فونیکسریمکسبهتام

جوانان ۲۳ تا ۲۷ سال بیشترین فوتی تصادفات موتورسواران

عصر خودرو : معاون اجتماعی راهور ناجا گفت: یک سوم کشته‌های تصادفات تهران موتورسوارانی هستند که در بیشتر موارد از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند.

جوانان ۲۳ تا ۲۷ سال بیشترین فوتی تصادفات موتورسواران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از نسیم، سرهنگ عین‌الله جهانی در مورد تخلفات و تصادفات موتورسواران همچنین اقدامات پلیس جهت کاهش آن و ساماندهی موتورسواران اظهارداشت: یکی از کاربران مهم ترافیکی موتورسواران هستند. تعداد موتورسیکلت‌ها در تهران حدود 3.5 میلیون وسیله است و تقریبا با تعداد خودروها برابری می‌کند.

    وی افزود: حوادث، رفتارها و ناهنجاری‌های ترافیکی راکبین موتورسوار در شهرها، پلیس را به این مساله وا داشته که نسبت به ساماندهی موتورسیکلت‌ها تدبیر داشته و جهت پیشگیری از تخلفات، در سراسر کشور به ویژه در کلان شهرها و جاده‌های حادثه خیز اقدامات و برنامه‌های متوعی داشته باشد. برنامه‌هایی که پیشتر در حال اجرا بوده و همچنان ادامه خواهد داشت.

    جهانی ادامه داد: از جمله این برنامه‌ها، انتقال موتورسیکلت راکب متخلف به پارکینگ به دلیل حمل بار حجیم، حرکت در مسیر ممنوعه، تردد در پیاده رو، عدم استفاده از کلاه ایمنی و .. به مدت یک هفته و در صورت تکرار برای یک ماه طبق ماده 20 رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی است.راکبین موتورسوار فاقد گواهینامه نیز به استناد ماده 720 قانون مجازات اسلامی، موتورسیکلت آنها توقیف و فرد متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی تا به جرم وی از این طریق رسیدگی شود.

    معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: علاوه بر این اقدامات از طرفی پلیس برنامه‌های ایجابی داشته و بحث آموزش، انتقال مفاهیم ترافیکی را مورد توجه قرار داده است. و در اکثر برنامه‌های تلویزیونی یک بخش را به آموزش موتورسیکلت سوران اختصاص داده‌ایم.

    وی با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی و روانی نیز در حوادث موتورسیکلت‌ها دخالت دارند، بیان داشت: بر همین اساس تلاش کرده‌ایم از افراد شاخص در این راستا جهت آموزش بهره‌مند شویم و به زبان اجتماعی، روانشناسانه، منطقی و علمی همچنین جامعه شناسانه موتورسیکلت سوران را متقاعد کنیم، قوانین راهنمایی و رانندگی را به خوبی اجرا کنند تا علاوه بر تامین آرامش خود و خانواده‌هایشان، سلامت و آرامش جامعه را به همراه داشته باشند.

    آموزش موتورسواران به عنوان یک راهکار

    جهانی افزود: پلیس تلاش کرده‌است به ویژه در تهران هر موتورسواری که تخلف کرده و وسیله او توقیف شده است را در زمان ترخیص یک ساعت آموزش رایگان دهد و راه‌هایی پیشگیری از تصادفات را با بهره‌گیری از فیلم‌های مستند تصادف به آنان ارائه دهیم. اکثر رانندگان از شرکت در این کلاس‌ها اظهاررضایت داشته و خروجی کار از مباحث آموزشی ، تغییر در نگرش و فکر آنها است.

    این مقام انتظامی گفت: نظر دانشجویان به ویژه در دانشگاه علوم و فنون راهور را در مقطع کارشناسی ارشد را در این زمینه بهره‌مند شده‌ایم و موضوعات پایان‌نامه آنان عمدتا مرتبط با همین مساله است

    معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا بیان داشت: اولی واقعیت این بوده که باید این کلاس‌ها مستمر، پیوسته و به صورت کمپینی باشد و اموزش ها از طریق رسانه‌های جمعی، تبلیغات محیطی و بروشور و ... به صورت پیوسته انجام گیرد تا همه آحاد جامعه در این کمپین فرهنگی شریک شوند. چراکه برگزاری کلاس‌های یک ساعته آموزشی هرچند که تاثیرگذار است ولی نتیجه مقطعی دارد و برای موفقیت بیشتر جهت کاهش تخلفات راکبین موتورسوار و کاهش تصادفات تغییر رانندگی آنها به رفتار صحیح ترافیکی ضرورت دارد.

    وی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد یک سوم مصدومان و مجروحان که به اورژانس ارجاع داده می‌شوند راکبین موتورسوار بوده است، تصریح کرد: و با اقدامات انجام گرفته طی سه سال اخیر سعی شده از میزان حوادث رانندگی به شدت کاسته شود. حوادث ترافیکی جامعه و ملت را غم انگیز می‌سازد و بیمه و بیمارستان‌ها را نیز درگیر می‌سازد.

    جهانی خاطر نشان کرد: حوادث ترافیکی موتورسوران سهم سنگینی را در تصادفات به خود اختصاص داده است و در تهران حدود یک سوم کشته تصادفات مربوط به موتورسواران است و داخل شهرها بعد از عابرین پیاده دومین گروه فوتی‌ها راکبین موتورسوارند که اکثر از کلاه ایمنی استفاده نکرده و در رده سنی 23 تا 27 سال قرار دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو