فونیکسریمکسبهتام

زمانی نامشخص برای ورود خودروهای جدید

عصر خودرو : زمان ورود خودروهای جدید به بازار قابل پیش‌بینی نیست و فاکتورهای زیادی در این امر دخیل هستند. نوع تعامل و مشارکت شرکت‌های خارجی با خودروسازان داخلی و رویکرد آنها در نحوه این همکاری‌ها، منجر به غیرقابل پیش‌بینی کردن این امر می‌شود.

زمانی نامشخص برای ورود خودروهای جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، در این بین مصرف‌کنندگان ایرانی از خودروهایی استقبال خواهند کرد که از لحاظ قیمتی مناسب بوده و همچنین از کیفیت بالایی برخوردار باشند. بنابراین فاکتورهای قیمت و کیفیت خودروهای جدید در بازار برای مشتریان بسیار حائز اهمیت است. از طرفی هم مردم از خودروهایی استقبال می‌کنند که با فراز و نشیب‌های بین‌المللی بازار ایران را ترک نکنند تا از نظر خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی با مشکل مواجه نشوند. در این بین مشارکت خودروسازان داخلی با خارجی‌ها در قالب سرمایه‌گذاری مشترک (جوینت ونچر) دستاوردهای مناسبی را برای این صنعت درپی خواهد داشت. یکی از شروط همکاری با شرکت‌های خارجی در قالب سرمایه‌گذاری مشترک شرط داخلی‌سازی قطعات است که خوشبختانه منجر به رونق صنعت خودرو خواهد شد.

    از طرفی هم مشارکت با خودروسازان خارجی منجر می‌شود تا دسترسی قطعه‌سازان داخلی به مواد اولیه به راحتی میسر شود و به دلیل حذف شدن واسطه‌ها، مواد اولیه ساخت قطعات را با قیمت ارزان تهیه کنند و این امر منجر به کاهش قیمت قطعات خودرو خواهد شد. در این میان نکته مهم این است که خودروهای جدیدی را که در قالب سرمایه‌گذاری مشترک تولید می‌شود، می‌توان به سایر کشورها صادر کرد. وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در خطبه‌های نماز جمعه تاکیدات زیادی بر مقوله صادرات در تمامی صنایع داشتند.

    بنابراین باید به جای واردات خودروها از کشورهای خارجی، خودروهای جدیدی را با همکاری آنها تولید کرد و با تحقق یافتن شرط داخلی‌سازی و ورود فناوری‌های جدید به خودروسازی می‌توان به موفقیت‌های زیادی در صنعت خودرو داخلی دست یافت که با تحقق این امر صادرات خودرو نیز میسر می‌شود و در واقع این امر گامی بزرگ برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز 1404 در صنعت خودرو است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو