته به نمایش درمی آید می‌توان به شرایط آب و هوا، وضعیت ترافیک پیش رو و ... اشاره کرد. اپل قصد دارد خودروی ساخت خود را به امکانات بیشتری از جمله سیستم حفاظت در برابر تصادف، سیستم کنترل سرعت،‌سیستم هشدار فوق العاده و ... هم مجهز کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط