فونیکسریمکسبهتام

افزایش کارمزد جایگاهداران روی میز شورای اقتصاد

رشد ۵ درصدی مصرف CNG

عصر خودرو : معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورده نفتی با اشاره به اینکه مصرف CNG در سال‌جاری به ۲۰ تا ۲۱ میلیون مترمکعب در روز رسیده است،گفت: پیش‌بینی می‌شود شاهد رشد ۵درصدی مصرف CNG در کشور باشیم.

رشد ۵ درصدی مصرف CNG
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، منصور ریاحی معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورده نفتی  به مصوبه هیئت دولت در خصوص کاهش قیمت هر کیلو CNG از 600 تومان به 500 تومان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تصمیم دولت هم اکنون قیمت CNG به یک سوم قیمت بنزین رسیده است و با توجه به جذابیت و کاهش قیمت استقبال کردم برای استفاده از CNG افزایش یافته است.

    وی تصریح کرد: مصرف CNG در سال 92 حدود 18.3 میلیون مترمکعب در روز ، در سال 93 چیزی حدود 19 میلیون و 400 هزار مترمکعب بوده است این در حالی است که مصرف CNGدر سال 94 به 20 تا 21 میلیون مترمکعب در روز رسیده است بنابراین پیش‌بینی می‌شود شاهد رشد 5درصدی مصرف CNG در کشور باشیم.

    ریاحی خاطرنشان کرد: اگر بحث یکسان‌سازی قیمت‌ها را دنبال نمی‌کردیم الان مصرف بنزین رشد بالای 8 درصدی را به ثبت می‌رسانید. یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در کنترل مصرف قیمت بود بنابراین رشد مصرف بنزین با این تعادل قیمت به بالای 5درصد نرسد.

    معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورده نفتی تصریح کرد: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران فضایی را ایجاد کرده و آماده سوخت‌‎رسانی به مردم در شرایط سخت است. این شرکت با اعزام گروهای متناوب نظارت و کنترل در کل مجاری عرضه را برعهده دارد و هموطنان در این زمینه نباید نگرانی داشته باشند چرا عرضه بنزین در مجاری مسیرهای مسافرتی به اندازه کافی ذخیره شده است.

    ریاحی یادآور شد:  مدیریت طرحهای CNG موضوع کارمزد ویژه وجایگاهها را پیگیر بوده و این موضوع هم اکنون در شورای اقتصاد در حال بررسی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط