فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر:

با دو خودرو ساز برای حضور دراین منطقه مذاکره شد

عصر خودرو : مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: مذاکره با دو خودرو ساز داخلی برای سرمایه گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی آغاز شده است.

با دو خودرو ساز برای حضور دراین منطقه مذاکره شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، عبدالله آورا روز یکشنبه در نشست تجلیل و هم اندیشی با خبرنگاران افزود: با وجود آغاز مذاکره با دو سرمایه گذار داوطلب سرمایه گذاری در صنعت خودرو سازی تاکنون تعهدی از سوی آنها حاصل نشده است.
    وی تصریح کرد: چنین صنایعی تسهیلات خاص خود را می طلبد که در استان بوشهر زمینه واگذاری تسهیلات مورد نیاز داوطلبان سرمایه گذاری در صنعت خودروسازی وجود ندارد.
    آورا ادامه داد: دنبال این موضوع هستیم که با افزایش قدرت چانه زنی زمینه حضور سرمایه گذاران صنعت خودرو سازی را در بوشهر فراهم آوریم.
    وی تاکید کرد: در استان بوشهر سخت گیری های فراوانی برای اعطای وام به سرمایه گذاران وجود دارد از این رو انتظار داریم با تداوم روند مذاکره با مدیران عامل بانک ها در سطح ملی به نتیجه خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.
    آورا در ادامه با اشاره به جاذبه های فراوان سرمایه گذاری در استان بوشهر و بویژه منطقه اقتصادی بوشهر نیز گفت: منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با دارا بودن انرژی مورد نیاز، زمین و نیروی انسانی ارزان، نزدیکی به بندر و همچنین نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس از مزیت های قابل توجهی برای سرمایه گذاری برخوردار است.
    وی یادآور شد: هم اکنون افراد خواهان اجرای طرح در منطقه ویژه می توانند زمین مورد نیاز خود را به قیمت هر متر 230 هزار ریال تامین کنند.
    آورا در ارتباط با شائبه های مطرح شده پیرامون زمین خواری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز گفت: متقاضیان گرفتن زمین در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر باید بدانند که هر گونه واگذاری این زمین ها در خارج از حوزه مدیریتی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر غیرقانونی بوده و به منزله کلاهبرداری آنها محسوب می شود.
    وی اضافه کرد: تاکنون 23 مورد پرونده دادگاهی برای بازگرداندن زمین های واگذار شده بدون استفاده در دست اقدام است.
    آورا عنوان کرد: به سرمایه گذارانی که زمین گرفته ولی میزان کارکرد آنها رضایت بخش نبوده اخطار بازپس گیری زمین داده ایم.
    وی با بیان اینکه هم اکنون ظرفیت پذیرش 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داریم، اظهار کرد: راه آهن الزامی مهم برای توسعه بوشهر است که امیدواریم در دولت تدبیر و امید برای آن اقدامی عملی انجام شود.
    آورا عنون کرد: به منظور کامل تر شدن مزایای منطقه ویژه اقتصادی بوشهر پیگیری در روند ایجاد منطقه آزاد بوشهر نیز دارای اهمیت زیادی است.
    وی یادآور شد: ایجاد منطقه آزاد اقتصادی در کنار منطقه ویژه اقتصادی چنانچه همراه با برخوردار نشدن سرمایه گذاران منطقه ویژه از مزایای منطقه آزاد همراه باشد این امر قدری غیرمنطقی خواهد بود که قطعا تیم کارشناسی برای این موضوع ساز کار مناسبی را پیش بینی کرده اند.
    آورا بیان کرد: ظرفیت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر تاکنون 10هزار میلیارد ریال بوده است.
    وی ادامه داد: هم اکنون تعداد واحدهای فعال، درحال احداث و واحدهای اجرا نشده (راکد) به ترتیب 43، 17و 47 واحد هستند.
    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: 14 واحد به بهره برداری رسیده نیز به دلیل مشکلاتی از جمله مشکل بانکی تعطیل شده اند.
    وی گفت: بسیاری از کالاهای تولیدی استان بوشهر دارای استاندارد ایده آل هستند که انتظار داریم رسانه ها به منظور نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کالاهای تولید استان اهتمام لازم را داشته باشند.
    آورا همچنین یادآور شد: مراحل نهایی طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نیز در حال انجام بوده و تا دو ماه آینده تدوین می شود.
    وی در ارتباط با روند پروژه احداث پست فوق توزیع برق نیز گفت: روند انجام تعهدات شرکت برق منطقه ای فارس در قبال احداث این پست بسیار کند بوده تا جایی که اعتماد به آنها برای اعلام زمان دقیق احداث پست یاد شده وجود ندارد.
    وی بیان کرد: در حال حاضر برای واحدهای موجود در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر هیچگونه مشکلی در زمینه تامین برق نداریم.
    آورا عنوان کرد: با این وجود برای تامین برق مورد نیاز واحدهایی که در آینده احداث می شوند با جدیت پیگیر احداث پست فوق توزیع برق هستیم.
    وی گفت: شرکت برق منطقه ای فارس تجهیزات مورد نیاز را تامین کرده ولی برای نصب اقدامی نکرده است.
    آورا بیان کرد: در خوشبینانه ترین حالت این پست فوق توزیع برق تا پنج ماه آینده به بهره بردای می رسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط