فونیکسریمکسبهتام

گزارشی از بازار جهانی پرفروش‌ترین مدل‌های وانت در هفتمین ماه سال میلادی

خودروسازان امریکایی بازار وانت جهان را قبضه کردند

عصر خودرو : تقاضای خودرو وانت در سال‌های اخیر سیر صعودی داشته و شرکت‌های بزرگ بخش زیادی از تولیدات خود را به این محصول اختصاص داده‌اند. گرچه مدل‌های پرفروش وانت در تمام سال به یک نشان(برند) اختصاص ندارد،

خودروسازان امریکایی بازار وانت جهان را قبضه کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، با این حال شرکت‌های امریکایی در جولای سال 2015‌ بیشترین فروش را به نام خود ثبت کرده‌اند.  بازار خودرو جهان همچنان در اختیار شرکت‌های بزرگ است؛ به گونه‌ای که در ماه‌های مختلف رتبه آنها یک پله سقوط یا نزول می‌کند اما تفاوت چندانی بین 10 نشان(برند) برتر به وجود نمی‌آید. با این حال میزان فروش خودروسازان در کشورهای مختلف متفاوت است و کشوری که دارای شرکت‌های متعدد است، بالاترین میزان فروش محصول را به تولیدکنندگان داخلی اختصاص می‌دهد. برای نمونه شرکت جنرال‌موتورز در صدر پرفروش‌ترین‌های بازار امریکاست و حتی در بازارهای کوچکتر مانند هند نیز این الگو وجود دارد، به‌طوری که در این کشور پرفروش‌ترین نشان(برند) سوزوکی ماروتی از شرکت‌های همین کشور است. به گزارش «اتو اسپرس» در بازارهای اروپایی همچون انگلیس خودروی مدل« فورد فیستا» با تقاضای بیش از 80هزار دستگاه در صدر محبوب‌ترین خودروهای 6ماه نخست میلادی است خودرویی که مدت طولانی در صدر جدول فروش بازار این کشور قرار داشته و این امر مرهون ظاهر جذاب و قیمت مناسب این محصول است که توانسته نزد هر خریداری نمره قبولی کسب کند. بنابراین تقاضای هر بازاری متناسب با عرضه و قیمت محصول تعیین می‌شود، هرچند در برخی کشورها براساس ویژگی‌های فرهنگی به محصول خاصی توجه بیشتری دارند، از جمله امریکا که همواره تقاضای بالایی برای انواع وانت را تجربه کرده است.
    «مدل اف» گروه خودروسازی فورد
    با نگاهی به بازار جهانی خودرو وانت شاهد خواهیم بود، «مدل اف» گروه خودروسازی فورد در جولای 2015 با فروشی بیش از 66هزار خودرو رکورد پرفروش‌ترین نشان(برند) این ماه را به نام خود ثبت کرده و نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 4/8 درصدی داشته است. هر چند به گزارش «پیک تراکس» این شرکت در بازه زمانی امسال نسبت به سال 2014م نزدیک به 1/3درصد کاهش فروش داشته است، با این حال در رقابت سنگینی که از ابتدای سال 2015م برای خودروسازان آغاز شده، شرکت فورد توانسته در ماه جولای در فروش خودروهای وانت برتری خود را نشان دهد.
    خودرو وانت «شورولت سیلورادو»
    خودرو وانت «شورولت سیلورادو» با 56هزار فروش در جولای امسال در میان دیگر خودروسازان جایگاه شایسته‌ای دارد، البته این جایگاه را مدیون تلاش یک سال اخیر خود است، چراکه آمار فروش این نشان(برند) نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به 34درصد افزایش داشته و در مقایسه مدت زمان سپری شده از سال 2015م با سال گذشته میزان فروش این خودروساز 17درصد افزایش داشته، به‌طوری‌که در این مدت زمان 332هزار دستگاه فروخته است.

    خودرو وانت «رام تراک»
    «رام تراک» نیز از نشان(برند)هایی است که سال 2015م را با رشد تولید و فروش پشت‌سر گذاشته تا جایی که با 36هزار فروش در جولای امسال بیش از یک‌درصد افزایش فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و این موضوع مدیون طراحی جذاب این وانت خودرو است. گرچه این مدل وانت در سال 2015م نسبت به سال 2014م نزدیک به 3درصد افزایش فروش داشته اما نشان‌دهنده افت فروش این محصول در ماه جولای نسبت به ماه‌های قبل‌تر امسال است.
    وانت جنرال موتورز مدل «سریا»
    شرکت جنرال‌موتورز با فروش 19800 دستگاه وانت مدل «سریا» در ماه جولای رشد 13درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2014م تجربه کرده و این مسئله ناشی از محبوبیت این نشان(برند) در بازارهای همچون امریکاست، هرچند این خودروساز با فروش 120هزار دستگاه در سال 2015م نسبت به رقبای خود همچون فورد اختلاف فاحشی دارد، با این حال توانسته در این محصول نیز جزو نشان(برند)های برتر باشد.

    وانت تویوتا «تاکوما»
    وانت تویوتا مدل« تاکوما» در جولای 2015 بیش از 17هزار دستگاه فروش کرد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تنها فروش 13هزار دستگاه داشته، رشدی 28درصدی را تجربه کرده است، هرچند در تمام سال 2015م این میزان رشد یکنواخت نبوده و در مجموع رشد 19درصدی در امسال داشته و رتبه پنجمین وانت پرفروش جهان را به خود اختصاص داده است.
    تویوتا «توندرا»
    وانت دیگری که از سوی شرکت تویوتا تولید شده اگرچه در یک پله پایین‌تر قرار گرفته اما فاصله بیشتری از نظر میزان فروش با مدل «تاکوما» از همین خودروساز دارد، به عبارت دیگر «توندرا» در سال 2015م نزدیک به 71هزار فروش داشته و در ماه جولای نیز کمتر از 11هزار تقاضا داشته است و نسبت به جولای سال 2014‌ رشد کمتر از 2درصد را تجربه کرده است و نتوانسته بیش از این فروش خود را به مدل تاکوما نزدیک کند.

    وانت شورولت مدل «کلرادو»
    خودرو وانتی که در سال 2015م توانسته بیش از 48هزار فروش داشته باشد و در حالی که مدل دیگری از همین خودروساز توانسته جایگاه دومین وانت پرفروش سال را کسب کند، در کنار تویوتا که همین شرایط را دارد، جزو نشان(برند)های موفق در تولید وانت خودرو به شمار آید.
    وانت نیسان « فرونتیر»
    اگرچه وانت‌های خودروسازی نیسان همواره اسم و رسمی در بازارهای بین‌المللی در میان رقبا داشته‌اند اما در سال‌های اخیر این روند رو به افول رفته است، چراکه مدل وانت «فرونتیر» این شرکت با رشد منفی 6/6درصدی در سال 2015م نسبت به سال قبل آن این موضوع را تایید کرده است. البته میزان فروش این مدل وانت در جولای امسال نزدیک به 4هزار دستگاه بوده که کاهش 2درصدی نسبت به آمار فروش مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

    وانت «کانیون» جنرال موتورز
    خودروسازان امریکایی همواره براساس نیاز بازار محصول تولید و عرضه می‌کنند، از این‌رو شرکت جنرال موتورز با تولید مدل دیگری از وانت با نام «کانیون» توانسته بیشترین مدل‌های برتر را در میان سایر تولیدکنندگان به خود اختصاص دهد. هرچند این مدل از وانت‌های جنرال موتورز تنها 17هزار دستگاه در سال 2015م فروش داشته اما با این حال یک امتیاز برای خودروسازی جنرال موتورز است زیرا 2 مدل وانت دیگر این شرکت توانسته‌اند فروش قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشند.
    وانت نیسان «تیتان»
    خودروسازی نیسان با تولید و فروش 7هزار وانت «تیتان» در سال 2015م به حفظ عنوان خود اصرار دارد، البته این مدل وانت در ماه جولای با فروش 1200 دستگاه نسبت به مدت مشابه سال 2014م رشدی 5درصدی داشته است و شاید با بهره‌گیری از روش‌های بازاریابی در آینده میزان فروش خود را افزایش دهد.

    وانت هوندا «ریجلین»
    این مدل وانت از نظر فروش در سال 2015م کاهش 94درصدی داشته است و در ماه جولای این روند افت را دنبال کرده تاجایی که در مقایسه با مدت مشابه سال 2014م افت فروش را به 100درصد رسانده است. شاید این مسئله تا حدودی ناشی از ورود رقبای تازه نفس به این عرصه باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو